Öz: Bu çalışmada
ailedeki yetişkinlerin sahip oldukları davranış örüntülerinin çocuğun dini
inanç, tutum ve davranışlarında etkisinin olup olmadığının tespit edilebilmesi
amaçlanmaktadır. Bunun için dini konular ile ilgili belirlenen öğrenci ve aile
özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığı
araştırılmıştır. Bu amaçla “Çocuğun Din Eğitiminde Anne-Babanın Etkisi:
Diyarbakır Örneği” isimli anket formu hazırlanmış ve Diyarbakır’ın dört merkez
ilçesindeki sekiz ilköğretim okulunun üçüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.
Elde edilen sonuçlara bakıldığında, öğrencilerin
evlerinde yemeklerden sonra dua okunma sıklığı arttıkça annelerine ve babalarına dini konularda
soru sorma sıklığının da arttığı tespit edilmiştir.
Dua ve sureleri annesinden ve babasından öğrendiğini belirten öğrenciler, dini
konularda annelerine ve babalarına daha sık soru sormuşlardır. Anne ve babanın
çocuğuna nasihatte bulunma yoğunluğu arttıkça, çocukların Kur’an okumayı bilme düzeyi, Ramazan Ayı’nda oruç tutmayı isteme düzeyi ve
evde yemeklerden sonra dua okunma yoğunluğu artış göstermiştir. Annenin ve babanın dini
bağlılık düzeyi arttıkça, öğrencinin oruç tutmayı isteme düzeyi de artmıştır.
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi Aile Anne-Baba Çocuk Çocuğun Din Eğitimi
Abstract: In
this study, it is aimed to determine how the behavior patterns of the adults in
the family affect the child's religious beliefs, attitudes and behaviors. For
this, it will be investigated whether there is a statistically significant
relationship between the determined student and family characteristics related
to religious subjects. For this purpose, a questionnaire called "The
Impact of Parents in the Religious Education of the Child: Diyarbakır
Example" was prepared and applied to the third grade students of eight
primary schools in four central districts of Diyarbakir.
According to the results obtained, it has been
determined that as the frequency of reading the prayers after the meals
increases in the students' houses, the frequency of asking their parents about
religious matters is increased. Students who stated that they learned prayers
and surahs from their mothers and their fathers, asked their mothers and their
fathers more frequently in religious matters. As the frequency with which the
mother and father informed the child increased, the level of children's ability
to read the Qur'an, the level of wanting to fast in the month of Ramadan, and
the frequency of reading prayers after eating at home increased. As the level of
religious commitment of the mother and father increased, the level of the
student's desire to fast also increased.
Keywords: Religious Education Family Parents Child Child’s Religious Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 7 |