Bu araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin test başarılarının Angoff (1-0), Nedelsky standart belirleme yöntemleri ve sınır değer saptama yöntemleri ROC ve Aralık Tahmini ile belirlenen sınıflama doğruluklarının incelenmesini içermektedir. Araştırmada farklı standart belirleme yöntemleri incelenmiş olup araştırma, tarama modelinde korelasyonel bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 2006-2012 yıllarında uygulanan KPSS’deki Türkçe ve Matematik sorularından tesadüfi olarak seçilmiş toplam 30 sorudan oluşan bir test kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, en yüksek kesme puanı Türkçe ve Matematik testi için Angoff (1-0) yöntemi ile elde edilmiş, başarılı sayılan öğrenci yüzdeleri arasında manidar farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe ve Matematik testlerinin kesme puanlarının belir- lenmesi için uygulanan ROC analizi sonucunda, Matematik testinin başarılı/başarısız olan öğrencileri doğru sınıflandırabildiği görülmüştür. Matematik ve Türkçe testi için aralık tahminine göre belirlenen kesme puanları, ROC analizinde belirlenen kesme puanlarla uyumlu bulunmuştur. Sonuç olarak, Türkçe ve Matematik alt testleri için Angoff (1-0) ve Nedelsky; ROC ve Aralık Tahmini yöntemlerine göre farklı kesme puanları belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |