Turizmin sosyo-kültürel, çevresel, ekonomik ve sosyal psikolojik etkilerinden dolayı destinasyonlar gelen turistlere en iyi ürün ve hizmeti sunmak için çaba sarf etmektedirler. Güneydoğu Anadolu Bölgesi destinasyonu da sahip olduğu tarihsel birikimi ve kültürel çeşitliliği ile turizm sektörünü geliştirmeye çalışmaktadır. Turizm destinasyonlarının algılanan hizmet kalitesi önemli bir konudur. Turistlerin destinasyonu kalitesinden memnun olmaları tekrar gelmelerini ve başkalarına olumlu tavsiyelerde bulunmala- rını sağlayabilmektedir. Bu makalede turistlerin destinasyon kalite algısında seyahat motivasyonu, kişilik özellikleri ve demografik özelliklerin yordama gücü incelenmiştir. Güneydoğu illerinden Şanlıurfa ve Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistlere uygulanan anket ile toplanan verilere lojistik regresyon analizi uygulanmıştır. Turistlerin algıladıkları destinasyon kalitesinde eğitim düzeyinin, kişiliğin ve destinasyonda geceleme sayısının etkili olduğu, ancak seyahat motivasyonu, yaş, medeni durum, destinasyona geliş sayısı gibi değişkenlerin etkili olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma bulguları yazın desteği ile tartışılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarının uygulamacı ve araştırmacılara ışık tutacağı öngörülmektedir.
Destinasyon Kalitesi Seyahat Motivasyonu Kişilik Gaziantep Şanlıurfa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |