Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 50 Sayı: 230, 409 - 422, 04.05.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.685711

Öz

Kaynakça

  • Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması Değerlendirme Raporu, (2019). Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_10/21171539_BilisimleuretimPilotUygulamasidegerlendirmeRaporu2019.pdf 03 Şubat 2020.
  • ÇALIŞKAN, Muhittin; IŞIK, Ayşe Negiş; SAYGIN, Yeliz. (2013). “Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen Algıları”. Elemantry Education Online, S.12(2), ss: 575-584.
  • ÇETİN, Şaban (2001). “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma”, Milli Eğitim Dergisi, S. 149. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_ Dergisi/149/cetin.htm 11 Aralık 2019.
  • GÖKSUN, Derya; KURT, Adile (2017). “Öğretmen Adaylarının 21. Yy. Öğrenen Becerilerini Kullanımları ve 21. yy Öğreten Becerilerini Kullanımları Arasındaki İlişki”, Eğitim ve Bilim, C. 42, S. 190, ss: 107-130.
  • GÖKSÜN, Derya Orhan (2016). 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki, Anadolu Üniversitesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • GÜRÜLTÜ, Ercan; ASLAN, Mehmet; ALCI, Bülent. (2019). Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Kullanım Yeterlilikleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/plugins/uploads /files/2972-published.pdf 03 Şubat 2020.
  • MIZRAK KARCI, Meryem. (2016). “Öğrenci Gözüyle İdeal Öğretmenin Özellikleri: Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Örneği”, Milli Eğitim Dergisi, S.209, ss: 80-101.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete. Yayım Tarihi: 24.06.1973. Sayısı: 14574. Numarası: 1739. https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/14574.pdf 03 Şubat 2020.
  • MONACO, James (2013). Bir Film Nasıl Okunur?, Oğlak Yayıncılık, İstanbul.
  • ÖZABACI, Nilüfer; ACAT, Bahattin. (2005). “Öğretmen Adaylarının Kendi Özellikleri ile İdeal Öğretmen Özelliklerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, S.42, ss. 211-236.
  • Partnershıp For 21st Century Skills. https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908. pdf 21 Aralık 2019.
  • SAKALLI, Fatih (2011). Edebiyat ve Sinema, Hat Yayınevi, İstanbul.
  • SCOGNAMILLO, Giovanni (2014). Türk Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınevi, Ankara.
  • SEZER, Şenol (2016). “Okul Yöneticilerinin İdeal Öğretmen Niteliklerine İlişkin Bilişsel Kurguları”, Eğitim ve Bilim Dergisi, S.186, ss: 37-51.
  • TEDP Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf. 03 Şubat 2020.
  • TELLİ, Sibel; BROK, Perry; ÇAKIROĞLU, Jale. (2008). “Öğretmen ve Öğrencilerin İdeal Öğretmen Hakkındaki Görüşleri”, Eğitim ve Bilim Dergisi, C.33, S.149, ss:118-129.
  • TOPÇU, Nurettin. (1997.) Türkiye’nin Maarif Davası, Dergah Yayınları, İstanbul.
  • ULUSOY, Mustafa. (2013). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının İdeal Öğretmen ve Mesleki Yeterlilikle İlgili Değerlendirmeleri”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.6(4), ss: 324-341.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Film listesi https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/17153259_ FYLM_LYSTESY_17.09.2018_.pdf 10 Temmuz 2019.

ÖĞRETMEN TEMALI FİLMLERDE SUNULAN “İDEAL ÖĞRETMEN” MODELİ

Yıl 2021, Cilt: 50 Sayı: 230, 409 - 422, 04.05.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.685711

