Meslek Yüksekokullarında turizm programları turizm sektörüne ara ve orta kademe insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mesleki turizm eğitimi veren programların istenilen nicelikte ve nitelikte insan kaynağını yetiştirebilmesi konusunda daha iyi bir turizm eğitimine duyulan ihtiyaca yapılan vurgu giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, turizm ile ilgili alanda görevli kamu yöneticilerinin, akademisyenlerin, sivil toplum örgütü yetkililerinin ve profesyonel yöneticilerin müfredatta verilmekte olan derslere, eğitim koşullarına, öğrencilere kazandırılması hedeflenen yetenek ve becerilere ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi-dir. Bu çalışmada, mevcut ve hedeflenen turizm eğitiminin değerlendirilmesinde “odak grup” görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem, odak grubu oluşturanlar tarafından ortaya koyulan çapraz fikir ve görüşleri içermesi ve bu görüşlerin hedeflenen kaliteli turizm eğitimine katkı sağlayabilecek çözümleri ortaya koyması gibi nedenlerle tercih edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen verilere bakıldığında, nitelikli insan kaynakları yetiştirmeyi amaçlayan mesleki turizm eğitimi veren okullarda müfredat, akademik takvim, staj uygulamaları ve fiziki yetersizlikler gibi önemli sorunların hala devam ettiği görülmüştür. Bununla birlikte arz cephesi olan okullar, talep cephesi olan turizm sektörü ve hem düzenleyici hem de denetleyici olan kamu kuruluşları arasında işbirliği ve eşgüdümün yeterli düzeyde olmadığı saptanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Ekonomisi, Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Turizm Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |