Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘KORO’ KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARI

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 235, 2197 - 2224, 15.08.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.884904

Öz

Bu araştırma, müzik öğretmen adaylarının ‘koro’ ile ilgili bilişsel yapılarını incelemeyi amaçlamıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenen bu araştırmada veriler, uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 110 müzik öğretmen adayından toplanmıştır. Bağımsız kelime ilişkilendirme testi ve çizme-yazma tekniği veri toplama aracı olarak kullanılmış, elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bağımsız kelime ilişkilendirme testi bulguları; ‘insan seslerinin sınıflandırılması’, ‘ses bütünlüğünü etkileyen faktörler’, ‘söyleme kuralları’, ‘müziksel söyleme’, ‘tamamlayıcı ögeler’ ve ‘koroda ses eğitiminin ögeleri’ olmak üzere toplam altı farklı kategori altında toplanırken, çizme-yazma tekniği bulguları bağımsız kelime ilişkinlendirme testi bulgularına benzer şekilde ancak beş kategori altında toplanmış, koroda ses eğitiminin ögeleri kategorisine ait örneklere rastlanmamıştır. Araştırma sonucunda, müzik öğretmen adaylarının “koro” kavramıyla ilgili bilişsel yapılarında kategori bazında akademik düzeyde bilişsel yapılanmanın olduğu, ancak koroda ses eğitiminin ögeleri kategorisinde bilgi düzeyinde eksiklikler olduğu, cümle kurmada yeterli bilimsel bilgiye sahip olmadıkları, koronun tanımı ve diyafram destekli nefes konusunda bazı katılımcıların kavram yanılgısına sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda koroda ses eğitiminin ögeleri ve işlevleri ile diyafram destekli nefes kullanımı bilişsel öğrenme sağlanması açısından somut ifadelerle öğretilmeli, görsel şemalarla desteklenmeli, bu anlamda aktif öğrenme stratejileri uygulanmalıdır. Koronun nasıl bir oluşum olduğu, yapılacak koro çalışmaları öncesinde zihinsel ve bedensel hazırlık sürecinin önemi, konuşma çalışmalarının gerekliliği üzerinde dikkatle durulması önerilmektedir.

Kaynakça

  • ALPUĞAN, N. (2010) Koro müziğinde dil kullanımı ve önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Sanat Dalı, Adana.
  • APAYDIN, M. (2006). Çocuk ve gençlik korolarının, toplumun kültürel gelişimdeki yeri ve önemi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Matbaası.
  • APAYDIN, M. (2013). Odaklanmış Görüşme (16.03.2013) Ankara.
  • BACKETT-MİLBURN, K. & McKie, L. (1999). A critical appraisal of the draw and write technique. Health Education Research Theory & Practice, 14 (3), 387–398.
  • BAHAR, M., Johnstone, A.H. & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134-141.
  • BAHAR, M. & Özatlı, N. S. (2003). Kelime iletişim test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 75- 85.
  • BELDAĞ, A., & Balcı, M. (2018). Sosyal bilgiler dersinde tahmin, gözlem, açıklama (TGA) yönteminin kullanımı: örnek etkinlikler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 1-16.
  • COŞKUNER, S. (2017). Soundpainting uygulamalarının koro eğitimi alan öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkileri. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 64, 49-58.
  • ÇEVİK, S. (2013). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • ÇOBAN, S., & Selçuk, E. (2017). Müzik dersinde zihin haritalama tekniği kullanımının öğrencilerin müzik dersi başarılarına ve zihin haritalama tekniğine yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190).
  • EGÜZ, S. (1999) Toplu Ses Eğitimi I. Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • ERCAN, F., Taşdere, A. & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (2), 136-154.
  • ESER, E., Çetin, G., Özarslan, M., & Işık, E. (2015). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mikroplara İlişkin Görüşlerinin Çizme-Yazma Tekniğine Göre İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 1(1), 17-25.
  • GEREKTEN, S. E. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının ‘makam’ kavramina ilişkin bilişsel yapıları. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) (July), 295- 312.
  • GİLBERT, J. K., Boulter, C. & Rutherford, M. (1998a). Models in explanations, part 1, horses for courses? International Journal of Science Education, 20, 83-97.
  • GİLBERT, J. K., Boulter, C. & Rutherford, M. (1998b). Models in explanations, part 2, whose voice? whose ears? International Journal of Science Education, 20, 187-203.
  • GİVEN, L.M., (Ed.) (2008). The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methods. Sage: Thousand Oaks, CA, Vol.2, pp.697-698.
  • GUNSTONE, F. R., (1980), Word association and the description of cognitive structure, Res. Sci. Educ., 10, 45–53.
  • HALVAŞİ, B. (2016). Choir conductor’s qualities and basic approach to choir management. International Journal of Innovative Research in Education, 3(4), 158-166.
  • IŞIKLI, M., Taşdere, A. & Göz, N. L. (2011). Investigation teacher candidates’ cognitive structure about principles of Ataturk through word association test. Uşak Üniverstesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 50-72.
  • JOHNSON, P. E., (1967), Some psychological aspects of subject matter structure, J. Educ. Psychol., 58, 75–83.
  • JOHNSON, P. E., (1969), On the communication of concepts in science, J. Educ. Psychol., 60, 32–40.
  • KAYA, Z. (2014). Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın, tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 52- 62.
  • KELEŞ, P. U. (2019). Üçüncü sınıf öğrencilerinin mikrop kavramına ilişkin bilişsel yapılarının çizme-yazma tekniği ile incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 147-158.
  • KURT, H. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının enzim konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 211-243.
  • KURT, H. ve Ekici, G. (2013). Determining biology student teachers’ cognitive structure on the concept of “cosmos” through the free word association test and the drawing-writing technique. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, ISSN 1308-2140, (Sosyal Bilimler), Volume 8/12: 809-829. Doi Number:10.7827/TurkishStudies.5637
  • KURTASLAN, Z. (2018). İlkokul öğrencilerinin kelime ilişkilendirme testi ile “nota” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Fine Arts, 13(4), 77-90. doi:10.12739/nwsa.2018.13.4.
  • KURTASLAN, Z., Aydın B. & Özer B. (2018). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla ortaokul ve lise öğrencilerinin “müzik öğretmeni” kavramına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 0(74), 375 - 390.
  • LEVİN, I. (1995) Children’s perceptions of their family. In Brannen, J., and O’Brien, M. (eds), Childhood and Parenthood. Proceedings of ISA Committee for Family Research Conference on Children and Families. Institute of Education, University of London, London.
  • MİLES, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, California: SAGE.
  • NARTGÜN, Z. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. (Edit. Mehmet Bahar) Fen ve Teknoloji Öğretimi (s.355-415) Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • ÖZAYDIN, N. (2020). Cognitive structures of music teacher candidates about" voice training". Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 8(1), 1-13.
  • ÖZER, B. (2020). Analysis of high school students' cognitive structures related to the 'musical genre' via word association test. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1), 127-143.
  • POLAT, S. (2017). Ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme tekniklerine yönelik uzman görüşleri ve performans değerlendirme ölçeği örneği. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 3(1), 1-18.
  • SAKLICA, E. (2010). Bireysel ses eğitiminden toplu ses eğitimine geçiş sürecindeki yaklaşımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • SARIÇİFTÇİ, A. Ö. (2001). Toplu ses eğitiminde entonasyon sorunu ve çözümünde uygulanacak yöntemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • SARIÇİFTÇİ, A. Ö. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda toplu ses eğitimi ve koro derslerindeki pedagojik yaklaşımlara ilişkin bir değerlendirme.1924–2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, SDÜ Basımevi, Isparta. ss.299–305. http://www.muzikegitimcileri.net/ (Erişim Tarihi: 10.11. 2010)
  • SEVİNÇ, S. (2017). Koro eğitiminde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin önemi. NWSA, 12(4), 228-234 (Yayın No: 4054948).
  • SEYHAN, S. (2014). Koro ve yönetimi dersinin etkililiğinin öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • ŞEN, E. (2012). Zihin haritası tekniğinin güzel sanatlar ve spor liselerindeki keman derslerinde öğrencilerin bilişsel ve devinimsel becerilerinin geliştirilmesine etkisi Yayımlanmamış Doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • TAŞDERE, A. (2010). 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarına yansıyan ölçme değerlendirme anlayışının yeni fen ve teknoloji öğretim programı ışığında değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • TEMİZ, E. (2006). İlköğretim kurumlarında oluşturulan okul korolarında verilen koro eğitiminin öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 21-22, Sayfa 347-361.
  • TÜRK DİL KURUMU (TDK) (2011). Büyük Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • UÇAN, A. (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. ULUÇ, M. Ö. (2002). Müzik İşaretleri ve Terimleri Sözlüğü. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi.
  • WEBSTER, P. R. (2011). Construction of music learning. MENC handbook of research on music learning, 1, 35-83.
  • WIGGINS, J. (2016). Teaching music with a social constructivist vision of learning. Teaching general music: Approaches, issues, and viewpoints. Editor: Carlos R. Abril, Brent M. Gault.
  • WINNIE, B. J. (2014). Contemporary vocal technique in the choral rehearsal: Exploratory strategies for learning. Doctoral dissertation. Washington University.
  • YAĞBASAN, R. & Gülçiçek, A. G. Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 102-120.
  • YAŞAR, Y. (2015). Güzel sanatlar ve spor liselerinde koro çalışmalarında karşılaşılan ses eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin yaklaşımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YAYLA, R. G. & Eyceyurt, G. (2011). Mental models of pre-service science teachers about basic concepts in chemistry. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011, 285-294.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, A. & Güven, Ö. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik algılarının çizme yazma tekniği ile incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 55-77.
  • YİĞİT, N. & Karakaya, O. (2010). Türk müziği anasanat dallarında koro eğitimi ve yönetimi uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Konya.
  • <https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans Programlari/Muzik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf> (08.05.2020).

