Hasan Basri Çantay, çok yönlü bir bilim adamıdır. İslâmî ilimler üzerine
vukûfiyet sahibi olup, eğitimci, şair, edebiyatçı, gazeteci, milletvekili,
mutasavvıf ve musikişinas olarak tanınmaktadır. Millî mücadele döneminde
gerektiğinde kalemi, gerektiğinde silahı, gerektiğinde de fikirleriyle topluma
öncülük eden önemli bir kanaat önderidir. Hayatının sonuna kadar sürekli
bilimsel çalışmalarla meşgul olmuştur. Onun hayatında ve eserlerinde özenle
durduğu konuların başında eğitim gelmektedir. Kendisinin küçük yaşta yetim
kalması sebebiyle yetim çocukların eğitimi ve korunması başta olmak üzere
ahlâk eğitimi, millî birlik ve beraberlik gibi toplumun manevî dinamiklerini
ayakta tutan hususlar hakkında hassasiyet göstermiştir. Bu çalışmanın amacı,
çok yönlü bir eğitim anlayışına sahip olan Hasan Basri Çantay’ın “Himâye-i
Etfâl” çalışmaları çerçevesinde eğitime bakışını farklı boyutlarıyla ele alıp
konuyla ilgili bir durum tespiti yapmak, onu daha iyi anlamak ve bu alandaki
bilimsel araştırmalara ışık tutmaktır. Dolayısıyla çalışmada, Hasan Basri
Çantay’ın eğitim anlayışına daha çok “çocuk eğitimi”, “ahlak eğitimi” ve “millî
birlik ve beraberlik” perspektifinden bakılmış ve bu bağlamdaki eğitim yaklaşımı,
günümüz eğitim sistemi ile mukayeseli olarak incelenmiştir.
Hasan Basri Çantay Eğitim Himâye-i Etfâl Çocuk Eğitimi Ahlak Millî Birlik ve Beraberlik
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 2 |