Günümüz
toplumunda gerek harcanabilir gelirin artışı gerekse kısıtlı boş zaman algısı
yeme içme ihtiyaçlarını dışarıda karşılama talebini giderek artırmıştır.
Talepte yaşanan bu artış yiyecek içecek işletmelerinin sayısını da
etkilemiştir. Artan bu rekabet ortamı işletmelerin salt yeme içme ihtiyaçları
dışında tüketicilerin tüm duyularına hitap edecek bütünleşik bir hizmet
sunmasını gerekli kılmıştır. Bu noktada tüketicilerin kararlarını etkilemede en
önemli değişkenlerden biri de restoran atmosferi olmuştur. Sosyal medya
kullanımının giderek tüm tabana yayılması nedeniyle sosyal medya araçlarından
yararlanma durumu işletmeyi daha üst noktalara taşıyabilmektedir. Bu sebeple
özellikle son yıllarda sosyal medya etkinliği işletmeler için oldukça önemli
bir hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin restoran atmosferi algısı
ile sosyal medya paylaşımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma
Kastamonu’da bulunan bir tema restoranda iki ay süre ile yapılmıştır. Bu
kapsamda toplam 400 katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırma neticesinde
restoran ambiyansının sosyal medya paylaşımlarını etkilediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)