In addition to in-class practices, out-of-class practices can also be effective in developing students' writing skills. Out-of-class practices, which can also be described as homework, contribute particularly to students gaining experience in the field of writing skills. In this context, the aim of the research process was to evaluate the effectiveness of situations where free, guided and creative writing activities were carried out as out-of-class activities. A total of 40 seventh grade secondary school students participated in the study. Students were divided into two groups: experimental and control. Students in the experimental group participated in writing activities as out-of-class activities, while students in the control group participated in writing activities as in-class activities. As a result of the data analysis, it was seen that the average score of the experimental group was higher in the guided writing method and that there was a significant difference. Although there was no significant difference, it was determined that the average scores of the experimental group were high in the areas of free writing and creative writing.
Öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde sınıf içi etkinliklere ek olarak sınıf dışı uygumalar da etkili olabilmektedir. Ev ödevi olarak da nitelendirilebilecek olan sınıf dışı uygulamalar özellikle öğrencilerin yazma becerileri alanında deneyim kazanmalarına katkı sağlamaktadır. Bu doğrultuda araştırma sürecinde serbest, güdümlü ve yaratıcı yazma etkinliklerinin sınıf dışı uygulama şeklinde yürütüldüğü durumların etkililiğinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmaya toplamda 40 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney grubu ve kontrol grubu şeklinde oluşturulan iki grupta yer alan öğrencilerden deney grubunda yer alan öğrenciler serbest, güdümlü ve yaratıcı yazma süreçlerini sınıf dışı uygulama şeklinde, kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise serbest, güdümlü ve yaratıcı yazma süreçlerini sınıf içi uygulama şeklinde yürütmüştür. Verilerin analizi sonucunda güdümlü yazma yöntemi ile metinlerin oluşturulduğu formlarda deney grubunun puan ortalamasının daha yüksek olduğu ve araştırmaya katılan grupların bu alandaki ortalama puanları arasında anlamlı farklılık oluştuğu görülmüştür. Anlamlı farklılık olmamakla birlikte serbest yazma ve yaratıcı yazma alanlarında da deney grubunun ortalama puanlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türkçe Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 11 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 248 |