Herkes için kaliteli ve erişilebilir eğitim hizmetinin sağlanması bir ülkenin eğitim
kalitesinin esasını oluşturmaktadır. Bu noktada özellikle zorunlu eğitim çağındaki öğrenciler için
temel düzeyde bir öğrenme eksikliği görülmesi durumunda yetiştirici ve destekleyici politikaların
geliştirilmesi bir ihtiyaç olarak görülmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de 2018-2019 eğitim-öğretim
yılında temel okuryazarlık ve matematik becerilerinde eksiklik görülen öğrencilerin bu becerilerini
geliştirmeyi hedef alan bir telafi/yetiştirme programı olan İlkokullar- da Yetiştirme Programı’nın
(İYEP) uygulamaya konulma gerekçeleri, program yapısı ve uygulama esasları ele alınmıştır. Program,
uluslararası alanda örgün eğitimde hayata geçirilen benzer destekleme ve yetiştirme programları ile
karşılaştırılmış, İYEP uygulamasında elde edilmesi öngörülen faydalar ve muhtemel risk alanları
tartışılmış, önerilerde bulunulmuştur.
İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Telafi eğitimi Destekleme ve yetiştirme programı Türkçe yeterliliği Matematik yeterliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |