Development in technology affected every part of community; internet and online game addiction took a share in literature. Especially, changes in lifestyles of new generation and new consumption habits also influenced consumer decision types. This study aims to investigate university students’ online game addiction factors in terms of gender and gaming time, and addiction stage of students has been determined to explain consumer decision types. Data are collected by face to face surveys from 314 university students in order to test the hypotheses set by the study. It is clear that the gaming time positively affects the addiction stage of participants. Also higher levels of addiction stage strengthen the loyalty degree and the brand consciousness.
Game Addiction Consumer Decision-Making Style Young Consumers
Teknolojik
gelişmeler toplumun her alanında etkili olmuş, internet ve çevrimiçi oyun
bağımlılığı literatüre girmiştir. Özellikle gençlerin değişen yaşam tarzları ve
yeni alışkanlıkları, tüketim davranışlarını dolayısıyla tüketici karar verme
tarzlarını etkilemiştir. Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilgisayar
oyun bağımlılık faktörlerini cinsiyet ve oyun oynama süresine göre incelemek ve
oyun bağımlılık düzeyleri açısından tüketici karar verme tarzlarını
değerlendirmektir. Bu doğrultuda oluşturulan soruları cevaplandırabilmek için,
anket uygulanmış, 314 üniversite öğrencisi ile birebir görüşme sağlanmıştır.
Araştırma sonucunda, katılımcıların oyun oynama süresi arttıkça bağımlılık
düzeyinin arttığı görülmüştür. Katılımcıların oyun bağımlılık düzeyine göre,
sadık tüketici ve marka bilinci düzeyi de artmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)