Turizm
sektöründe her geçen yıl artan rekabet ortamında; hem mevcut müşterilerin
korunması ve yeni müşterilerin elde edilmesinde, hem de destinasyon pazarlama
faaliyetlerinin geliştirilmesinde turistlerin destinasyon tercihlerini
etkileyen faktörlerin bilinmesi son derece önem arz etmektedir. Bu çalışmanın
amacı İngiliz turistlerin Fethiye destinasyon seçimini etkileyen faktörleri
belirleyerek, destinasyon seçiminde etkili olan faktörlerin genel
memnuniyetleri üzerindeki etkilerini tespit etmek ve demografik özellikleri ile
destinasyon seçim faktörleri arasındaki farklılıkları ortaya koymaktır. Çalışmanın
uygulaması Fethiye’ye tatil amaçlı gelen İngiliz turistlerle yapılan anket
çalışmasıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda
turistlerin destinasyon seçiminde bilgi ve macera, ulaşım ve aktivite
olanakları, sosyo-kültürel etkinlikler, doğal çekicilik, seyahat gösterişi ve
eğlence ve dinlenme olmak üzere toplam yedi faktör tespit edilmiştir. Ulaşım ve
aktivite olanakları ile doğal çekicilik boyutları turistlerin destinasyon
memnuniyetinde en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan
demografik özelliklerin destinasyon tercihlerinde çok fazla etkili olmadığının
sonucuna ulaşılmıştır.
Destinasyon Destinasyon Seçimine Etki Eden Faktörler Fethiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)