Bu araştırma, fen bilimleri öğretmen adaylarının Pedagojik Alan Bilgileri (PAB) gelişimlerinin desteklenmesini ve derinlemesine incelenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 4. sınıfında öğrenim görmekte olan altı fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma 2012-2013 güz ve bahar dönemi olmak üzere bir yıl boyunca devam etmiştir. Öğretmen adayları ile özel öğretim yöntemleri II, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri kapsamında PAB gelişimlerine yönelik eğitimler verilmiş ve PAB gelişimlerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve doküman analizi aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının ders planları, mikro öğretim uygulamaları, yarı yapılandırılmış mülakatları ve sınıf içi gözlemlerinden elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi sürekli karşılaştırmalı metot ile birlikte analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının PAB gelişimleri Schneider ve Plasman (2011) tarafından ortaya konulan PAB gelişim yörüngesine göre değerlendirilmiştir. Verilerin analiz sonucu olarak, öğretmen adaylarının PAB gelişimlerinin kişiye özgü olarak değişim gösterdiği, bileşenler bazında ise değişimlerin doğrusal olmadığı bulunmuştur. Ancak destekleyici eğitimler sonucunda öğretmen adaylarının PAB’larının geliştiği tespit edilmiştir.
Fen Bilimleri Öğretmen Adayı Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) PAB Gelişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |