ARAŞTIRMA MAKALESİ
Hamza AYDOĞDU1
1 Millî Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürü, haydogdu@meb.gov.tr, ORCID ID: 0000-0002-7363-7542.
Öz: Çocukların okuma alışkanlığı edinmesi konusunda hem ailelerin hem de eğitim kurumlarının
çabası önemlidir. Onlara, okumayı teşvik edecek ortamlar sağlanmalıdır. Okumanın öneminin kavrana-
bilmesi için öğrenciler, eğitim süreci içine okul içinde edindikleri kazanımlar, aile ve çevre
tarafından desteklenmelidir. Okuma alışkanlığının kazanılmasında bu olumlu tutumların katkısı
büyüktür. Bir gelişmişlik kriteri olarak kabul edilen okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanımı,
gerek bireysel gerekse toplumsal açıdan gelişimin de bir göstergesidir. Günümüzde toplumların okuma
alışkanlığı ile refah seviyesi arasında da doğrudan bir bağ kurulmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
ulusal ve uluslararası düzeyde okuma alışkanlığı ve okul kütüphaneleri üzerine yapılan
araştırmaları karşılaştırarak Türkiye’deki “okuma alışkanlığı ve okul kütüphanelerinin kullanılma”
düzeyi hakkında bilgi vermektir.
Okuma alışkanlığı okul kütüphaneleri okumanın bireye katkıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 225 |