PROSPECTIVE MUSIC TEACHERS' COGNITIVE STRUCTURES OF CONCEPT OF ‘CHOIR’

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 235, 2197 - 2224, 15.08.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.884904

Öz

This study aimed to examine the cognitive structures of music teacher candidates related to the concept of ‘choir’. The data of this study, which was designed with a case study as one of the qualitative research methods, were collected from 110 pre-service music teachers through convenience sampling. Independent word association test and draw-write technique were used as data collection tools, and the obtained data were analyzed by content analysis method. Independent word association test produced findings regarding the following six categories; ‘classification of human voices’, ‘factors affecting vocal integrity’, ‘rules of singing’, ‘musical singing’, ‘complementary elements’ and ‘elements of vocal education in choir’ whereas the findings draw-write technique are similarly grouped under these categories, but no examples of the category of elements of vocal education in the choir were found. As a result of the research, it was found that there was an academic level cognitive structuring based on categories in the cognitive structures of the music teacher candidates related to the concept of ‘choir’, but there was a lack of knowledge in the category of the ‘elements of vocal education in the choir’, that they did not have sufficient scientific knowledge in making sentences, and that some participants held misconceptions about the definition of the choir and the concept of diaphragm-assisted breathing. In line with the results obtained from the research, it is recommended that the elements and functions of vocal education in the choir and the use of diaphragm-assisted breathing need to be taught with concrete expressions, supported through visual diagrams to ensure cognitive learning, and in this respect, active learning strategies should be applied. It is recommended to carefully focus on the conceptualization of the choir, the importance of the mental and physical preparation process and the necessity of speaking exercises before choral work.

Kaynakça

  • ALPUĞAN, N. (2010) Koro müziğinde dil kullanımı ve önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Sanat Dalı, Adana.
  • APAYDIN, M. (2006). Çocuk ve gençlik korolarının, toplumun kültürel gelişimdeki yeri ve önemi, II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Matbaası.
  • APAYDIN, M. (2013). Odaklanmış Görüşme (16.03.2013) Ankara.
  • BACKETT-MİLBURN, K. & McKie, L. (1999). A critical appraisal of the draw and write technique. Health Education Research Theory & Practice, 14 (3), 387–398.
  • BAHAR, M., Johnstone, A.H. & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134-141.
  • BAHAR, M. & Özatlı, N. S. (2003). Kelime iletişim test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 75- 85.
  • BELDAĞ, A., & Balcı, M. (2018). Sosyal bilgiler dersinde tahmin, gözlem, açıklama (TGA) yönteminin kullanımı: örnek etkinlikler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 1-16.
  • COŞKUNER, S. (2017). Soundpainting uygulamalarının koro eğitimi alan öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkileri. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 64, 49-58.
  • ÇEVİK, S. (2013). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • ÇOBAN, S., & Selçuk, E. (2017). Müzik dersinde zihin haritalama tekniği kullanımının öğrencilerin müzik dersi başarılarına ve zihin haritalama tekniğine yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190).
  • EGÜZ, S. (1999) Toplu Ses Eğitimi I. Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • ERCAN, F., Taşdere, A. & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (2), 136-154.
  • ESER, E., Çetin, G., Özarslan, M., & Işık, E. (2015). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mikroplara İlişkin Görüşlerinin Çizme-Yazma Tekniğine Göre İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 1(1), 17-25.
  • GEREKTEN, S. E. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının ‘makam’ kavramina ilişkin bilişsel yapıları. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) (July), 295- 312.
  • GİLBERT, J. K., Boulter, C. & Rutherford, M. (1998a). Models in explanations, part 1, horses for courses? International Journal of Science Education, 20, 83-97.
  • GİLBERT, J. K., Boulter, C. & Rutherford, M. (1998b). Models in explanations, part 2, whose voice? whose ears? International Journal of Science Education, 20, 187-203.
  • GİVEN, L.M., (Ed.) (2008). The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methods. Sage: Thousand Oaks, CA, Vol.2, pp.697-698.
  • GUNSTONE, F. R., (1980), Word association and the description of cognitive structure, Res. Sci. Educ., 10, 45–53.
  • HALVAŞİ, B. (2016). Choir conductor’s qualities and basic approach to choir management. International Journal of Innovative Research in Education, 3(4), 158-166.
  • IŞIKLI, M., Taşdere, A. & Göz, N. L. (2011). Investigation teacher candidates’ cognitive structure about principles of Ataturk through word association test. Uşak Üniverstesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 50-72.
  • JOHNSON, P. E., (1967), Some psychological aspects of subject matter structure, J. Educ. Psychol., 58, 75–83.
  • JOHNSON, P. E., (1969), On the communication of concepts in science, J. Educ. Psychol., 60, 32–40.
  • KAYA, Z. (2014). Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın, tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 52- 62.
  • KELEŞ, P. U. (2019). Üçüncü sınıf öğrencilerinin mikrop kavramına ilişkin bilişsel yapılarının çizme-yazma tekniği ile incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 147-158.
  • KURT, H. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının enzim konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 211-243.
  • KURT, H. ve Ekici, G. (2013). Determining biology student teachers’ cognitive structure on the concept of “cosmos” through the free word association test and the drawing-writing technique. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, ISSN 1308-2140, (Sosyal Bilimler), Volume 8/12: 809-829. Doi Number:10.7827/TurkishStudies.5637
  • KURTASLAN, Z. (2018). İlkokul öğrencilerinin kelime ilişkilendirme testi ile “nota” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Fine Arts, 13(4), 77-90. doi:10.12739/nwsa.2018.13.4.
  • KURTASLAN, Z., Aydın B. & Özer B. (2018). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla ortaokul ve lise öğrencilerinin “müzik öğretmeni” kavramına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 0(74), 375 - 390.
  • LEVİN, I. (1995) Children’s perceptions of their family. In Brannen, J., and O’Brien, M. (eds), Childhood and Parenthood. Proceedings of ISA Committee for Family Research Conference on Children and Families. Institute of Education, University of London, London.
