Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Angoff (1-0), Nedelsky ve Sınır Değerleri Saptama Yöntemleri ile Bir Testin Sınıflama Doğruluklarının İncelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 241 - 261, 30.12.2013

Öz

Bu araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin test başarılarının Angoff (1-0), Nedelsky standart belirleme yöntemleri ve sınır değer saptama yöntemleri ROC ve Aralık Tahmini ile belirlenen sınıflama doğruluklarının incelenmesini içermektedir. Araştırmada farklı standart belirleme yöntemleri incelenmiş olup araştırma, tarama modelinde korelasyonel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 2006-2012 yıllarında uygulanan KPSS’deki Türkçe ve Matematik sorularından tesadüfi olarak seçilmiş toplam 30 sorudan oluşan bir test kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, en yüksek kesme puanı Türkçe ve Matematik testi için Angoff (1-0) yöntemi ile elde edilmiş, başarılı sayılan öğrenci yüzdeleri arasında manidar farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe ve Matematik testlerinin kesme puanlarının belir- lenmesi için uygulanan ROC analizi sonucunda, Matematik testinin başarılı/başarısız olan öğrencileri doğru sınıflandırabildiği görülmüştür. Matematik ve Türkçe testi için aralık tahminine göre belirlenen kesme puanları, ROC analizinde belirlenen kesme puanlarla uyumlu bulunmuştur. Sonuç olarak, Türkçe ve Matematik alt testleri için Angoff (1-0) ve Nedelsky; ROC ve Aralık Tahmini yöntemlerine göre farklı kesme puanları belirlenmiştir

Kaynakça

  • Anastasi, A. (1988). Psychological Testing. (sixth edition). NY: Mc Millan Publishing Company. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Centor, R. M., & Schwartz, J. S. (1985). “An Evaluation of Methods for Estimating the Area under the Receiver Operating Characteristic (ROC) Curve”. Medical Decision Making Journal, 5 (2), 149-156.
  • Chang, L. (1999). “Judgmental Item Analysis of the Nedelsky and Angoff Standard-Setting Methods”. Applied Measurement in Education, 12 (2), 151-65.
  • Cizek, G. J. (2001). Conjectures on the Rise and Call of Standard Setting: An Introduction to Context and Practice. Ed. G. Cizek. In setting Performance Standards: Concepts, Methods and Perspectives, 3-17. Mahwah, N. J.: Erlbaum.
  • Cizek, G. J., & Bunch, M. B. (2007). Standard Setting: A Guide to Establishing and Evaluating Performance Standards on Tests. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Ltd.
  • Conway, M. J. (2006). How to Collect Data: Measurement and Evaluation. New York: American Society for Training and Development. Workplace Learning and Performance Press.
  • Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to Classical and Modern Test Theory. NY: CBS College Publishing Company.
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of Psychological Testing. (fifth edition). New York: Harper Collins Publishers Inc.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fazilet Taşdemir

Ömay Çokluk-bökeoglu

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdemir, F., & Çokluk-bökeoglu, Ö. (2013). Angoff (1-0), Nedelsky ve Sınır Değerleri Saptama Yöntemleri ile Bir Testin Sınıflama Doğruluklarının İncelenmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 3(2), 241-261.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr