Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation of Ministry of National Education 2017 Secondary School Music Lesson Curriculum Based on Opinions of Teachers

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 234, 1181 - 1208, 09.05.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.837290

Öz

Kaynakça

  • ALBUZ, A., DEMİRCİ, B. (2018). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması Kurumsal Çerçeve Analizi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 41, 86-95.
  • AKARSU, S. (2017). Ortaokul (5-8) Müzik Öğretimi Programı Kazanımlarının Bloom Taksonomisi Çerçevesinde Yapılandırmacı Yaklaşım İlkelerine Göre Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 39, 152-170.
  • AKARSU, S. (2018). 2006 Yılı İlköğretim (1-8) Müzik Öğretim Programı ile Yeni Yürürlüğe Konan 2017 Yılı İlköğretim (1-8) Müzik Öğretim Programının Karşılaştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 59, 247-265.
  • AKSU, C. (2018a). 2017 İlkokul Ortaokul Müzik Öğretim Programı Geliştirme Sürecindeki Taslak, Esas ve Revize Programların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Turkish Studies Educational Science Dergisi, 13/11, 91-110.
  • AKSU, C. (2018b). H Cumhuriyet Dönemi Örgün Temel Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları (1924-2017) ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ALTUN, M. & BOZKURT, I. (2020) İstatistik ve İstatistiksel Yorumlama ve Teknikleri. Bursa.
  • CAN, A. (2017). Spss ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ÇEPNİ, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • DEMİR, S., B. (Ed.). (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • DEMİR, Y. B. VE NACAKÇI, Z. (2019). Müzik Öğretmenlerinin 2017-2018 Ortaokul Müzik Dersi Programına Yönelik Görüşleri. Fine Arts, 14/1, 60-70.
  • DEMİRCİOĞLU, N. (2019). 1923’den Günümüze İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programlarında Geleneksel Türk Müziği Unsurlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • DEMİREL, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Pegem Akademi.
  • GÜVEN, A., K., ÇELENK, K. (2020). Müzik Öğretmeni Görüşleri Doğrultusunda 2018 Müzik Dersi Öğretim Programı 8. Sınıf Kazanımları Üzerinde Bir Değerlendirme, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 24/1, 447-469.
  • UÇAN, A. (2018). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • UMUZDAŞ, S., LEVENT, A. (2012). Müzik Öğretmenlerinin İlköğretim Müzik Dersi İşleyişine Yönelik Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9/1, 56-73.
  • KARASAR, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KENDERLİ p. (2019). 1968’den Günümüze Müzik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • MEB T.T.K.B. (2017). Güncellenen Öğretim Programları, Müzik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. Sınıflar), Ankara: MEB Yayını. Elektronik Sürüm, http://mufredat.MEB.gov.tr Erişim Tarihi: 15.09.2019.
  • TURAN, İ., ŞİMŞEK, Ü., ASLAN, H. (2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 186-203.
  • TÜRKMEN, E. F. (2019). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • YILDIZ, E. VE CÜCELOĞLU ÖNDER, G. (2017). İlkokul 4. Sınıf ve Ortaokul 5. Sınıf Müzik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Gerçekleşme Durumuna İlişkin Ders Öğretmenlerinin Görüşleri (Çankırı İli Örneği), Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 3/2, 98-113.

MEB 2017 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 234, 1181 - 1208, 09.05.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.837290

Öz

Araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) 2017 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programı’nın içerik ve uygulama açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda programın eğitim anlayışı, özel amaçları, alana özgü becerileri, öğrenme alanları ve süreleri, içerik ve değerlendirme ile uygulanabilme koşulları esas alınmıştır. Çalışmaya Bursa ili merkez ilçelerinden Nilüfer ve Osmangazi ilçeleri resmi ortaokullarında görev yapan 101 müzik öğretmeni gönüllülük esasına uygun olarak katılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen "MEB 2017 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programı’nın İçerik ve Uygulama Açısından Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” başlıklı 5'li likert tipi toplama aracıyla betimsel yöntem kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ölçek derecelerine göre birer sayısal değer atanarak kodlanmış ve analiz edilerek bölümler farklı başlıklar altında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, ders içeriğinden çalgı öğretiminin kaldırılması, Türk müziği konularının öğrenci seviyelerine uygun olmaması ve sınıflardaki teknolojik materyallerin eksikliği sebebiyle teknoloji ile ilgili kazanımların yerine getirilememesi öğretmenlerin görüş bildirdiği olumsuz konular arasında yer almıştır.

Kaynakça

  • ALBUZ, A., DEMİRCİ, B. (2018). 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ile 2018 İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması Kurumsal Çerçeve Analizi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 41, 86-95.
  • AKARSU, S. (2017). Ortaokul (5-8) Müzik Öğretimi Programı Kazanımlarının Bloom Taksonomisi Çerçevesinde Yapılandırmacı Yaklaşım İlkelerine Göre Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 39, 152-170.
  • AKARSU, S. (2018). 2006 Yılı İlköğretim (1-8) Müzik Öğretim Programı ile Yeni Yürürlüğe Konan 2017 Yılı İlköğretim (1-8) Müzik Öğretim Programının Karşılaştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 59, 247-265.
  • AKSU, C. (2018a). 2017 İlkokul Ortaokul Müzik Öğretim Programı Geliştirme Sürecindeki Taslak, Esas ve Revize Programların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Turkish Studies Educational Science Dergisi, 13/11, 91-110.
  • AKSU, C. (2018b). H Cumhuriyet Dönemi Örgün Temel Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları (1924-2017) ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ALTUN, M. & BOZKURT, I. (2020) İstatistik ve İstatistiksel Yorumlama ve Teknikleri. Bursa.
  • CAN, A. (2017). Spss ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ÇEPNİ, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • DEMİR, S., B. (Ed.). (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • DEMİR, Y. B. VE NACAKÇI, Z. (2019). Müzik Öğretmenlerinin 2017-2018 Ortaokul Müzik Dersi Programına Yönelik Görüşleri. Fine Arts, 14/1, 60-70.
  • DEMİRCİOĞLU, N. (2019). 1923’den Günümüze İlkokul ve Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programlarında Geleneksel Türk Müziği Unsurlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • DEMİREL, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Pegem Akademi.
  • GÜVEN, A., K., ÇELENK, K. (2020). Müzik Öğretmeni Görüşleri Doğrultusunda 2018 Müzik Dersi Öğretim Programı 8. Sınıf Kazanımları Üzerinde Bir Değerlendirme, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 24/1, 447-469.
  • UÇAN, A. (2018). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • UMUZDAŞ, S., LEVENT, A. (2012). Müzik Öğretmenlerinin İlköğretim Müzik Dersi İşleyişine Yönelik Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9/1, 56-73.
  • KARASAR, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KENDERLİ p. (2019). 1968’den Günümüze Müzik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • MEB T.T.K.B. (2017). Güncellenen Öğretim Programları, Müzik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. Sınıflar), Ankara: MEB Yayını. Elektronik Sürüm, http://mufredat.MEB.gov.tr Erişim Tarihi: 15.09.2019.
  • TURAN, İ., ŞİMŞEK, Ü., ASLAN, H. (2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 186-203.
  • TÜRKMEN, E. F. (2019). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • YILDIZ, E. VE CÜCELOĞLU ÖNDER, G. (2017). İlkokul 4. Sınıf ve Ortaokul 5. Sınıf Müzik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Gerçekleşme Durumuna İlişkin Ders Öğretmenlerinin Görüşleri (Çankırı İli Örneği), Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 3/2, 98-113.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeynep Özer 0000-0002-4235-6422

Hatice Onuray Eğilmez 0000-0002-4880-2200

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 234

Kaynak Göster

APA Özer, Z., & Onuray Eğilmez, H. (2022). MEB 2017 ORTAOKUL MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1181-1208. https://doi.org/10.37669/milliegitim.837290