Bu çalışmanın amacı, yenilikçi örgütler olma çerçevesinde okulları inovasyon kavramı üzerinden öğretmen ve yönetici görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma fenomenolojik nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde görev yapan 18 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler literatüre dayalı olarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgusuna göre teknolojik gelişmeler, afetler ve artan rekabet ortamları gibi etkenler okullardaki inovasyon hareketlerinin başlıca sebepleri olmaktadır. Ayrıca okullarda daha çok teknolojik uygulamaları yaygınlaştırılma, öğrenme süreçlerini zenginleştirme ve beceri eğitimlerini ön plana çıkarma gibi inovasyon girişimlerinde bulunulmaktadır. Bir diğer bulguya göre okullarda donanımsal alan, müfredat ve sınıf mevcutlarının azaltılması konularında inovasyon hareketlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bir başka bulguya göre ise İnovasyon sürecinde yönetici ve öğretmenlerin liderlik becerilerine sahip olmaları, insiyatif alabilmeleri ve yenilikçi davranışlar sergileyebilmeleri gerekmektedir. Araştırma sonuçlarına göre ise teknoloji ve yapay zekânın günlük hayatımızı birçok açıdan etkilediği düşünüldüğünde, öğrencilerin ilgisini çekmek ve derse odaklanmalarını artırmak için okullarda inovatif davranışların artırılması bir gereklilik haline gelmiştir. Ayrıca eğitim alanındaki birçok inovatif hareketin istenilen düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Okullar bilgiyi işleyen, üreten, sunan ve yayan kurumlardır. Bu nedenle eğitim ve öğretim kurumları olan okullar, değişen dünya koşullarına uyum sağlayarak değişime önemli ölçüde adapte olabilmelidir.
The aim of this study is to evaluate schools in the framework of becoming innovative organizations according to the views of teachers and administrators through the concept of innovation. The research was designed in phenomenological qualitative research designs. The study group of the research consists of 18 participants working at primary, secondary and high school levels. The data were collected with a semi-structured interview form based on the literature. Content analysis method was used in data analysis. According to the research finding, reasons such as technological developments, disasters and increasing competition are the main reasons for innovation movements in schools. In addition, innovation initiatives such as spreading technological applications, improving learning processes and heightening skills training are more common in schools. According to another finding, there is a need for innovation movements in the areas of equipment, curriculum and reducing the number of classes in schools. According to another finding, administrators and teachers should have leadership skills, take initiative and exhibit innovative behaviours in the innovation process. According to the results of the research, considering that technology and artificial intelligence affect our daily lives in many aspects, it has become a necessity to increase innovative behaviours in schools to attract students' interest and increase their focus on the lesson. In addition, it has been concluded that many innovative movements in the field of education were not on the desired level. Schools are institutions that process, produce, present and spread knowledge. Therefore, schools should be able to adapt to the changing world conditions and adapt to change significantly.
innovation in education innovative school innovative approach
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitim Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 28 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 248 |