Cilt: 50 Sayı: 232 , 24.11.2021

Yıl: 2021

Araştırma Makalesi

Derleme

Eğitime ilişkin bilgi, uygulama, sorun ve önerilerin bilimsel, akademik ve kuramsal düzlemde ortaya konulmasını, tartışılmasını ve taraflara ulaştırılmasını sağlamaktır.

Millî Eğitim dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır. Millî Eğitim dergisinde yayımlanacak makalelerin daha önce başka yayın organında yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Sempozyum veya kongre gibi bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerde bilimsel toplantının adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.

Millî Eğitim; Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan üç aylık, hakemli, uluslararası, bilimsel bir dergidir. Şubat, mayıs, ağustos ve kasım aylarında Kış, Bahar, Yaz ve Güz olmak üzere yılda dört sayı yayımlanır.

1. AMAÇ

Eğitim ve öğretime ilişkin bilgi, uygulama, sorun ve önerilerin bilimsel düzlemde kuramsal ya da uygulamalı olarak ortaya konulmasını, tartışılmasını ve taraflara ulaştırılmasını sağlamaktır.

2. KONU VE İÇERİK

Millî Eğitim dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır. Millî Eğitim dergisinde yayımlanacak makalelerin daha önce başka yayın organında yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir.

3. YAYIN VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Millî Eğitim dergisinin bir Yayın Kurulu ve Ön İnceleme Kurulu vardır. Yayımlanmak üzere gönderilen yazılar ilk olarak Ön İnceleme Kurulunca incelenir. Bu aşamada yazılar beş açıdan ele alınır:

3.1. Başvuru Şartlarına Uygunluk

6. maddede belirtilen bilgi ve belgelerin eksiksiz olarak yüklenip yüklenmediği kontrol edilir.

3.2. Derginin Yazım Kurallarına Uygunluk

Dilin doğru kullanımı ve akıcılık, imla kuralları, makale kelime sayısı, Türkçe ve İngilizce özlerdeki kelime sayıları, anahtar kelime sayıları, ifadelerin yabancı dildeki karşılıklarının doğruluğu, kaynakçanın kurallara uygunluğu vb. kontrol edilir.

3.3. Makale Şablonuna Uygunluk

Makaleler hazırlanırken DergiPark sayfamızdaki makale şablonu kullanılmalıdır. Yayın değerlendirme sürecinde makalenin şablon özelliklerine uygun olup olmadığına bakılır.

3.4. Derginin Kapsamına ve Bilimsel Gerekliliklere Uygunluk

Güncel eğitim uygulamalarına dönüklüğü; amaç, yöntem ve sonuç gibi temel bilimsel özellikleri taşıyıp taşımadığı, yapılan araştırmalardaki örneklemin nitelik ve niceliği, araştırma konusunun güncel olup olmadığı, sonuç ve önerilerin eğitime katkı sağlayıp sağlamadığı vb. hususlar incelenir.

3.5. Yasal ve Etik Açıdan Uygunluk     

Makalede fikir, eleştiri ve öneriler yer alabilir. Ancak bu fikir ve eleştirilerin yasal açıdan suç oluşturmaması, etik kuralları ihlal etmemesi, kişi ve kurumların saygınlığını zedelememesi gerekmektedir.

Bu şartların herhangi birini taşımadığı tespit edilen veya başvuru belgeleri eksik olan yazılar Ön İnceleme Kurulu kararıyla doğrudan reddedilir. Ayrıca alan dışı olan yazılar yani derginin adına, alanına, belleğine ve okur kitlesine uygun olmadığı düşünülen yazılar eksiksiz ve çok başarılı olsalar dahi iade edilir. Sayıca çok olan bu tür yazılar için tek tek uzun açıklamalarla ret gerekçeleri oluşturulmaz. Uluslararası bilimsel dergilerin geri bildirim yükümlülüğü yoktur.

İadeyi gerektirmeyecek ölçüde küçük eksiklikler tespit edilen yazılar için DergiPark sistemi üzerinden yeniden gönderim istenir. Sürecin takibi yazarın sorumluluğundadır. Millî Eğitim dergisi yazarlarla ve hakemlerle iletişimde DergiPark sistemini esas almaktadır. Derginin mevcut iş yoğunluğu içinde yazarlarla farklı kanallardan iletişim kurma imkânı ve yükümlülüğü bulunmamaktadır.

İncelenen makaleler gerektiğinde bilimsel bakımdan değerlendirilmek üzere Yayın Kuruluna sunulur. Yayın ilkeleri bakımından uygun bulunan makaleler intihal açısından da denetlenir. Bu amaçla makale sahipleri, uluslararası anlamda kabul gören benzerlik tarama programlarından birini (örneğin iThenticate) kullanarak oluşturulan benzerlik sonuç raporunu makale ekinde göndermek zorundadırlar. Benzerlik konusunda tüm sorumluluk yazara aittir. Sürecin sağlıklı yürütülebilmesi amacıyla Millî Eğitim dergisi tarafından benimsenen benzerlik oranı gizli tutulur. Bu oran ULAKBİM ve ilgili otoriteler tarafından önerilen oranın Yayın Kurulu tarafından değerlendirilip teyit edilmesiyle belirlenmiştir.

Tüm makaleler için Etik Kurul İzin Belgesi sunulmalıdır. Etik Kurul İzin Belgesi gerekmeyen durumlarda yazarlar bunun gerekçesini açıklayan bir belgeyi sisteme yüklemelidir. Etik Kurul İzninin alındığı kurum, tarih ve karar sayısı makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. Eğer Etik Kurul İznine ihtiyaç yoksa yine yöntem bölümünde gerekçesi açıklanmalıdır. Araştırma için alınan kurumsal ya da bireysel uygulama izinleri Etik Kurul İzni yerine geçmez.

Ön İnceleme veya Yayın Kurulunca uygun bulunan makaleler, alanında ortaya koyduğu eser ve çalışmalarıyla tanınmış iki hakeme gönderilir. Kararlarda bir kabul bir ret çıkması durumunda üçüncü hakem görüşüne başvurulur. Yazı hakkında iki olumlu ya da iki olumsuz rapor alınıncaya kadar hakemlik süreci yürütülür. Bir makale için en fazla on iki hakeme kadar davet gönderilir. Bu süreçte hakemlerden sonuç alınamazsa makale iade edilir. Hakem raporları gizlidir ve beş yıl süreyle saklanır. Ön inceleme süreci ortalama bir ay, hakem süreci ise ortalama altı ayda tamamlanır. Bazı durumlarda bu süre uzayabilmektedir. Hakemlik süreci ile ilgili ayrıntılı bilgi DergiPark sayfamızdaki “Kör Hakemlik Sistemi” bölümünde detaylı olarak anlatılmıştır.

Yazarlar; hakemlerin ve Yayın Kurulunun eleştiri, öneri ve düzeltmelerini dikkate almak zorundadır. Katılmadıkları hususlar olduğunda bunları gerekçeleri ile birlikte yazılı olarak açıklama hakkına sahiptirler. Yapılan düzeltmeler DergiPark sayfamızda yer alan Hakem Düzeltme Cetveli kullanılarak revizyon sürecinde sisteme yüklenmelidir. Yayımlanacak yazılarda Yayın Kurulu veya editörlük birimi tarafından esasa yönelik olmayan küçük düzeltmeler yapılabilir. Yayımlanan yazılardaki bulgu ve görüşlerin sorumluluğu yazarlarına aittir.

Basılan sayılar; MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün http://dhgm.meb.gov.tr web sayfasında, ULAKBİM ODİS ve DergiPark’ta yayımlanır.
Yazı ve fotoğraflar, kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir.

4. YAZIM DİLİ

Yazım dili Türkçedir ancak her sayıda derginin üçte bir oranını geçmeyecek şekilde İngilizce yazılara da yer verilebilir. Yayımlanacak yazıların Türkçe özlerinin yanında İngilizce özleri de gönderilmelidir. Özler ve anahtar kelimeler -Türkçe ve İngilizce olarak- uluslararası standartlara uygun olmalıdır (Örneğin TR dizin anahtar terimler listesi, CAB Theasarus, JISCT, ERIC vb. kaynaklar kullanılabilir).

Yazılarda Türk Dil Kurumunun “Yazım Kılavuzu”nda belirtilen güncel yazım kurallarına uyulması zorunludur.

5. MAKALENİN YAZIM KURALLARI VE YAPISI

Gönderilen makaleler ulusal ve uluslararası etik kurallar ile araştırma ve yayın etiğine uygun olmalıdır.
Makalelerin, dergimizin makale şablonu kullanılarak aşağıda belirtilen düzene göre sunulmasına özen gösterilmelidir:

5.1. Başlık

Makalelerin bir başlığı bulunmalıdır. Başlık; Türkçe ve İngilizce olarak konuyu en iyi şekilde belirtmeli, on beş kelimeyi geçmemeli, ilk harfleri büyük olacak şekilde koyu yazılmalıdır.

5.2. Makale Türü

Makale türü başlığın altına, tamamı büyük harf olacak şekilde koyu yazılmalıdır.

5.3. Yazar Adları ve Adresleri

Yazar adları, unvanları, kurumları, adresleri, e-posta adresleri ve ORCID bilgileri belirtilmelidir.
Şablondaki biçimlendirmeye dikkat edilmelidir.

5.4. Öz

Türkçe ve İngilizce öz (anahtar kelimeler eklenerek) yapılmalıdır. İki yüz elli kelimeyi geçmemeli, yazının tümünü en kısa ve öz (özellikle çalışmanın amacını, araştırma yöntemini ve sonucunu) yansıtacak nitelikte olmalıdır. Tek paragraf ve iki yana yaslı olmalıdır. Times New Roman, 10 punto, italik, koyu, tek satır aralığında olmalıdır. Özün altında bir satır boşluk bırakılarak çalışmanın bütünlüğünü yansıtacak anahtar kelimeler verilmelidir. Bu anahtar kelimelerin tamamı küçük harfle yazılmalı (özel isimler ve büyük harfli kısaltmalar hariç), kavramlar genelden özele doğru sıralanmalıdır. Anahtar kelime sayısı 3–8 arasında olmalı, sonunda nokta kullanılmamalıdır. İngilizce öz ve anahtar kelimeler de aynı özellikleri taşımalıdır.

5.5. Makale

Makale; çalışmanın amaç, kapsam, çalışma yöntemlerini belirten bir giriş bölümüyle başlamalı; veriler, gözlemler, görüşler, yorumlar, tartışmalar gibi ara ve alt bölümlerle devam etmeli; tartışma, sonuç ve öneri bölümleriyle son bulmalıdır.

5.5.1. Ana Metin: Makale; A4 boyutunda sayfa üzerine, Times New Roman yazı tipinde, 11 punto, 1,5 satır aralığı, 1,25 paragraf girintisi ve 6 nk paragraf boşluğuna göre düzenlenmelidir. Sayfa kenarlarında 3 cm’lik boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmalıdır. Yazılar sekiz bin kelimeyi ve otuz sayfayı aşmamalıdır. Hakem talepleri doğrultusunda yapılacak eklemeler bu sınırlamaya dâhil değildir.

5.5.2. Ana Başlıklar: Bunlar; sıra ile özet, ana metnin bölümleri (giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç, öneriler), (varsa) teşekkür, kaynakça ve (varsa) eklerden oluşmaktadır. Ana başlıklar her kelimenin yalnızca ilk harfi büyük, diğerleri küçük harflerle, Times New Roman, 12 punto, ortalanmış ve koyu yazılmalıdır.

5.5.3. Ara Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ile yazılmalıdır. Yalnızca her kelimenin ilk harfi büyük olmalı ve başlık sonlarında satırbaşı yapılmalıdır.

5.5.4. Alt Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ve yalnızca başlığın ilk kelimesindeki birinci harf büyük olmalıdır. Başlık sonuna iki nokta işareti konularak yazıya aynı satırdan devam edilmelidir.

5.5.5. Şekiller: Şekiller; küçültmede ve basımda sorun yaratmayacak çözünürlükte, düzgün ve yeterli çizgi kalınlığı tercih edilerek çizilmelidir. Her şekil ayrı bir sayfada bulunmalıdır. “1”den başlamak üzere her şekil ayrı ayrı numaralandırılmalı ve her şeklin üstüne başlığı yazılmalıdır.

5.5.6. Tablolar: Şekiller gibi “1”den başlayarak ayrı ayrı numaralandırılmalı ve numaralar her tablonun üstüne başlığıyla birlikte yazılmalıdır.
Şekil ve tabloların başlıkları, kısa ve öz olmalı; her kelimenin ilk harfi büyük, diğer harfleri küçük yazılmalıdır. Gerekli durumlarda açıklayıcı dipnotlar veya kısaltmalar, şekil ve tabloların hemen altında verilmelidir.

5.5.7. Resimler: Yüksek çözünürlüklü (300 dpi), parlak ve net olmalıdır. Ayrıca şekiller için verilen kurallara uyulmalıdır.
Şekil, tablo ve resimler on sayfayı aşmamalıdır. Metin içindeki yerlerine yerleştirilmiş olarak gönderilmelidir. Bu görsellerin baskıda net çıkmayacağı düşünülmesi durumunda yazarından orijinali istenir.

5.5.8. Metin İçinde Kaynak Verme: Metin içinde kaynak vermede aşağıdaki kurallara uyulmalı ve verilen örnekler esas alınmalıdır. Kesinlikle dipnot şeklinde kaynak gösterilmemelidir.

a. Metin içinde tek yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcının soyadı, eserin yayım tarihi yay ayraç içinde verilmelidir:

(Güneş, 2006) veya Güneş (2006) veya Güneş’in (2006) çalışmasına göre…

b. Metin içinde iki yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcıların soyadı arasına “ve” yazılmalı, eserin yayımlanma tarihi verilmelidir:

(Can ve Gündüz, 2019) veya Can ve Gündüz (2019)

(Miles ve Huberman, 1998) veya Miles ve Huberman (1998)

Birden çok kaynağın söz konusu olduğu durumlarda kaynakların aralarına noktalı virgül (;) konulmalı ve alfabetik olarak aşağıdaki gibi yazılmalıdır:

(Aydoğdu, 2020; Köksal, 2007; Öğülmüş, 1993; Safran ve Aktaş, 2012)

c. Metin içinde üç ve daha fazla yazarlı yayınlara değinilirken ilk seferinde tüm yazar soyadlarına yer verilir, daha sonraki atıflarda aşağıdaki gibi ilk yazarın adı belirtilmeli, diğerleri için “vd.” ifadesi kullanılmalıdır. Ancak kaynaklar dizininde bütün yazarların isimleri yer almalıdır:

Çepni, Ayvacı ve Bakırcı (2015) veya (Çepni, Ayvacı ve Bakırcı, 2015) (ilk atıf)

Çepni vd. (2015) veya (Çepni vd., 2015) (ikinci ve sonraki atıflar)

Dowden, Pittaway, Yost ve McCarthy, (2013) veya (Dowden, Pittaway, Yost ve McCarthy, 2013) (ilk atıf)

Dowden vd. (2013) veya (Dowden vd., 2013) (ikinci ve sonraki atıflar)

ç. Ulaşılamayan bir yayına metin içinde değinilirken bu kaynakla birlikte alıntının yapıldığı kaynak da aşağıdaki gibi belirtilmelidir. Kaynakçada sadece “aktaran” bilgisi yer almalıdır:

Köprülü (1911) (aktaran Çelik, 1998) veya (Köprülü 1911; aktaran Çelik, 1998) veya Köprülü’nün (1911) (aktaran Çelik, 1998)…

d. Kişisel görüşmelere metin içinde görüşme yapılan kişinin soyadı ve görüşme tarihi belirtilerek değinilmelidir. Ayrıca bu görüşmeler kaynaklar dizininde belirtilmelidir:

(Tarakçı, 2004)

e. Kurum ve kuruluşlara ait çalışmalar aşağıdaki şekilde belirtilmelidir.

Millî Eğitim Bakanlığı (2018) veya (Millî Eğitim Bakanlığı, 2018) ilk atıf

MEB (2018) veya (MEB, 2018) daha sonraki atıflar

5.6. Katkı Belirtme
Yazarın dışında makaleye katkısı bulunanlar varsa yazının sonunda bu isimler ayrıca belirtilmelidir.
Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası verilmelidir.

5.7. Kaynakça
Yazının sonuna kaynaklar dizini eklenmelidir. Kaynakça, uluslararası kaynak yazım biçimlerinden APA 7’ye uygun olmalıdır. Yazar soyadlarını esas alan alfabetik sırayla aşağıdaki kurallara göre hazırlanmalıdır. Dergide yazım birliği sağlanması açısından büyük / küçük harf kullanımı aşağıda belirtilen şekilde düzenlenmelidir.

5.7.1. Süreli Yayınlar
Yazar adları, tarih, makalenin başlığı (italik), süreli yayının adı (kısaltılmamalı), cilt numarası (italik), (sayı numarası), sayfa numarası bilgilerine yer verilmelidir. DOI numarası varsa http ile başlayarak verilmelidir:

Öntaş, T., ve Kaya, B. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim materyali tasarlama sürecinde geri bildirim verilmesine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim, 48 (224), 59 - 73. https:// dx.doi.org/10.37669/milliegitim.648686

Maier, U., Wolf, N., ve Randler, C. (2016). Effects of a computer-assisted formative assessment intervention based on multiple-tier diagnostic items and different feedback types. Computers & Education, 95, 85-98. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.12.002

Dergi cilt, sayı ve / veya makale veya sayfa numaralarını kullanmıyorsa, eksik ögeler referanstan çıkarılmalıdır.

Bozan, M. (2004). Bölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramı. Millî Eğitim, Kış 2004, S 161, 95-111.

5.7.2. Bildiriler
Yazar adları, tam tarih, bildirinin başlığı (italik), sempozyumun veya kongrenin adı, editörler, basımevi, cilt numarası, sayfa numarası, düzenlendiği yer adı bilgilerine yer verilmelidir.

Sunum, başlıktan sonra köşeli ayraç içinde açıklanmalıdır. Açıklama esnektir (örneğin "[Konferans oturumu]," "[Bildiri sunumu]," "[Poster oturumu]," "[Sözlü bildiri]", "[Konferans sunum özeti]").

Güneş Koç, R. S., ve Sarıkaya, M. (2018, 6-8 Eylül). 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersi ışık konusundaki başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına bağlam temelli öğretim yöntemi, 5E öğretim modeli ve 5E ile desteklenmiş bağlam temelli öğretim yönteminin etkisinin incelenmesi [Sözlü bildiri]. I. ILTER Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya Üniversitesi, Amasya.

Rayner, A. (2005, September). Reflections on context based science teaching: A case study of physics students for physiotherapy [Poster presentation]. Annual UniServe Science Blended Learning Symposium Proceedings, Sydney.

5.7.3. Kitaplar
Yazar adları, tarih, Kitap adı (Sadece ilk sözcüğün ilk harfi büyük, italik), yayınevi bilgilerine yer verilmelidir. Şehir adı yazılmamalıdır.

Beyatlı, Y. K. (1985). Kendi gök kubbemiz. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.

Editörlü Kitap:

Safran, M. (Edt.) (2019). Dünya eğitimine yön verenler (Cilt 1-2). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Editörlü Kitapta Bölüm:

İngilizce editörlü kitaplarda “içinde” ifadesi yerine “in” kullanılmalı, yayın yeri (il) belirtilmemelidir.

Nofal, N. (2019). Gazali. Safran, M. (Edt.), Dünya eğitimine yön verenler I (s 341- 363). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Author, A. A., & Author, B. B. (Year). Title of chapter. In A. A. Editor & B. B. Editor (Eds.), Title of book (pages of chapter). Publisher


5.7.4. Raporlar ve Tezler

Aşağıdaki açıklama ve örnekte gösterildiği şekilde verilmelidir.

Yazar adları, (tarih). Raporun veya tezin başlığı [yayımlanıp yayımlanmadığı, raporun veya tezin türü]. Kuruluş veya üniversite adı, bölüm, şehir adı.

Azer, H. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı arşiv kütüphanesindeki Osmanlı Türkçesi ile basılı eserler bibliyografyası [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.

5.7.5. İnternetten Alınan Bilgiler

Yazar adı veya kurum, kuruluş adı, internette yayımlanma tarihi. Yayın başlığı (italik). İnternet adresi bilgilerine yer verilmelidir.

Bozan, M. (2004, 1 Şubat). Bölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramı. http://www.yayim.meb.gov.tr

TÜBİTAK (2020, 18 Mayıs). UBYT programı ve dergi listesi. https://ulakbim.tubitak.gov.tr/tr/haber/tubitak-2020-ubyt-programi-ve-dergi-listesi-ilan-edildi

Bunların dışındaki alıntılar için APA 7 standartlarına uyulmalıdır. (https://apastyle.apa.org adresinden yararlanabilirsiniz.)

6. MAKALELERİN GÖNDERİLMESİ

Millî Eğitim dergisi; her şeyden önce bilime ve bilimsel yayın etiğine uygun şekilde, eğitim sistemimize katkıda bulunabilecek nitelikli çalışmaları, alanında uzman hakemlerin denetimleriyle yayımlama hedefindedir. Objektif ve kör hakemlik sistemine uygun bir değerlendirme ve yayın süreci önemsenmektedir. Bu nedenle yazarların bütün süreci DergiPark sistemi üzerinden yürütmesi ve takip etmesi gerekmektedir. Dergi ile ilgili görevlilerin kişisel e-postalarına veya derginin e-postalarına gönderilen yazılar kör hakemlik sistemine uygun olmadığı için değerlendirmeye alınmaz.

Makale göndermek için aşağıdaki dosya ve belgeler eksiksiz olarak http://www.dergipark.org.tr/milliegitim web adresinden sisteme yüklenmelidir.

İstenen Belgeler

1. Makale adı, makale türü, yazar adları, yazarların iletişim bilgileri (E-posta, telefon, görev yeri) ve ORCID bilgilerinin yer aldığı başvuru dilekçesi

2. Makalenin yazar isimli tam metni (Word dosyası formatında)

3. Makalenin yazar isimsiz tam metni (Word dosyası formatında) (MAKALE DOSYALARI SİSTEME YÜKLENİRKEN İSİMSİZ DOSYA "TAM METİN" OLARAK YÜKLENECEK)

4. Benzerlik raporu (PDF formatında, raporun tamamı)

5. Telif Hakkı Devir Formu

6. Etik Kurul İzin Belgesi (Etik Kurul İzni gerekmiyorsa gerekçesini bildiren açıklama dosyası)


Makale gönderen yazarlar, Millî Eğitim dergisi yayın ilkelerinde belirtilen tüm şartları kabul etmiş sayılır.

Etik İlkeler ve Yayın Politikası



Millî Eğitim Dergisinde başvuru, inceleme, değerlendirme, okuma, yayınlama vb. adı altında herhangi bir ücret talep edilmez. Dergiye makale gönderilmesi ve değerlendirme sürecinde kabul gören makalelerin yayınlanması tamamen ücretsizdir.

Genel Yayın Yönetmeni

Cihad Demirli
Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Web
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Teknolojileri

Yayın Yönetmeni

Hatice Nur Kiraz Akkaş
Hatice Nur KİRAZ AKKAŞ Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Okul Öncesi Eğitim

Bilimsel Yayın Koordinatörü

Emine Şimşek
Dr. Emine ŞİMŞEK Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

I am a mathematics education researcher with a diverse background in teaching, academic research, and educational policy. I hold an MA in Mathematics Education from UCL Institute of Education (UK), and a PhD from the Mathematics Education Centre at Loughborough University (UK), where I focused on the intersection of mathematical cognition and education.

Over the years, I've worked as a Research Associate at Loughborough University’s Centre for Mathematical Cognition (2021-2022) and in the Department of Psychological Sciences at the University of Missouri (US) (2024-2025). My experience also includes working with the Turkish Ministry of Education as an education expert, contributing to national curriculum development and teacher training (2023-recent).

My research interests lie in mathematical cognition, primary mathematics education, and evidence-based practices that enhance teaching and learning. I am passionate about connecting research with practice to improve educational outcomes on both local and global scales.

Matematik Eğitimi

Baş Editör

Default avatar
Prof. Dr. Mehmet TAŞPINAR GAZI UNIVERSITY, GAZİ FACULTY OF EDUCATION Web

Mehmet TAŞPINAR was born in Konya. He completed his primary and secondary education in Konya and undergraduate education in Faculty of Technical Education at Gazi University. He worked as a technical teacher at Technical High Schools and Vocational High Schools in Eskişehir and Elazığ in 1984-1992. In 1992, he started to work as a research assistant in Faculty of Technical Education at Fırat University. He completed his master’s degree in the Department of Educational Sciences at the Institute of Social Sciences in 1993 and he completed his PhD in 1997. He stayed in Ohio State University in America for nine months in 1994 as a visiting scholar. He got the title of Ass. Prof in 1997 and title of Assoc. Prof in 2001. He worked in Turkish Manas University in Kyrgyzstan as a visiting scholar in 2003. He got the title of Prof. at the Department of Educational Sciences, Faculty of Vocational Education, Gazi University in 2007. In the same year, with the scholarship called JICA (Japon International Cooperation Agency), he went to Japan and carried out some works on “The Place of Private Sector in Education” for two months. His primary area of research is Education Programs and Instruction. He worked as a specialist, project manager and beneficiary in projects such as YÖK (Higher Education Council)-World Bank-Industrial Education Project, MTEM, UNICEF, AB-focused projects. He has published books, one of which was published abroad, articles published in international and national journals and conference presentations.

Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme

Editörler

Hatice Herdili Şahin
Dr. Hatice HERDİLİ ŞAHİN Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Öğretim Kuramları, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi
Günay Şen
Dr. Günay ŞEN TC Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Default avatar
Dr. Ceren ARAS MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Öğretim Teknolojileri, Matematik Eğitimi
Default avatar
Dr. Zeynep GÜLER Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Okul Dışı Öğrenme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Murat Döleker
Dr. Murat DÖLEKER T.C. MillÎ Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Dil Edinimi, Rus Dili, Edebiyatı ve Kültürü

Editör Yardımcıları

Emine Demirel Kaya
Uzman Emine DEMİREL KAYA T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Kapsayıcı Eğitim
Ferda Koçak
Uzman Ferda KOÇAK Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)

Yayın Kurulu

Gülnur Aydın
Prof. Dr. Gülnur AYDIN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Alipaşa AYAS İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Program Geliştirme, Hizmetiçi Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Kimya Eğitimi
Fatma Elif Ergin
Prof. Dr. Fatma Elif ERGİN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ Web

Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünde 1997 yılında lisans derecesini aldı. Aynı üniversitede Yüksek lisans derecesini duygusal zekâ üzerine yazdığı tezle tamamladı. 2001-2005 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri’nde anne-çocuk etkileşimi, eğitimde alternatif yaklaşımlar, çocuk kitapları ve çocuk kütüphaneciliği konularında çeşitli okul ve kurumlarda çalışmalar yaptı. Anne çocuk etkileşimi üzerine yazdığı tezle 2011 yılında doktor unvanını aldı. 1998 yılında Selçuk Üniversitesi’nde başladığı araştırma görevlisi kadrosundaki görevini 2007 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda sürdürdü ve 2012 yılında Yardımcı Doçent kadrosuna atandı. 2010-2012 yılları arasında BAİBÜ Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin kuruluşunda görev aldı ve yönetici olarak çalıştı. 2012-2014 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkan Danışmanı olarak görev yaptı ve Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde misafir öğretim üyesi olarak ders verdi. 2014-2016 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurul Üyesi görevini yürüttü. 2016 yılından bu yana Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü bölüm başkanlığı görevini yürütmektedir. 2019 yılında doçent unvanını almış ve 2025 yılında Profesör olarak atanmıştır. 2019-2021 yılları arasında dekan yardımcılığı görevini yürütmüş ve fakülte yönetim kurulu başkanlığı, enstitü yönetim kurulu üyeliği ile senato üyeliği yapmıştır. 2022-2023 yılları arasında Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü görevi, senato üyeliği, kalite kurulu üyeliği, fakülte kurulu üyeliği ve enstitü yönetim kurulu başkanlığı yapmıştır. Avrupa Birliği, TÜBİTAK ve Üniversite kaynaklarınca desteklenen çeşitli projelerde yürütücü, araştırmacı ve uzman olarak görev yaptı. Aile eğitimi, anne çocuk etkileşimi, eğitimde alternatif yaklaşımlar, Montessori yöntemi, bilişsel ve dil gelişimi, çocuk yayınları, etkileşimli okuma, çevre eğitimi, çocuk hakları, değerler eğitimi ve farklılaştırılmış öğretim konularında çalışmaları mevcuttur. Uluslararası ve ulusal dergilerde makaleleri olup, çeşitli kongrelerde bildiriler sunmuştur. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mezunları ve Mensupları Derneği yönetim kurulu üyesi olup çeşitli sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak araştırma geliştirme çalışmaları yürütmektedir.

Çocuk Gelişimi Eğitimi, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Sağlık Bilimleri
Adem Polat
Prof. Dr. Adem POLAT ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Default avatar
Prof. Dr. Semih AKTEKİN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Eğitim, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi
Mustafa Orçan
Prof. Dr. Mustafa ORÇAN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY, FACULTY OF HUMAN AND SOCIAL SCIENCES, DEPARTMENT OF SOCIOLOGY, SOCIOLOGY PR.
Değişme, Azgelişmişlik ve Modernleşme Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Sosyal Değişim
Default avatar
Prof. Dr. Ünsal UMDU TOPSAKAL Yıldız Teknik Üniversitesi
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Salih ÇEPNİ Bursa Uludağ Üniversitesi Web

Salih ÇEPNİ, Uludağ Üniversitesi, Türkiye



Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
M. Öcal Oğuz
Prof. Dr. M. Öcal OĞUZ ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türk Halk Bilimi (Diğer)

Dil Editörleri

Default avatar
Yüksek Lisans Ayça KÖKSAL Millî Eğitim Bakanlığı
Türkçe Eğitimi
Default avatar
Kadriye ÖĞÜT Bir kuruma bağlı değildir
Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)

Mizanpaj Editörü

Nazıme Özgür Tamdoğan
Yüksek Lisans Nazıme ÖZGÜR TAMDOĞAN Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Bölümünde  "Ortaokul Fen Bilimleri Derslerinde Türk-İslâm Bilginlerinin Öğretilmesine Dair Uzman ve Öğretmen Görüşleri" isimli teziyle yüksek lisans (bilim uzmanı) derecesi aldı. Hâlen Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Bölümü, Bilim Tarihi Anabilim dalında "Osmanlı İmparatorluğu'nda Fen Bilimleri ve Eğitimi (1331-1923)" isimli doktora tezi çalışmasına devam etmektedir. Osmanlıca kitap çevirileri, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda sunduğu bildiriler, çeşitli dergilerde makaleleri bulunmaktadır. Araştırma konuları Bilim Tarihi, Fen Bilimleri Eğitimi, Osmanlı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Tarihi' dir. 

Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer), Osmanlı Eğitim Tarihi, Bilim Tarihi

Yazı İşleri

Tuğba ARSLAN TUNA Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Radyo-Televizyon, Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Nisa Nur GÜNEYLİ Millî Eğitim Bakanlığı / Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Odyoloji
Yasemin SORGUCU MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Ekonomi, İşletme ve Yönetim Müfredatı ve Öğretimi