Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Destinasyon Kalite Algısını Etkileyen Faktörler: Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 97 - 121, 30.06.2017

Öz

Turizmin sosyo-kültürel, çevresel, ekonomik ve sosyal psikolojik etkilerinden dolayı destinasyonlar gelen turistlere en iyi ürün ve hizmeti sunmak için çaba sarf etmektedirler. Güneydoğu Anadolu Bölgesi destinasyonu da sahip olduğu tarihsel birikimi ve kültürel çeşitliliği ile turizm sektörünü geliştirmeye çalışmaktadır. Turizm destinasyonlarının algılanan hizmet kalitesi önemli bir konudur. Turistlerin destinasyonu kalitesinden memnun olmaları tekrar gelmelerini ve başkalarına olumlu tavsiyelerde bulunmala- rını sağlayabilmektedir. Bu makalede turistlerin destinasyon kalite algısında seyahat motivasyonu, kişilik özellikleri ve demografik özelliklerin yordama gücü incelenmiştir. Güneydoğu illerinden Şanlıurfa ve Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistlere uygulanan anket ile toplanan verilere lojistik regresyon analizi uygulanmıştır. Turistlerin algıladıkları destinasyon kalitesinde eğitim düzeyinin, kişiliğin ve destinasyonda geceleme sayısının etkili olduğu, ancak seyahat motivasyonu, yaş, medeni durum, destinasyona geliş sayısı gibi değişkenlerin etkili olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma bulguları yazın desteği ile tartışılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarının uygulamacı ve araştırmacılara ışık tutacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Aksu A., İçigen E. T. & Ehtiyar R. (2010). “A Comparison of Tourist Expectations and Satisfaction: A Case Study from Antalya Region of Turkey”. Turizam International Scientific Journal 14/2 (2010) 66-77.
  • Andreu L., Kozak M., Avci N. & Cifter N. (2005). “Market Segmentation by Motivations to Travel: British Tourists Visiting Turkey”. Journal of Travel ve Tourism Marketing 19/1 (2005) 1-14.
  • Ardahan F. (2012). “Bireylerin Sosyal Sermaye Profili: Antalya Örneği”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 2/8 (2012) 38-56.
  • Awaritefe O. D. (2003). “Destination Environment Quality and Tourists’ Spatial Behaviour in Nigeria: A Case Study of Third World Tropical Africa”. International Journal of Tourism Research 5/4 (2003) 251-268.
  • Aykut O. H. (2013). Kişilik Özellikleri ile Tüketici Şikâyet Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans. Atatürk Üniversitesi, Erzurum 2013.
  • Baloglu S., Henthorne T. L. & Sahin S. (2014). “Destination Image and Brand Personality of Jamaica: a Model of Tourist Behavior”. Journal of Travel ve Tourism Marketing 31/8 (2014) 1057-1070.
  • Barakazı M. & Karapınar E. (2015). “Kültür Turizmi Potansiyelinin Seyahat Acenteleri Bakış Açısından Değerlendirilmesi: Gaziantep İlinde Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/40 (2015) 609-619.
  • Bentler P. M. (1990). “Comparative fit indexes in structural models”. Psychological Bulletin 107/2 (1990) 238-246.
  • Biçer R. (2011). “Kişilik ve Bir Kur’an Terimi Olarak Şâkile”. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty 31/2 (2011) 399-418.
  • Borges N. J. & Gibson D. D. (2005). “Personality Patterns of Physicians in Person-Oriented and Technique-Oriented Specialties”. Journal of Vocational Behavior 67/1 (2005) 4–20.
  • Bright A. D. (2008). “Motivations, Attitudes, and Beliefs”. Eds. H. Oh and A. Pizam Handbook of Hospitality Marketing Management (2008) 239-265. UK.
  • Buhalis D. (2000). “Marketing the Competitive Destination of the Future”. Tourism Management 21/1 (2000) 97-116.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sedat Çelik

Beykan Çizel

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, S., & Çizel, B. (2017). Destinasyon Kalite Algısını Etkileyen Faktörler: Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Bir Araştırma. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(1), 97-121.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr