Bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin 21. yy. becerileri öğretimi, girişimci öğretmen ve yaratıcılığı besleme davranış düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada yöntem olarak, olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, Doğu Karadeniz’de bir ilde çalışan random olarak seçilen 101 okul öncesi öğretmeni oluşturacaktır. Veri toplama araçlarının SPSS21 programı ile analiz edilecektir. Ölçekler araştırmacı tarafından online ve yüz yüze olarak uygulanacaktır. Veri toplama araçları olarak 21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeği, Girişimci Davranış Ölçeği ve Öğretmenlerin yaratıcılığı besleme davranışı ölçeği kullanılacaktır. Araştırma sonucunda, her üç ölçek için, toplam puan ve ölçeklerin alt boyut puan düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin, cinsiyet, öğrenim düzeyi, mesleki kıdem değişkenlerine göre ölçeğin toplam puan ve alt boyut puanlarının, 21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeği, Girişimci Davranış Ölçeği ve Öğretmenlerin yaratıcılığı besleme davranışı ölçeği için puan ortalamalarının anlamlı şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Ancak, yaşadıkları yer ve sınıf mevcudu değişkeni açısından, Girişimci Öğretmen Davranışları Ölçeği için anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |