Cilt: 54 Sayı: 248 , 1.11.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Amaç ve Kapsam
Millî Eğitim dergisi, eğitim ve öğretim kuram ve faaliyetlerine odaklanan bilimsel makalelere yer veren saygın bir bilimsel yayın organıdır. Dergi, okul öncesi eğitimden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde geniş bir yelpazede öğrenciler, öğretmenler, eğitim yöneticileri, örgün ve yaygın eğitime yönelik yapılan çalışmaları kapsamına alır.
Millî Eğitim dergisinin amacı, eğitim ve öğretim alanında bilgi üretimi ve paylaşımını teşvik etmektir. Dergi, bilimsel kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla eğitim sisteminin çeşitli bileşenlerine dair bilgi, sorun ve önerilerin detaylı bir şekilde ele alınmasını, tartışılmasını ve bu bilgilerin geniş bir okuyucu kitlesine ulaşmasını sağlamayı amaçlar. Eğitimde nitelikli gelişimini desteklemek adına, akademik topluluk, eğitimciler ve politika yapıcılar için önemli bir yayın organıdır.
Dergide eğitim politikaları, eğitim programları, öğretim yöntemleri, öğrenci gelişimi, eğitim teknolojileri, eğitim yönetimi, eğitimde ölçme ve değerlendirme, rehberlik ve psikolojik danışmanlık gibi çeşitli konularda özgün ve nitelikli araştırmalar yayımlanmaktadır. Yayımlanacak makalelerde, araştırmaya dayalı ve bilimsel yöntemlerle hazırlanmış olmaları, alana yenilikçi katkılar sunmaları, uygulamaya yönelik somut öneriler geliştirmeleri, yeni ve farklı gelişmeleri ele almaları ve güncel sorunlara çözüm üretmeleri gibi önemli unsurlar göz önünde bulundurulmaktadır. Ayrıca dergi yalnızca teorik yaklaşımlara değil, aynı zamanda uygulamalı çalışmalara da yer vererek eğitimde karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sağlamayı amaçlar.


Aşağıdaki türdeki makaleler Millî Eğitim dergisinin yayın kapsamı dışındadır:

Eğitim bilimleri ile doğrudan bağlantısı olmayan veya eğitimle ilişkisi zayıf olan; sosyal bilimler alanında hazırlanan çalışmalar,
Eğitimle ilişkisi zayıf, eğitim bağlamında somut bir amaca ve temele dayandırılmayan, şablona uygun hazırlanmamış derleme makaleler,
Milli Eğitim dergisi makale temaları kapsamı dışında olan makaleler.  

*** Millî Eğitim dergisi makale şablonuna göre, makaleler ‘giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç’ bölümlerinden oluşmalıdır. Derleme makalelerde bu başlıkların tamamı sağlanamasa da araştırmanın amaçlarının, kullanılan yöntem ve tekniklerin, araştırma bulgularının ve sonuçlarının yer alması beklenmektedir. Örneğin, derleme bir makalede hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı (doküman taraması, sistematik inceleme vb.) ve veri çözümleme/analiz sürecini özetleyen yöntem bölümüne yer verilmelidir. Millî Eğitim dergisine gönderilen makalelerin bu koşulları sağlaması beklenmektedir.




1. YAZIM DİLİ

Milli Eğitim Dergisine Türkçe ve İngilizce dillerinde makaleler kabul edilmektedir. Yayımlanacak makalelerin Türkçe ve İngilizce özleri de gönderilmelidir. Özler ve anahtar kelimeler -Türkçe ve İngilizce olarak- uluslararası standartlara uygun olmalıdır (Örneğin TR dizin anahtar terimler listesi, CAB Theasarus, JISCT, ERIC vb. kaynaklar kullanılabilir).

Yazılarda Türk Dil Kurumunun “Yazım Kılavuzu”nda belirtilen güncel yazım kurallarına uyulması zorunludur.

2. MAKALENİN YAZIM KURALLARI VE YAPISI

Gönderilen makaleler ulusal ve uluslararası etik kurallar ile araştırma ve yayın etiğine uygun olmalıdır.
Makalelerin, dergimizin makale şablonu kullanılarak aşağıda belirtilen düzene göre sunulmasına özen gösterilmelidir:
2.1. Başlık

Makale başlığı; Türkçe ve İngilizce olarak konuyu en iyi şekilde belirtmeli, on beş kelimeyi geçmemeli, ilk harfleri büyük ve 14 Punto olacak şekilde koyu yazılmalıdır.

2.2. Makale Türü

Makale türü başlığın altına, tamamı büyük harf ve 9 Punto olacak şekilde koyu yazılmalıdır.

2.3. Yazar Adları ve Adresleri

Yazar adları, unvanları, kurumları, adresleri, e-posta adresleri ve ORCID bilgileri belirtilmelidir.
Şablondaki biçimlendirmeye dikkat edilmelidir.

2.4. Öz

Türkçe ve İngilizce öz (anahtar kelimeler eklenerek) yapılmalıdır. İki yüz elli kelimeyi geçmemeli, yazının tümünü en kısa ve öz (özellikle çalışmanın amacını, araştırma yöntemini ve sonucunu) yansıtacak nitelikte olmalıdır. Tek paragraf ve iki yana yaslı olmalıdır. Times New Roman, 10 punto, italik, koyu, tek satır aralığında olmalıdır. Özün altında bir satır boşluk bırakılarak çalışmanın bütünlüğünü yansıtacak anahtar kelimeler verilmelidir. Bu anahtar kelimelerin tamamı küçük harfle yazılmalı (özel isimler ve büyük harfli kısaltmalar hariç), kavramlar genelden özele doğru sıralanmalıdır. Anahtar kelime sayısı 3–8 arasında olmalı, sonunda nokta kullanılmamalıdır. İngilizce öz ve anahtar kelimeler de aynı özellikleri taşımalıdır.

2.5. Makale

Makale; çalışmanın amaç, kapsam, çalışma yöntemlerini belirten bir giriş bölümüyle başlamalı; veriler, gözlemler, görüşler, yorumlar, tartışmalar gibi ara ve alt bölümlerle devam etmeli; tartışma, sonuç ve öneri bölümleriyle son bulmalıdır.
2.5.1. Ana Metin: Makale; A4 boyutunda sayfa üzerine, Times New Roman yazı tipinde, 11 punto, 1,5 satır aralığı, 1,25 paragraf girintisi ve 6 nk paragraf boşluğuna göre düzenlenmelidir. Sayfa kenarlarında 3 cm’lik boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmalıdır. Yazılar kaynakça hariç 8.000 kelimeyi ve otuz sayfayı aşmamalıdır. Hakem talepleri doğrultusunda yapılacak eklemeler bu sınırlamaya dâhil değildir. Metin içinde 9 ve altındaki sayılar yazıyla, 10 ve üzeri sayılar rakamla yazılmalıdır.

2.5.2. Ana Başlıklar: Bunlar; sıra ile özet, ana metnin bölümleri (giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç, öneriler), (varsa) teşekkür, kaynakça ve (varsa) eklerden oluşmaktadır. Ana başlıklar her kelimenin yalnızca ilk harfi büyük, diğerleri küçük harflerle, Times New Roman, 12 punto, ortalanmış ve koyu yazılmalıdır.

2.5.3. Ara Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ile yazılmalıdır. Yalnızca her kelimenin ilk harfi büyük olmalı ve başlık sonlarında satırbaşı yapılmalıdır.

2.5.4. Alt Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ve yalnızca başlığın ilk kelimesindeki birinci harf büyük olmalıdır. Başlık sonuna iki nokta işareti konularak yazıya aynı satırdan devam edilmelidir.

2.5.5. Şekiller: Şekiller; küçültmede ve basımda sorun yaratmayacak çözünürlükte, düzgün ve yeterli çizgi kalınlığı tercih edilerek çizilmelidir. Her şekil ayrı bir sayfada bulunmalıdır. “1”den başlamak üzere her şekil ayrı ayrı numaralandırılmalı ve her şeklin üstüne başlığı italik yazılmalıdır.

2.5.6. Tablolar: Şekiller gibi “1”den başlayarak ayrı ayrı numaralandırılmalı ve numaralar her tablonun üstüne başlığıyla birlikte yazılmalıdır.
Şekil ve tabloların başlıkları, kısa ve öz olmalı; her kelimenin ilk harfi büyük, diğer harfleri küçük kalın ve italik olmayan şekilde yazılmalıdır. Gerekli durumlarda açıklayıcı dipnotlar veya kısaltmalar, şekil ve tabloların hemen altında verilmelidir.

2.5.7. Resimler: Yüksek çözünürlüklü (300 dpi), parlak ve net olmalıdır. Ayrıca şekiller için verilen kurallara uyulmalıdır.
Şekil, tablo ve resimler on sayfayı aşmamalıdır. Metin içindeki yerlerine yerleştirilmiş olarak gönderilmelidir. Bu görsellerin baskıda net çıkmayacağı düşünülmesi durumunda yazarından orijinali istenir.
2.5.8. Metin İçinde Kaynak Verme: Dipnot şeklinde kaynak gösterilmemelidir. Metin içinde kaynak vermede APA 7 kurallara uyulmalıdır.
2.6. Katkı Belirtme
Yazarın dışında makaleye katkısı bulunanlar varsa yazının sonunda bu isimler ayrıca belirtilmelidir.
Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası verilmelidir.
2.7. Genişletilmiş Özet: Makalenin dili Türkçe ise İngilizce olarak, İngilizce ise Türkçe olarak en fazla 1500 kelime uzunluğunda geniş özet yer almalıdır. Bu özet makalenin temel fikirlerinin tümünü kapsayacak biçimde amaç, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuçlar olmak üzere aşağıda verilen sıraya uygun olarak ayrı başlıklar halinde ve sayfa başından başlanarak verilmelidir.
• Giriş
• Yöntem
• Bulgular
• Tartışma, Sonuç ve Öneriler

2.8. Kaynakça
Yazının sonuna kaynaklar dizini eklenmelidir. Kaynakça, uluslararası kaynak yazım biçimlerinden APA 7’ye uygun olmalıdır.

Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Yazarlar, yayımlanan makalelerinin tüm telif haklarını Millî Eğitim dergisine devretmiş sayılırlar. Ancak dergide yayımlanan makalelerin tüm sorumluluğu yazarlarına aittir. Dergiye gönderilen makalelerin tamamı ya da bir kısmı başka bir yerde yayımlanmamış veya yayın sürecine dâhil edilmemiş olmalıdır. Millî Eğitim dergisinde yayımlanan makaleler, araştırma ve yayın etiğine uygun olmalıdır. İntihal yapmak, bölerek yayın yapmak, yayın tekrarı yapmak vb. durumlarda etik ihlali yapılmış olur. Etik ihlallerinde gerekli yasal işlemler yapılacaktır.


Milli Eğitim dergisine gönderilecek olan makalelere yönelik etik ilkeler aşağıda sıralanmıştır:
1. Hassas grupları içeren araştırmalarda, kişilerin haklarını ve refahlarını korumak için riskler değerlendirilip önlemler alınmalı, katılımcılar bilgilendirilip gönüllü katılım sağlanmalıdır. Ayrıca bu grupları içeren araştırmalar için etik kurul onayı alınmalı, süreç boyunca etik standartlar gözetilmeli ve düzenli raporlama yapılmalıdır.
2. Reşit olmayan katılımcılar için ebeveyn veya yasal vasi onayı alınmalıdır.
3. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilecek araştırmalar için araştırma uygulama izni alınmalıdır. Bu izinler araştırmacı/lar tarafından "Araştırma Uygulama İzinleri Başvuru ve Değerlendirme Modülü" üzerinden https://arastirmaizinleri.meb.gov.tr/ adresinden başvuru yapılarak alınmalıdır.
4. Katılımcılar araştırmanın amaçları ve riskleri hakkında detaylı bir biçimde bilgilendirilip yazılı onam formu imzalatılmalıdır. Yazılı onam formunda anlaşılır bir dil kullanılmalı ve katılımcıların soruları araştırmacılar tarafından yanıtlanmalıdır.
5. Katılımcıların kişisel bilgileri gizli tutulmalı ve yalnızca araştırma amacıyla kullanılmalıdır. Veriler anonimleştirilmeli ve izinsiz paylaşım yapılmamalıdır.
6. Katılımcıların izni olmadan araştırma verileri üçüncü kişilerle paylaşılmamalıdır. Ancak yasal gereksinimler veya etik zorunluluklar ortaya çıktığında bu paylaşımlar dikkatlice ve uygun yöntemlerle gerçekleştirilmelidir.
7. Etik ihlallerin tespit edilmesi durumunda ilgili makale yayından geri çekilecek ve gerekirse ilgili kurumlar ve akademik kuruluşlar bilgilendirilecektir. Adli ve idari işlemler başlatılacaktır.

Telif, Lisans ve Açık Erişim Esasları 
Milli Eğitim Dergisi, açık erişim politikasını benimsemektedir. Dergide yayımlanan tüm makaleler, Creative Commons Atıf-Ticari Olmayan 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans doğrultusunda; kullanıcılar, yazar(lar)ın ve kaynağın uygun şekilde belirtilmesi koşuluyla, ticari olmayan amaçlarla makaleleri okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, dağıtabilir, yazdırabilir ve bağlantı verebilir.
Yayınlanan içeriklerin tamamı, herhangi bir finansal, yasal veya teknik engel olmaksızın tüm araştırmacıların hizmetine sunulmaktadır.
Yazarlar, makale başvurusu sırasında imzalanmış Telif Hakkı Devir Formu’nu sisteme yüklemekle yükümlüdür. Bu form, makalenin yayımlanması için gerekli yasal izni sağlar ve yazar ile dergi arasındaki hakları düzenler.
Ayrıca, makale şablonunda yer alan aşağıdaki bölümlerin eksiksiz şekilde doldurulması ve makale dosyasına eklenmesi gerekmektedir:
Yazar Katkı Beyanı
Çıkar Çatışması Beyanı
Etik Beyan
Finansman Bilgisi
Telif Hakkı Bilgisi
Veri Kullanılabilirliği Beyanı
Bu bölümler, yayının şeffaflık, etik ilkelere uygunluk ve bilimsel standartlara uyum açısından değerlendirilmesinde temel unsurlardır.

Yapay Zekâ Kullanımına Dair Etik İlkeler
Millî Eğitim dergisi, bilimsel araştırmalarda yapay zekâ (YZ) kullanımının etik sınırlar içinde gerçekleştirilmesini zorunlu kılmaktadır. YZ, literatür taraması, dil kontrolü ve veri analizi gibi süreçlerde destekleyici bir araç olarak kullanılabilir ancak bu kullanım, araştırmacının akademik ve bilimsel sorumluluklarını hiçbir şekilde ortadan kaldırmaz. YZ'nin hangi aşamalarda ve ne şekilde kullanıldığının açıkça belirtilmesi gereklidir. Kullanılan YZ aracının türü, işlevi ve kapsamı, çalışmanın yöntem kısmında ayrıntılı olarak açıklanmalı ve bu süreçte elde edilen çıktıların doğruluğu, bilimsel geçerliliği ve etik uygunluğu tamamen yazarın sorumluluğunda olmalıdır.
YZ'nin, hipotez oluşturma, tartışma ve sonuç çıkarma gibi araştırmacının özgün katkısını gerektiren süreçlerde birincil araç olarak kullanılması etik ihlallere yol açabilir. Ayrıca, YZ’nin taraflılık, olgusal hata ve güvenilirlik sorunlarına açık olduğu unutulmamalıdır. Yazarlar bu risklerin farkında olarak YZ kullanımıyla ilgili tüm etik gereklilikleri yerine getirmekle yükümlüdür. YZ'nin katkısı olan çalışmalarda bu durumun belirtilmemesi etik bir ihlal olarak değerlendirilecek ve derginin yayın politikalarına aykırı kabul edilecektir. Millî Eğitim dergisine gönderilecek makalelerde YZ kullanımının bilimsel bütünlüğe zarar vermeyecek şekilde titizlikle gerçekleştirilmesi esastır ve YZ kullanımına dair tüm etik ilkelerin gözetilmesi yazarların sorumluluğundadır.
YZ kullanımında uyulması gereken temel etik değerler şunlardır: şeffaflık, dürüstlük, özen, adalet ve saygı, gizlilik ve mahremiyetin korunması, hesap verebilirlik ve sorumluluk üstlenmek, etik iklime katkıda bulunmak. Herhangi bir etik ihlalinde YZ sorumlu tutulamayacağından aşağıdaki mevzuatın araştırmacılar tarafından dikkate alınması önerilir.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK)
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu
Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi

Etik Onay
TR Dizin tarafından 2020 yılı ile uygulanmaya başlanan etik onay(lar)a ilişkin kurallar nedeniyle etik kurulundan aldıkları “Etik Onay Belgesi”nin makale başvurusuna eklenmesi gerekmektedir. Etik onay, insan katılımcıları içeren tüm araştırmalar için gereklidir. Etik kurul izin durumunun ve izin belgesi ile ilgili bilgilerin makalenin yöntem bölümünde belirtilmesi zorunludur. Belgesi sisteme yüklenmeyen ve makale içinde Etik kurul izni ile ilgili bilgi verilmeyen makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Editörlerin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları
Millî Eğitim dergisinde editörlerin uyması gereken ilkeler ve sorumlulukları:
1. Başvurusu yapılan makalenin içeriğini değerlendirerek "Etik Onay" gerektiren bir çalışma olup olmadığını incelemek,
2. "Etik Onay" gerektiren çalışmalar için belgelerin eksiksiz olduğunu kontrol etmek,
3. Başvurusu yapılan makalelerin benzerlik düzeyini kontrol etmek,
4. Benzerlik kontrolü sonrası makaleyi değerlendirme aşamasına almak ya da editör atamak,
5. Makalelere en az iki hakem atamak,
6. Hakem atama işleminde makalenin konu alanına uygun hakemleri atamak,
7. Hakem atama sürecinde hakemlerin kurumsal dağılımında çeşitliliği gözetmek,
8. Hakemlerden gelecek etik ihlal yönündeki bildirimleri takip etmek, etik ihlal yönünde bir bildirim olmadığı takdirde, hakem raporlarına göre "Ret", "Revizyon" veya “Kabul" kararlarından birini işletmek,
9. Hakemlerden bir "Ret" ve bir "Revizyon/Kabul" önerisi olduğunda üçüncü hakeme makaleyi atamak,
10. Üçüncü hakem atanması durumunda bu hakemden gelecek değerlendirmeye göre "Ret", "Revizyon" veya "Kabul" kararlarından birini işletmek,
11. Kabul edilmiş makalelerin mizanpaj, dil editörlüğü ve DOİ atamasını takip etmek,
12. Kabul edilmiş makalelerin son hâlini uygun bir sayıda yayımlamak.

Hakemlerin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları
Millî Eğitim dergisinde hakemlerin uyması gereken ilkeler ve sorumlulukları:
1. Atanmış makalenin uzmanlık alanıyla uyumlu olup olmadığını gözden geçirmek,
2. Hakemliğini kabul ettiği makalede her hangi bir etik ihlal tespit ettiğinde ilgili editöre durumu bildirmek,
3. Hakemliğini kabul ettiği makaleyi özgünlüğü ve alana katkısı açısından değerlendirmek,
4. Hakemliğini kabul ettiği makalenin gelişimine ve kalitesine katkı yapacak öneriler sunmak,
5. Hakemliğini kabul ettiği makalenin gelişimine yönelik değerlendirmelerini teorik yapı ve metodolojik yaklaşım açılarından detaylandırmak,
6. Hakemliğini kabul ettiği makaleye dair nihai önerisini "Ret", "Minor Revizyon", "Major Revizyon" veya "Kabul" seçeneklerinden biri olarak belirtmek,
7. Hakemliğini kabul ettiği makale ile ilgili tüm değerlendirmelerini ve nihai önerisini "Hakem Değerlendirme Formu" üzerinde belirterek ilgili editöre ulaştırmak.

Yazarların Etik İlkeleri ve Sorumlulukları
Millî Eğitim dergisinde yazarların uyması gereken ilkeler ve sorumlulukları:
1. Makale başvurusundan önce "Etik İlkeler ve Yayın Politikası" bölümünü incelemek,
2. Makalelerini "Yazım Kuralları" kriterlerine uygun hazırlamak,
3. Makalelerini göndermeden önce benzerlik kontrolü yapmak,
4. Makale yükleme esnasında Millî Eğitim dergisi tarafından istenen belgeleri eksiksiz yüklemek.
5. Makalelerindeki çalışma için etik onay gerekli ise yukarıda belirtilen Etik Onay Belgelerini makaleleri ile birlikte yüklemek,
6. Makalelerindeki çalışma için etik onay gerekli değil ise bunu gerekçesi ile birlikte makalede ve editöre not kısmında belirtmek,
7. Makalelerinin içeriğiyle ilgili tüm etik sorumlulukları kabul etmek ve çalışmanın herhangi bir aşamasında ortaya çıkabilecek etik ihlalleri bildirmek,
8. Makalelerini Millî Eğitim dergisi tarafından istenen şablona uygun hazırlamak ve yüklemek.
9. Makalelerin daha önce bilimsel bir etkinlikte sunulup sunulmadığını, tezden üretildiyse bu konudaki bilgileri, varsa teşekkür etmek istedikleri kişileri, varsa fon edindikleri kaynakları makalenin ilgili bölümlerinde belirtmek
10. Revizyon kararı gelmesi durumunda hakemlerden gelen öneriler doğrultusunda gerekli güncellemeleri yapmak,
11. Revizyon kararı gelmesi durumunda hakemlerin önerilerine dair yapılanları ve cevaplarını ayrı bir dokümana işlemek,
12. "Kabul" kararı durumunda makalelerinin son okumalarını yaparak gerekli düzeltmeleri belirtmek ve yayına onay vermek,
13. Yayın öncesinde, üçüncü taraflara ait tüm görseller, grafikler ve ek materyaller için gerekli izinleri almak,
14. Yayın sonrasında dahi olsa, oluşan bir etik ihlal tespitini ilgili editöre bildirmek.


Yayın Politikası

Millî Eğitim dergisine gönderilecek makalelerin içeriği, Anayasa ve Millî Eğitim Temel Kanunu’nda açıkça belirtilmiş eşitlik ilkesine uygun olarak, temel insan hak ve özgürlüklerini destekleyen ve her türlü ayrımcılığı reddeden bir yaklaşımla hazırlanmalıdır. İçerikte bireylerin hak ve özgürlüklerini ihlal edecek unsurlar bulunmamalıdır. Ayrıca ırk, renk, dil, din, siyasi tercih, etnik köken, mülkiyet veya başka herhangi bir ayrım içeren ifade yer almamalıdır.
Araştırma ve veri toplama araçlarının (anket, ölçek, görüşme-gözlem formları, test vb.) içeriği, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, taraf olunan uluslararası anlaşmalar ve sözleşmeler, başta olmak üzere 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve yürürlükte olan tüm yasal düzenlemeler ile Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçlarına uygun şekilde hazırlanmalı, planlanmalı ve uygulanmalıdır.
Millî Eğitim dergisine gönderilecek makalelerde alan yazınına katkı, özgünlük ve etik ilkeler başlıca kriterler olarak ele alınmalıdır. Makaleler, mevcut literatüre anlamlı bir katkı sağlamak üzere tasarlanmalı ve yeni, yenilikçi bulgular sunmalıdır. Makalelerin özgünlüğü, daha önce yayımlanmamış, literatürde benzerine rastlanmayan araştırma konusu, problem durumu, araştırma yöntem ve teknikleri ile araştırma bulguları içermesiyle sağlanmalıdır. Ayrıca etik standartlar çerçevesinde tüm araştırma süreçlerinin şeffaf, dürüst ve bilimsel normlara uygun olması esastır. Akademik dürüstlük ve insan haklarına saygı Milli Eğitim dergisi yayın politikasının temel unsurlarıdır.





15.05.2024 tarihinden itibaren, dergimize yapılan her bir makale başvurusu için 1000 TL (Bin Türk Lirası) tutarında işlem ücreti alınmaktadır. Bu ücret, yalnızca başvurunun değerlendirme sürecine alınması için tahsil edilir.

Bu ücret, makalenin kabul edilip edilmediğine bakılmaksızın iade edilmez.

Bu ücret, yayın ücreti (article processing fee) değildir. Dergimizde yayın ücreti alınmamaktadır. Başvurusu yapılan her makale için yalnızca tek seferlik işlem ücreti talep edilmektedir.

İşlem ücreti, başvuru sırasında aşağıda yer alan hesaba yatırılmalı ve ödeme dekontu sistem üzerinden yüklenmelidir. Ödeme, sorumlu yazar (Corresponding Author) tarafından yapılmalı ve dekontun açıklama kısmında AD-SOYAD / TC KİMLİK NO / MAKALE İSMİ belirtilmelidir.

Hesap Numarası:
MEB Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
TR31 0001 0017 4505 4952 1351 84
Ziraat Bankası Kamu Kurumsal Şubesi

Genel Yayın Yönetmeni

Cihad Demirli
Prof. Dr. Cihad DEMİRLİ Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Web
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Teknolojileri

Yayın Yönetmeni

Hatice Nur Kiraz Akkaş
Hatice Nur KİRAZ AKKAŞ Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Okul Öncesi Eğitim

Bilimsel Yayın Koordinatörü

Emine Şimşek
Dr. Emine ŞİMŞEK Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

I am a mathematics education researcher with a diverse background in teaching, academic research, and educational policy. I hold an MA in Mathematics Education from UCL Institute of Education (UK), and a PhD from the Mathematics Education Centre at Loughborough University (UK), where I focused on the intersection of mathematical cognition and education.

Over the years, I've worked as a Research Associate at Loughborough University’s Centre for Mathematical Cognition (2021-2022) and in the Department of Psychological Sciences at the University of Missouri (US) (2024-2025). My experience also includes working with the Turkish Ministry of Education as an education expert, contributing to national curriculum development and teacher training (2023-recent).

My research interests lie in mathematical cognition, primary mathematics education, and evidence-based practices that enhance teaching and learning. I am passionate about connecting research with practice to improve educational outcomes on both local and global scales.

Matematik Eğitimi

Baş Editör

Default avatar
Prof. Dr. Mehmet TAŞPINAR GAZI UNIVERSITY, GAZİ FACULTY OF EDUCATION Web

Mehmet TAŞPINAR was born in Konya. He completed his primary and secondary education in Konya and undergraduate education in Faculty of Technical Education at Gazi University. He worked as a technical teacher at Technical High Schools and Vocational High Schools in Eskişehir and Elazığ in 1984-1992. In 1992, he started to work as a research assistant in Faculty of Technical Education at Fırat University. He completed his master’s degree in the Department of Educational Sciences at the Institute of Social Sciences in 1993 and he completed his PhD in 1997. He stayed in Ohio State University in America for nine months in 1994 as a visiting scholar. He got the title of Ass. Prof in 1997 and title of Assoc. Prof in 2001. He worked in Turkish Manas University in Kyrgyzstan as a visiting scholar in 2003. He got the title of Prof. at the Department of Educational Sciences, Faculty of Vocational Education, Gazi University in 2007. In the same year, with the scholarship called JICA (Japon International Cooperation Agency), he went to Japan and carried out some works on “The Place of Private Sector in Education” for two months. His primary area of research is Education Programs and Instruction. He worked as a specialist, project manager and beneficiary in projects such as YÖK (Higher Education Council)-World Bank-Industrial Education Project, MTEM, UNICEF, AB-focused projects. He has published books, one of which was published abroad, articles published in international and national journals and conference presentations.

Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme

Editörler

Hatice Herdili Şahin
Dr. Hatice HERDİLİ ŞAHİN Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Öğretim Kuramları, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi
Günay Şen
Dr. Günay ŞEN TC Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Default avatar
Dr. Ceren ARAS MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Öğretim Teknolojileri, Matematik Eğitimi
Default avatar
Dr. Zeynep GÜLER Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Okul Dışı Öğrenme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Murat Döleker
Dr. Murat DÖLEKER T.C. MillÎ Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Dil Edinimi, Rus Dili, Edebiyatı ve Kültürü

Editör Yardımcıları

Emine Demirel Kaya
Uzman Emine DEMİREL KAYA T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Kapsayıcı Eğitim
Ferda Koçak
Uzman Ferda KOÇAK Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)

Yayın Kurulu

Gülnur Aydın
Prof. Dr. Gülnur AYDIN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Alipaşa AYAS İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Program Geliştirme, Hizmetiçi Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Kimya Eğitimi
Fatma Elif Ergin
Prof. Dr. Fatma Elif ERGİN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ Web

Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünde 1997 yılında lisans derecesini aldı. Aynı üniversitede Yüksek lisans derecesini duygusal zekâ üzerine yazdığı tezle tamamladı. 2001-2005 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri’nde anne-çocuk etkileşimi, eğitimde alternatif yaklaşımlar, çocuk kitapları ve çocuk kütüphaneciliği konularında çeşitli okul ve kurumlarda çalışmalar yaptı. Anne çocuk etkileşimi üzerine yazdığı tezle 2011 yılında doktor unvanını aldı. 1998 yılında Selçuk Üniversitesi’nde başladığı araştırma görevlisi kadrosundaki görevini 2007 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda sürdürdü ve 2012 yılında Yardımcı Doçent kadrosuna atandı. 2010-2012 yılları arasında BAİBÜ Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin kuruluşunda görev aldı ve yönetici olarak çalıştı. 2012-2014 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkan Danışmanı olarak görev yaptı ve Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde misafir öğretim üyesi olarak ders verdi. 2014-2016 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurul Üyesi görevini yürüttü. 2016 yılından bu yana Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü bölüm başkanlığı görevini yürütmektedir. 2019 yılında doçent unvanını almış ve 2025 yılında Profesör olarak atanmıştır. 2019-2021 yılları arasında dekan yardımcılığı görevini yürütmüş ve fakülte yönetim kurulu başkanlığı, enstitü yönetim kurulu üyeliği ile senato üyeliği yapmıştır. 2022-2023 yılları arasında Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü görevi, senato üyeliği, kalite kurulu üyeliği, fakülte kurulu üyeliği ve enstitü yönetim kurulu başkanlığı yapmıştır. Avrupa Birliği, TÜBİTAK ve Üniversite kaynaklarınca desteklenen çeşitli projelerde yürütücü, araştırmacı ve uzman olarak görev yaptı. Aile eğitimi, anne çocuk etkileşimi, eğitimde alternatif yaklaşımlar, Montessori yöntemi, bilişsel ve dil gelişimi, çocuk yayınları, etkileşimli okuma, çevre eğitimi, çocuk hakları, değerler eğitimi ve farklılaştırılmış öğretim konularında çalışmaları mevcuttur. Uluslararası ve ulusal dergilerde makaleleri olup, çeşitli kongrelerde bildiriler sunmuştur. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mezunları ve Mensupları Derneği yönetim kurulu üyesi olup çeşitli sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak araştırma geliştirme çalışmaları yürütmektedir.

Çocuk Gelişimi Eğitimi, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Sağlık Bilimleri
Adem Polat
Prof. Dr. Adem POLAT ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Default avatar
Prof. Dr. Semih AKTEKİN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Eğitim, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi
Mustafa Orçan
Prof. Dr. Mustafa ORÇAN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY, FACULTY OF HUMAN AND SOCIAL SCIENCES, DEPARTMENT OF SOCIOLOGY, SOCIOLOGY PR.
Değişme, Azgelişmişlik ve Modernleşme Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Sosyal Değişim
Default avatar
Prof. Dr. Ünsal UMDU TOPSAKAL Yıldız Teknik Üniversitesi
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Salih ÇEPNİ Bursa Uludağ Üniversitesi Web

Salih ÇEPNİ, Uludağ Üniversitesi, Türkiye



Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
M. Öcal Oğuz
Prof. Dr. M. Öcal OĞUZ ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Türk Halk Bilimi (Diğer)

Dil Editörleri

Default avatar
Yüksek Lisans Ayça KÖKSAL Millî Eğitim Bakanlığı
Türkçe Eğitimi
Default avatar
Kadriye ÖĞÜT Bir kuruma bağlı değildir
Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)

Mizanpaj Editörü

Nazıme Özgür Tamdoğan
Yüksek Lisans Nazıme ÖZGÜR TAMDOĞAN Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Bölümünde  "Ortaokul Fen Bilimleri Derslerinde Türk-İslâm Bilginlerinin Öğretilmesine Dair Uzman ve Öğretmen Görüşleri" isimli teziyle yüksek lisans (bilim uzmanı) derecesi aldı. Hâlen Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Bölümü, Bilim Tarihi Anabilim dalında "Osmanlı İmparatorluğu'nda Fen Bilimleri ve Eğitimi (1331-1923)" isimli doktora tezi çalışmasına devam etmektedir. Osmanlıca kitap çevirileri, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda sunduğu bildiriler, çeşitli dergilerde makaleleri bulunmaktadır. Araştırma konuları Bilim Tarihi, Fen Bilimleri Eğitimi, Osmanlı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Tarihi' dir. 

Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer), Osmanlı Eğitim Tarihi, Bilim Tarihi

Yazı İşleri

Tuğba ARSLAN TUNA Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Radyo-Televizyon, Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Nisa Nur GÜNEYLİ Millî Eğitim Bakanlığı / Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Odyoloji
Yasemin SORGUCU MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Ekonomi, İşletme ve Yönetim Müfredatı ve Öğretimi