Öz

Öğretmen bireylerin kendi bilgi dünyalarını oluşturmalarını sağlayan, toplumun sahip olduğu değerleri aktaran ve ülkenin gelişimini sağlayacak olan geleceğin kurucularını büyük bir emek ile yetiştiren kişidir. Öğretmen toplumun en önemli yapı taşlarını yetiştirirken kendisinin de sahip olması gereken birçok özellik vardır. İdeal bir öğretmende genellikle etkili ve zevkli ders işleme, öğrencilere değer verme, öğrencileri tanıma, demokratik olma, sabırlı olma, alan hâkimiyeti, sınıf yönetiminde iyi olma, güvenilir bir lider ve yol gösterici olma gibi özellikler aranır. XXI. yüzyıl becerileri ile birlikte ideal öğretmen özelliklerine teknolojinin etkin ve bilinçli bir şekilde kullanılması ve dijital vatandaşlıkta model olma gibi yeni unsurlar eklenmiştir. Bu çalışma da filmler üzerinden ideal öğretmen modelini ortaya koymaktadır. Çalışma doküman inceleme yöntemi çerçevesinde yürütülmektedir. Bu araştırmada ele alınan filmler içerisinden sunulan ideal öğretmenin niteliklerini belirlemek hedeflenmektedir. Millî Eğitim Bakanlığının Mesleki Çalışma Dönemi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Programı kapsamında öğretmenlere önerdiği “Örnek Film Listesi”nde yer alan 50 film, çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması Değerlendirme Raporu, (2019). Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_10/21171539_BilisimleuretimPilotUygulamasidegerlendirmeRaporu2019.pdf 03 Şubat 2020.
  • ÇALIŞKAN, Muhittin; IŞIK, Ayşe Negiş; SAYGIN, Yeliz. (2013). “Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen Algıları”. Elemantry Education Online, S.12(2), ss: 575-584.
  • ÇETİN, Şaban (2001). “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma”, Milli Eğitim Dergisi, S. 149. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_ Dergisi/149/cetin.htm 11 Aralık 2019.
  • GÖKSUN, Derya; KURT, Adile (2017). “Öğretmen Adaylarının 21. Yy. Öğrenen Becerilerini Kullanımları ve 21. yy Öğreten Becerilerini Kullanımları Arasındaki İlişki”, Eğitim ve Bilim, C. 42, S. 190, ss: 107-130.
  • GÖKSÜN, Derya Orhan (2016). 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki, Anadolu Üniversitesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Eskişehir.
  • GÜRÜLTÜ, Ercan; ASLAN, Mehmet; ALCI, Bülent. (2019). Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Kullanım Yeterlilikleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/plugins/uploads /files/2972-published.pdf 03 Şubat 2020.
  • MIZRAK KARCI, Meryem. (2016). “Öğrenci Gözüyle İdeal Öğretmenin Özellikleri: Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Örneği”, Milli Eğitim Dergisi, S.209, ss: 80-101.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete. Yayım Tarihi: 24.06.1973. Sayısı: 14574. Numarası: 1739. https://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/14574.pdf 03 Şubat 2020.
  • MONACO, James (2013). Bir Film Nasıl Okunur?, Oğlak Yayıncılık, İstanbul.
  • ÖZABACI, Nilüfer; ACAT, Bahattin. (2005). “Öğretmen Adaylarının Kendi Özellikleri ile İdeal Öğretmen Özelliklerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, S.42, ss. 211-236.
  • Partnershıp For 21st Century Skills. https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908. pdf 21 Aralık 2019.
  • SAKALLI, Fatih (2011). Edebiyat ve Sinema, Hat Yayınevi, İstanbul.
  • SCOGNAMILLO, Giovanni (2014). Türk Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınevi, Ankara.
  • SEZER, Şenol (2016). “Okul Yöneticilerinin İdeal Öğretmen Niteliklerine İlişkin Bilişsel Kurguları”, Eğitim ve Bilim Dergisi, S.186, ss: 37-51.
  • TEDP Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf. 03 Şubat 2020.
  • TELLİ, Sibel; BROK, Perry; ÇAKIROĞLU, Jale. (2008). “Öğretmen ve Öğrencilerin İdeal Öğretmen Hakkındaki Görüşleri”, Eğitim ve Bilim Dergisi, C.33, S.149, ss:118-129.
  • TOPÇU, Nurettin. (1997.) Türkiye’nin Maarif Davası, Dergah Yayınları, İstanbul.
  • ULUSOY, Mustafa. (2013). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının İdeal Öğretmen ve Mesleki Yeterlilikle İlgili Değerlendirmeleri”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.6(4), ss: 324-341.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Film listesi https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/17153259_ FYLM_LYSTESY_17.09.2018_.pdf 10 Temmuz 2019.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müzeyyen Altunbay 0000-0002-9568-3160

Julide Alaca 0000-0003-0088-8137

Yayımlanma Tarihi 4 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 230

Kaynak Göster

APA Altunbay, M., & Alaca, J. (2021). ÖĞRETMEN TEMALI FİLMLERDE SUNULAN “İDEAL ÖĞRETMEN” MODELİ. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 409-422. https://doi.org/10.37669/milliegitim.685711