Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING PROFESSION IN THE CONTEXT OF PROBLEMS AND SOLUTIONS

Yıl 2021, Cilt: 50 Sayı: 232, 383 - 405, 24.11.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.763393

Öz

The research, which was carried out to reveal the problems experienced in the teaching profession and the solutions related to these problems according to the perspectives of the classroom teachers, was considered as the primary point of the problems experienced in the education system and limited to the research classroom teachers. The research is conducted using the “phenomenology” pattern within the basic qualitative research framework. The study group of the research consists of classroom teachers studying in Hatay Mustafa Kemal University Primary Education Department Classroom Teaching non-thesis master’s program during the 2019-2020 academic year. The study group was determined using the “convenience sampling” method, which is one of the purposive sampling methods. The data of the research were obtained through a semi-structured interview form. The data obtained were analyzed by content analysis, and HyperRESEARCH 4.0.3 program was used to create the codes. According to the findings of the research, the most common problems faced by the teachers are the large classes, the low level of knowledge of the families and the wage school teaching, while the least encountered problems are the canteen deficiency and the staffing deficiency in schools.

Kaynakça

  • ADONİS, L. (2013). Global teacher status index varkey gems foundation. P. Dolton & Marcenaro-Gutierrez, O. (Eds.) Topic insight, 8. 17.06.2020 tarihinde https://www.globalteacherprize.org/media/2787/2013globalteacherstatusindex.pdf adresinden erişilmiştir.
  • AKYÜZ, Y. (2019). Türk eğitim tarihi. (32. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ANILAN, H., Kılıç, Z. & Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11, 249-172.
  • ATALAY, N. & Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (3), 9-27.
  • AYDIN, A. (2010). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • BABAYİ̇Ğİ̇T, Ö. (2017). İlkokul birinci sınıf Türkçe dersinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (1) , 34-42. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/52290/684222
  • BAŞAR, H. (2014). Sınıf yönetimi. (19. bs.) Ankara: Anı Yayıncılık
  • BAŞAR, M. & Doğan, Z. G. (2015). Göreve yeni başlayan öğretmenlerin yaşadığı sosyal,kültürel ve mesleki sorunlar. Route Educational and Social Science Journal, 2 (4),375-398.
  • BLATCHFORD, P., Moriarty, V., Edmonds, S., & Martin, C. (2002). Relationships between class size and teaching: A multimethod analysis of English infant schools. American Educational Research Journal, 39 (1), 101–132. https://doi.org/10.3102/00028312039001101.
  • BURSALIOĞLU, Z.(2018). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • CEMALOĞLU, N. & Erdemoğlu Ş. D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2), 465–484.
  • CRESWELL, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative research designs: Selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35 (2), 236-264.
  • ÇELİKÖZ, N. (2006). Sınıf ortamı ve fiziksel organizasyonu. R. Arı & Deniz, E. (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s. 55-88). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇİFTÇİ, K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • DARLİNG HAMMOND, L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. San Francisco: Jossey-Bass, CA.
  • DEMİR, M. K. & Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (1), 107-126. DURSUN, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • ERDEM, A., Kamacı, S. & Aydemi̇r, T. (2013). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama , 1 (2) , 3-13.
  • ESKİ̇CUMALI, A. (2014). Eğitim ve sosyal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 109-128. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11223/134001.
  • GENTLES, S. J., Charles, C., Ploeg, J. & Mckibbon K. A. (2015). Sampling in qualitative research: insights from an overview of the methods literature, The Qualitative Report, 20 (11), 1772-1789.
  • GÖKSOY, S , Argon, T . (2014). Debilitating and ınvigorating stress sources for teachers at schools. Journal of Teacher Education and Educators , 3 (2) , 245-271 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jtee/issue/43257/525413.
  • GÜNDÜZ, Y & Can, E. (2011). Öğretmenlerin eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları algılama düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) , 745-774.
  • GÜVEN, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. (4.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ISHUMİ, A. G. (2013). The teaching profession and teacher education: Trends and challenges in the twenty-first century. Africa Education Review, 10, 89-116.
  • JEYNES, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement: A metaanalysis. Urban Education, 42 (1).82-110.
  • KARAÇALI, A. (2006). Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 145-155.
  • KARADEMİR, B., Baysan, S. Öztürk, A.A. & Dilek, A. (2017). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları mesleki güçlüklerin değerlendirilmesi: Aydın efeler ilçesi örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (17), 1-16.
  • KILIÇ, D. & Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (3), 623-654.
  • KURTDEDE FİDAN, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1) , 48-61.
  • MARSHALL, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage.
  • MİLES, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. California: Sage Publications, Inc.
  • MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU (1973). 17.06.2020 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden erişilmiştir.
  • OGUNSOLA B. A. (2018) Teacher’s qualification and dyslexia ıdentification in primary schools in Oyo State, Nigeria. Africa Education Review, 15 (4), 36-66, doi: 10.1080/18146627.2017.1302308.
  • ÖZPINAR M., & Sarpkaya R. (2010). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 17-29.
  • ÖZYILMAZ, Ömer, (2013), Türk milli eğitim sisteminin sorunları ve çözüm arayışları. (4.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • PATTON, Q. M. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün, M. ve Demir, S. B. (Çev Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • POLAT, S. (2013). Ücretli öğretmenlik istihdamının yarattığı sorunlar üzerine nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 67 – 88.
  • RENÇBER, İ. (2008). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • SENEMOĞLU, N. (2003). Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme uygulamaları, sorunlar, öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (5), 154-193.
  • SİDEKLİ, S. Coşkun, İ & Aydın, Y. (2015). Köyde öğretmen olmak: birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1) , 311-331. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30210/326102
  • ŞENER, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 47 (218) , 187-200.
  • Şİ̇ŞMAN, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3) , 63-82. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8704/108689.
  • ŞİŞMAN, M. (2011). Eğitimde mükemmellik arayışı: Etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TASHAKKORİ, A.& Teddlie, C. (2010). Sage Handbook Of Mixed Methods in Social & Behavioral Research (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • TAŞKAYA, S. M., Turhan, M. & Yetkin, R. (2015). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Ağrı ili örneği). Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (18), 198-210.
  • TUTKUN, Ö. F. (2006) Sınıf düzeni. Kaya, Z. (Ed.). Sınıf Yönetimi içinde (s.235-265). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TÜRNÜKLÜ, D. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel biraraştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559.
  • ULUDAĞ, Z. & Odacı, H. (2002). Eğitim Öğretim Faaliyetlerinde Fiziksel Mekân. Millî Eğitim Dergisi, 153-154.
  • UYGUN, S . (2012). Basında öğretmen sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 42 (194) , 72-91. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36174/406737.
  • ÜNAL, S. ve Ada, S. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • VURAL, B. (2004). Nitelikli sınıf ve stressiz eğitim ortamı. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • WALBERG, H. J. (2004). International perspectives on families, schools, and communities: Educational implications for family–school–community partnerships. Educational Research, 41, 3–9.
  • YALIN M. (2002). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin problemleri ve çözüm önerileri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9,135-140.
  • YILDIZ, M. & Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 1-14.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. bs.). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YILDIRIM, N. (2012).Sınıfta Fiziksel Düzeni Oluşturma. Sarpkaya, R. (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s.59-78). Ankara: Anı Yayıncılık.

SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 50 Sayı: 232, 383 - 405, 24.11.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.763393

Öz

Öğretmenlik mesleğinde yaşanan sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözümleri sınıf öğretmenlerinin perspektiflerine göre ortaya çıkarabilmek amacıyla gerçekleştirilen araştırma, eğitim sisteminde yaşanan sorunların başlangıç noktası ilkokul kademesi olarak kabul edilerek sınıf öğretmenleri ile sınırlandırılmıştır. Temel nitel araştırma yöntemi çerçevesinde “olgubilim” deseninde yapılandırılan araştırmanın çalışma grubu “kolay örnekleme” yöntemi ile belirlenmiş, çalışma grubunu 2019-2020 akademik yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı’ nda öğrenim gören sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile araştırmanın verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş, kodların oluşturulmasında HyperRESEARCH 4.0.3 programından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin en çok karşılaştıkları sorunların başında sınıfların kalabalık olması, ailelerin bilgi düzeylerinin düşük olması ve ücretli öğretmenlik sistemi olduğu yer alırken en az karşılaşılan sorunların ise değerler eğitiminde yaşanan aksaklıklar, kantin eksikliği ve okullardaki personel yetersizliği olduğu ortaya çıkarılmıştır. Sorunların çözümleri için ise tayin kriterlerini düzenleme, okul bahçelerinin genişletilmesi ve zorunlu okul öncesi eğitimin uygulanması öncelikli öneriler arasında yer almıştır.

Kaynakça

  • ADONİS, L. (2013). Global teacher status index varkey gems foundation. P. Dolton & Marcenaro-Gutierrez, O. (Eds.) Topic insight, 8. 17.06.2020 tarihinde https://www.globalteacherprize.org/media/2787/2013globalteacherstatusindex.pdf adresinden erişilmiştir.
  • AKYÜZ, Y. (2019). Türk eğitim tarihi. (32. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ANILAN, H., Kılıç, Z. & Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11, 249-172.
  • ATALAY, N. & Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (3), 9-27.
  • AYDIN, A. (2010). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • BABAYİ̇Ğİ̇T, Ö. (2017). İlkokul birinci sınıf Türkçe dersinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (1) , 34-42. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/52290/684222
  • BAŞAR, H. (2014). Sınıf yönetimi. (19. bs.) Ankara: Anı Yayıncılık
  • BAŞAR, M. & Doğan, Z. G. (2015). Göreve yeni başlayan öğretmenlerin yaşadığı sosyal,kültürel ve mesleki sorunlar. Route Educational and Social Science Journal, 2 (4),375-398.
  • BLATCHFORD, P., Moriarty, V., Edmonds, S., & Martin, C. (2002). Relationships between class size and teaching: A multimethod analysis of English infant schools. American Educational Research Journal, 39 (1), 101–132. https://doi.org/10.3102/00028312039001101.
  • BURSALIOĞLU, Z.(2018). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • CEMALOĞLU, N. & Erdemoğlu Ş. D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2), 465–484.
  • CRESWELL, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative research designs: Selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35 (2), 236-264.
  • ÇELİKÖZ, N. (2006). Sınıf ortamı ve fiziksel organizasyonu. R. Arı & Deniz, E. (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s. 55-88). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇİFTÇİ, K. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • DARLİNG HAMMOND, L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. San Francisco: Jossey-Bass, CA.
  • DEMİR, M. K. & Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (1), 107-126. DURSUN, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • ERDEM, A., Kamacı, S. & Aydemi̇r, T. (2013). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama , 1 (2) , 3-13.
  • ESKİ̇CUMALI, A. (2014). Eğitim ve sosyal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 109-128. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11223/134001.
  • GENTLES, S. J., Charles, C., Ploeg, J. & Mckibbon K. A. (2015). Sampling in qualitative research: insights from an overview of the methods literature, The Qualitative Report, 20 (11), 1772-1789.
  • GÖKSOY, S , Argon, T . (2014). Debilitating and ınvigorating stress sources for teachers at schools. Journal of Teacher Education and Educators , 3 (2) , 245-271 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jtee/issue/43257/525413.
  • GÜNDÜZ, Y & Can, E. (2011). Öğretmenlerin eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları algılama düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) , 745-774.
  • GÜVEN, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. (4.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ISHUMİ, A. G. (2013). The teaching profession and teacher education: Trends and challenges in the twenty-first century. Africa Education Review, 10, 89-116.
  • JEYNES, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement: A metaanalysis. Urban Education, 42 (1).82-110.
  • KARAÇALI, A. (2006). Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 145-155.
  • KARADEMİR, B., Baysan, S. Öztürk, A.A. & Dilek, A. (2017). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları mesleki güçlüklerin değerlendirilmesi: Aydın efeler ilçesi örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (17), 1-16.
  • KILIÇ, D. & Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (3), 623-654.
  • KURTDEDE FİDAN, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1) , 48-61.
  • MARSHALL, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage.
  • MİLES, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. California: Sage Publications, Inc.
  • MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU (1973). 17.06.2020 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden erişilmiştir.
  • OGUNSOLA B. A. (2018) Teacher’s qualification and dyslexia ıdentification in primary schools in Oyo State, Nigeria. Africa Education Review, 15 (4), 36-66, doi: 10.1080/18146627.2017.1302308.
  • ÖZPINAR M., & Sarpkaya R. (2010). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 17-29.
  • ÖZYILMAZ, Ömer, (2013), Türk milli eğitim sisteminin sorunları ve çözüm arayışları. (4.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • PATTON, Q. M. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün, M. ve Demir, S. B. (Çev Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • POLAT, S. (2013). Ücretli öğretmenlik istihdamının yarattığı sorunlar üzerine nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 67 – 88.
  • RENÇBER, İ. (2008). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • SENEMOĞLU, N. (2003). Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme uygulamaları, sorunlar, öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (5), 154-193.
  • SİDEKLİ, S. Coşkun, İ & Aydın, Y. (2015). Köyde öğretmen olmak: birleştirilmiş sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1) , 311-331. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30210/326102
  • ŞENER, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 47 (218) , 187-200.
  • Şİ̇ŞMAN, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3) , 63-82. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8704/108689.
  • ŞİŞMAN, M. (2011). Eğitimde mükemmellik arayışı: Etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TASHAKKORİ, A.& Teddlie, C. (2010). Sage Handbook Of Mixed Methods in Social & Behavioral Research (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • TAŞKAYA, S. M., Turhan, M. & Yetkin, R. (2015). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Ağrı ili örneği). Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (18), 198-210.
  • TUTKUN, Ö. F. (2006) Sınıf düzeni. Kaya, Z. (Ed.). Sınıf Yönetimi içinde (s.235-265). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • TÜRNÜKLÜ, D. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel biraraştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559.
  • ULUDAĞ, Z. & Odacı, H. (2002). Eğitim Öğretim Faaliyetlerinde Fiziksel Mekân. Millî Eğitim Dergisi, 153-154.
  • UYGUN, S . (2012). Basında öğretmen sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 42 (194) , 72-91. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36174/406737.
  • ÜNAL, S. ve Ada, S. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • VURAL, B. (2004). Nitelikli sınıf ve stressiz eğitim ortamı. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • WALBERG, H. J. (2004). International perspectives on families, schools, and communities: Educational implications for family–school–community partnerships. Educational Research, 41, 3–9.
  • YALIN M. (2002). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin problemleri ve çözüm önerileri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9,135-140.
  • YILDIZ, M. & Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 1-14.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. bs.). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YILDIRIM, N. (2012).Sınıfta Fiziksel Düzeni Oluşturma. Sarpkaya, R. (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s.59-78). Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zübeyde Yaraş 0000-0001-6510-2655

Mehmet Turan 0000-0001-6963-4827

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 232

Kaynak Göster

APA Yaraş, Z., & Turan, M. (2021). SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 383-405. https://doi.org/10.37669/milliegitim.763393