Bu araştırmanın amacı Türkiye’de son 10 yılda (2004-2014) eğitim ve dil politikalarında yaşanan değişimlerin Türkçe eğitimine ne derecede yansıdığı konusunda Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinden faydalanmaktır. Bu amaçla Giresun il merkezinde en az 10 yıllık kıdeme sahip 15 ortaokul Türkçe öğretmeniyle görüşme yapılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmenler Türkiye’de eğitim ve dil politikalarının belirlenmesinde daha çok çağdaş yaklaşımların ele alındığını, eğitim ve dil politikalarını en çok siyasi değişimlerin etkilediğini, son 10 yılda eğitim ve dil politikalarında ciddi değişimlerin yaşandığını, okutmak istedikleri kitabı kendilerinin seçmesi gerektiğini, özel yayınevlerinin kitaplarından çok MEB’in kitaplarını tercih ettiklerini, Türkçenin doğru kullanılmadığı ve dilin yozlaştırıldığı görüşünü belirtmişlerdir. Dille ilgili yaşanan sorunların çözüme kavuşturulmasında en önemli görevin ebeveynler ve öğretmenlere düştüğünü ifade etmişlerdir.
Eğitim Politikası Dil Politikası Türkçe Eğitimi Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |