Bu çalışmada; öncelikle yoksulluk, sosyal dışlanma
ve sosyal içerme kavramları ele alınmış, Avrupa Birliği ve Türkiye'de sosyal
içerme politikaları ve çalışmaları özetlenmiş ve son olarak Avrupa Birliği ve
Türkiye Cumhuriyeti tarafından birlikte finanse edilen, Türkiye’deki Romanların
sosyal içermesine yönelik “Romanların Yoğun Olarak Yaşadığı Alanlarda Sosyal
İçermenin Desteklenmesi (SİROMA)” projesinin kapsamı ve eğitim bileşeninde
geliştirilen ders dışı eğitim programı tanıtılmış ve bu program kapsamında
pilot okullarda uygulanan etkinliklere yönelik ön izleme ve değerlendirme
çalışmalarının bulguları sunulmuştur. Projede ders dışı eğitim programı
kapsamında, okul öncesi, ilkokul ve ortaokul düzeyinde her düzeyde altışar
olmak üzere toplam 18 öğrenci ve 18 öğretmen kitabı hazırlanmıştır. Hazırlanan
ders dışı etkinlikler programı ve materyallerine yönelik izleme ve
değerlendirme çalışmaları 12 il ve 44 okul kapsamında yapılmıştır. Ön izleme ve
değerlendirme çalışma bulgularına göre, öğrenci ve öğretmen materyallerinin
yeterli ve uygulanabilir düzeyde oldukları görülmektedir.
Sosyal içerme sosyal dışlanma program geliştirme ders dışı etkinlikler Romanlar
In this study; primarily the concepts of
poverty, social exclusion, and social inclusion were explained, then social
inclusion policies of and activities in European Union and Turkey summarized
and finally the project of "Promoting Social Inclusion at Densely Roma
Populated Areas (SIROMA)" co-financed by the European Union and the
Republic of Turkey for the social inclusion of Roma people in Turkey and the
extracurricular activity programs developed in the training phase were
introduced. The findings of the pre-monitoring and -evaluation of the
activities implemented in the pilot schools were presented. Within the scope of
the extracurricular activities training programs in the project, 18 student and
18 teacher books were prepared for six different topics in pre-school, primary
school, and secondary school levels. The studies of monitoring and evaluation
for the extracurricular activities and materials prepared in the project were
conducted in 12 cities and 44 schools. According to the findings of the
pre-monitoring and -evaluation study, it was seen that student and teacher
materials are sufficient and applicable.
Social inclusion social exclusion program development extra-curricular activities Roma people
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 227 |