Bu araştırmayla öğretmenlerin STEM eğitimine yönelik farkındalık, tutum ve sınıf içi uygulama özyeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur ve Yenişehir) ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri, ortaokullarda görev yapan fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri ve teknoloji tasarım öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 609 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri; Çevik (2017) tarafından geliştirilen “STEM Farkındalık Ölçeği”; Yaman (2020) tarafından geliştirilen “STEM Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “STEM Sınıf İçi Uygulama Özyeterlik Algı Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri, ölçeğin; “Öğrenciye Etkisi” ve “Öğretmene Etkisi” alt boyutlarında yüksektir. Öğretmenlerin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri, ölçeğin; “Derse Etkisi” alt boyutunda ve orta düzeydedir. Öğretmenlerin, STEM eğitimine yönelik tutumları olumludur. Öğretmenlerin STEM eğitimine yönelik sınıf içi uygulama özyeterlik algıları, hem ölçeğin genelinde hem de alt boyutlarda olumludur.
STEM eğitimi STEM farkındalığı STEM eğitimine yönelik tutum STEM sınıf içi uygulama özyeterlik algısı
Saygılar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 234 |