The aim of this study is to determine the knowledge and usage of Social Studies teacher candidates about technology. Phenomenology (phenomenology) design was used in the research. While determining the study group, an purposive sampling type was selected. The study group of the research consists of 19 Social Studies teacher candidates. The qualitative data obtained from this study were analyzed by content analysis. A semi-structured interview was conducted to determine the participants' views on technology literacy, the relationship between technology and education, and the importance of technology in education. According to the findings of the research, it can be proven by the frequent expressions of the technology-oriented classes while giving examples of the classroom environments that the participants can generally provide education using technological tools. They added that technology is very important in education.
Literacy Social Studies teacher candidates Technology Technology Literacy
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının teknolojiye karşı olan bilgilerini ve teknolojiyi kullanım durumlarını tespit etmektir. Araştırmada fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme türü seçilmiştir. Araştırmanın çalışma gurubunu 19 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların teknoloji okuryazarlığı, teknoloji ve eğitim arasındaki ilişki ve eğitimde teknolojinin önemi ile ilgili görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre katılımcıların genel olarak teknolojik aletler kullanarak eğitim verebileceklerini ve bu oluşturacakları sınıf ortamlarına örnek verirken teknoloji odaklı sınıfların sık sık dile getirmeleriyle kanıtlanabilir. Teknolojinin eğitimde çok önemli olduğunu da eklemişlerdir.
Okuryazarlık Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı Teknoloji Teknoloji okuryazarlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 235 |