Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE WEB UYGULAMALARI VE MOBİL UYGULAMALAR İLE BUNLARIN ÖĞRETMENLERCE BİLİNİRLİĞİ

Yıl 2020, Cilt: 49 Sayı: 227, 429 - 445, 01.08.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkçe dil bilgisi öğretiminde yararlanılabilecek web ve mobil uygulamaları inceleyerek tanıtmaktır. Çalışma tarama modelindedir. Bu çalışmada 7 web uygulaması ve 23 mobil uygulama incelenerek, tanıtılmıştır. Uygulamaların Türkçe öğretmenleri tarafından bilinirliği ve yararları ile ilgili 20 Türkçe öğretmenine görüş formu doldurtulmuş ve veriler nitel veri analiz paket programı Nvivo 10 ile analiz edilmiştir. Bu uygulamalar; öğretim yöntemlerinde sağladıkları çeşitlilik, etkileşimli alıştırma olanağı sunmaları, kısa sürede dönüt verebilmeleri ve zaman kazandırıcı özellikleri sebebiyle Türkçe dil bilgisi öğretiminde yararlanılabilecek kaynaklar olarak değerlendirilmiştir. Ancak söz konusu uygulamaların bilinirliği konusunda görüş bildiren öğretmenlerin EBA, Okulistik ve Morpa Kampüs dışındaki uygulamaların birçoğu hakkında bilgi sahibi olmadıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • BULUN, M., Gülnar, B., & Güran, S. (2004). Egitimde mobil teknolojiler. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • HAHN, J. (2008). Mobile learning for the twenty-first century librarian. Reference Services Review.
  • HOCKLY, N. (2013). Mobile learning. Elt Journal, 67(1), 80-84.
  • https://oupeltglobalblog.com/2017/03/24/going-mobile-a-qa-with-nicky-hockly, “Going Mobile: A Q&A with Nicky Hockly”. Nicky Hockly, adresinden alındı. (18.11.2018)
  • KARASAR, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi.(24. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KURNAZ, Serpil Türkiye’de Uzaktan Eğitim, http://serpilkurnaz.blogcu.com/turkiyede-uzaktan-egitim/10319547 adresinden alındı. (06.11.2018)
  • ORAN, M. K., & Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim, 31, 167-170.
  • PARSONS, D., & Ryu, H. (2006). A framework for assessing the quality of mobile learning. In Proceedings of the international conference for process improvement, research and education (ss. 17-27).
  • SOLMAZ, Ebru. Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamarı. www.websitem.gazi.edu.tr:www.websitem.gazi.edu.tr/site/ebrusolmaz/files/download/id/52629 adresinden alındı. (05.11.2018)
  • SÜLÜKÇÜ, Y. (2011). Yabancılara Türkçe öğretiminde (temel seviye A1) bilgisayar destekli materyal geliştirme ve bunun öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • TOKTAROVA, V. I., Blagova, A. D., Filatova, A. V., & Kuzmin, N. V. (2015). Design and implementation of mobile learning tools and resources in the modern educational environment of university. Rev. Eur. Stud., 7, 318.
  • uzaktanegitim.net.. Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar. uzaktanegitim.net: http://www.uzaktan - egitim.net/?pnum=57&pt=2.1.+D%C3 %BCnyada+Uzaktan+E%C4%9Fitime+%C4%B0li%C5%9Fkin+%C4%B0lk+Uygulamalar, adresinden alındı (04.11.2018)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Tenekeci Bu kişi benim 0000-0002-7770-7691

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 227

Kaynak Göster

APA Tenekeci, M. (2020). TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE WEB UYGULAMALARI VE MOBİL UYGULAMALAR İLE BUNLARIN ÖĞRETMENLERCE BİLİNİRLİĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 429-445.