  • MİLES, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, California: SAGE.
  • NARTGÜN, Z. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. (Edit. Mehmet Bahar) Fen ve Teknoloji Öğretimi (s.355-415) Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • ÖZAYDIN, N. (2020). Cognitive structures of music teacher candidates about" voice training". Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 8(1), 1-13.
  • ÖZER, B. (2020). Analysis of high school students' cognitive structures related to the 'musical genre' via word association test. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1), 127-143.
  • POLAT, S. (2017). Ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme tekniklerine yönelik uzman görüşleri ve performans değerlendirme ölçeği örneği. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 3(1), 1-18.
  • SAKLICA, E. (2010). Bireysel ses eğitiminden toplu ses eğitimine geçiş sürecindeki yaklaşımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • SARIÇİFTÇİ, A. Ö. (2001). Toplu ses eğitiminde entonasyon sorunu ve çözümünde uygulanacak yöntemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • SARIÇİFTÇİ, A. Ö. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda toplu ses eğitimi ve koro derslerindeki pedagojik yaklaşımlara ilişkin bir değerlendirme.1924–2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, SDÜ Basımevi, Isparta. ss.299–305. http://www.muzikegitimcileri.net/ (Erişim Tarihi: 10.11. 2010)
  • SEVİNÇ, S. (2017). Koro eğitiminde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin önemi. NWSA, 12(4), 228-234 (Yayın No: 4054948).
  • SEYHAN, S. (2014). Koro ve yönetimi dersinin etkililiğinin öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • ŞEN, E. (2012). Zihin haritası tekniğinin güzel sanatlar ve spor liselerindeki keman derslerinde öğrencilerin bilişsel ve devinimsel becerilerinin geliştirilmesine etkisi Yayımlanmamış Doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • TAŞDERE, A. (2010). 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarına yansıyan ölçme değerlendirme anlayışının yeni fen ve teknoloji öğretim programı ışığında değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • TEMİZ, E. (2006). İlköğretim kurumlarında oluşturulan okul korolarında verilen koro eğitiminin öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 21-22, Sayfa 347-361.
  • TÜRK DİL KURUMU (TDK) (2011). Büyük Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • UÇAN, A. (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. ULUÇ, M. Ö. (2002). Müzik İşaretleri ve Terimleri Sözlüğü. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi.
  • WEBSTER, P. R. (2011). Construction of music learning. MENC handbook of research on music learning, 1, 35-83.
  • WIGGINS, J. (2016). Teaching music with a social constructivist vision of learning. Teaching general music: Approaches, issues, and viewpoints. Editor: Carlos R. Abril, Brent M. Gault.
  • WINNIE, B. J. (2014). Contemporary vocal technique in the choral rehearsal: Exploratory strategies for learning. Doctoral dissertation. Washington University.
  • YAĞBASAN, R. & Gülçiçek, A. G. Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 102-120.
  • YAŞAR, Y. (2015). Güzel sanatlar ve spor liselerinde koro çalışmalarında karşılaşılan ses eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin yaklaşımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YAYLA, R. G. & Eyceyurt, G. (2011). Mental models of pre-service science teachers about basic concepts in chemistry. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011, 285-294.
  • YILDIRIM, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, A. & Güven, Ö. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik algılarının çizme yazma tekniği ile incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 55-77.
  • YİĞİT, N. & Karakaya, O. (2010). Türk müziği anasanat dallarında koro eğitimi ve yönetimi uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Konya.
  • <https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans Programlari/Muzik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf> (08.05.2020).
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilay Özaydın 0000-0002-8580-7318

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 235

Kaynak Göster

APA Özaydın, N. (2022). MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘KORO’ KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARI. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2197-2224. https://doi.org/10.37669/milliegitim.884904