Tüketicilerin yaşam tarzlarının
değişmesi ile beraber geleneksel alışverişe alternatif olarak e-ticaret
sitelerinin kullanımı her geçen gün artmaktadır. Ancak tüketicilerin bir kısmı
değişen alışveriş şekillerine oldukça önyargılı olarak bakmaktadır. Bu çalışma
da ilk olarak, internetten alışveriş yapan tüketicilerin risk ve güvenlik
algılarının demografik özelliklere göre değişimi incelenmiştir. Daha sonra, regresyon
analizi yaparak bu algının belirlenen soyut ve somut kavramlar arasında ki
ilişkisi analiz edilerek kurulan hipotezler değerlendirilmiştir.
Along with the changing lifestyles of consumers, the use of e-commerce sites as an alternative to traditional shopping is increasing day by day. However, some of the consumers are very biased towards changing shopping patterns. In this study, firstly, the changes in the risks and security perceptions of consumers who shop online are analyzed according to their demographic characteristics. Then, the hypotheses that have been established by analyzing the relation between tangible and intangible concepts determined by regression analysis are evaluated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)