Günümüzde KOBİ'ler faaliyet yürüttükleri sosyal ve
ekonomik çevre açısından büyük öneme sahiptir. Dünya genelinde ekonomilerin
temel dinamiği KOBİ faaliyetleri üzerine kurgulanmıştır. KOBİ'ler bulundukları
ekonomi içerisinde kaldıraç görevi üstlenmektedir. Küreselleşme ve teknoloji
gibi fenomenlerin etkisi KOBİ yöneticilerinin bilgi ve bilgiye odaklı uygulamalara
olan ihtiyacını artırmıştır. Dolayısıyla KOBİ'lerin stratejik yönetim
düşüncesiyle yönetimi KOBİ'lerin sürekliliği açısından önem arz etmektedir.
Stratejik yönetim odaklı düşünce, stratejik bilinç sahibi olmayı
gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı KOBİ yöneticilerinin stratejik bilinç ve
stratejik yönetim algılarını ortaya koyarak, yönetici algıları arasındaki
farklılık ve benzerlikleri tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında KOBİ
yöneticilerinin stratejik bilinç ve stratejik yönetim algıları üzerinde içerik
analizi uygulanmıştır. İçerik analizi sonuçlarına göre, KOBİ yöneticilerinin
stratejik bilinç ve stratejik yönetim algıları üzerinde anlamlı farklılıklar
tespit edilmiştir.
Today, SMEs have great importance in terms of social and economic environment in which they operate. The foundation of economies is based on SME activities worldwide. SMEs undertake the task of leverage within the economy. The impacts of such phenomena as globalization and technology have increased the need for information and information-oriented practices by SME managers. Therefore, SMEs' management with strategic management thinking are important in terms of permanence of work. Strategic management-oriented thought requires strategic awareness. The aim of this study is to observe the perception of SME managers about strategic consciousness and strategic management and to identify the differences and similarities in terms of managers' variables. In this study, content analysis method was used. Within the scope of this study, content analysis was applied on the strategic consciousness and strategic management perceptions of SME managers. According to the results of content analysis, meaningful differences were detected on perceptions of SME managers about strategic consciousness and strategic management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)