Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 201 - 208, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.485467

Öz

Kaynakça

  • Çağlayan, S., (2012). Anadolu’nun İlk Kamusal Mekânı: Kahvehane. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz, Sayı: 29.
  • Çelik, A., (1996). Bedri Rahmi Eyüboğlu. Ankara: Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Basımevi.
  • Eyüboğlu, B., R., (1986). Resme Başlarken. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Soylu, R. ve Köroğlu, D., (2017). Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun “Aşık Veysel” Adlı Resminin Göstergebilim Çözümlemesi. İdil Dergisi, Cilt: 6, Sayı:35.
  • Tunalı, İ., (1973).“Tarihsel Değişme Ve Süreklilik”, 21ekim1973 Cumhuriyet Gazetesi, S: 6.
  • Elmas, H., (2000). Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri. Konya: T.C. Konya İl Kültür Müdürlüğü Yayınları.
  • Berk, N. Ve Turani, A., (1981). Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, İstanbul: Tiglat Yayınları.

Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri

Yıl 2019, , 201 - 208, 29.01.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.485467

Öz

1911 yılında Görele'de doğan Bedri Rahmi
Eyüboğlu, 1927 yılında, Trabzon Lisesi’nde okuduğu dönemde, bu okula resim
öğretmeni olan Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği kurucularından Zeki
Kocamemi’nin öğrencisi olmuştur.  Zeki
Kocamemi ve okul müdürünün etkisiyle 1929'da İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi
sınavlarına girerek, yüksek öğrenime hak kazanmıştır. Burada Nazmi Ziya ve
İbrahim Çallı'nın öğrencisi olan Eyüboğlu, Türk resim sanatına ayrı bir ekol ve
hareket getirmiştir. Batılı anlamda eğitim alan Eyüboğlu, Anadolu kültürünü,
evrensel nitelikte eserler biçimine dönüştürürken, Türk kültürünün önemli
özelliklerini plastik unsurlar halinde tuvallerine taşımıştır. Bir toplumun
tarihsel süreç içinde ürettiği ve kuşaktan kuşağa aktardığı her türlü maddi ve
manevi özelliklerin bütünü konumunda olan kültür, bir toplumun kimliğini
oluşturması açısından son derece önemlidir. Bu bilinçle, onu diğer toplumlardan
farklı kılan özelliklerini işleyen Bedri Rahmi Eyüboğlu, yetiştirdiği
öğrencilerine de benzer nitelikleri aşılamıştır.  Bu makalede, Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun Anadolu
coğrafyasındaki edindiği izlenimleri, sanatsal eserlere taşıma şekli, kültürel
imgeler bağlamında irdelenecektir.

Kaynakça

  • Çağlayan, S., (2012). Anadolu’nun İlk Kamusal Mekânı: Kahvehane. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz, Sayı: 29.
  • Çelik, A., (1996). Bedri Rahmi Eyüboğlu. Ankara: Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Basımevi.
  • Eyüboğlu, B., R., (1986). Resme Başlarken. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Soylu, R. ve Köroğlu, D., (2017). Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun “Aşık Veysel” Adlı Resminin Göstergebilim Çözümlemesi. İdil Dergisi, Cilt: 6, Sayı:35.
  • Tunalı, İ., (1973).“Tarihsel Değişme Ve Süreklilik”, 21ekim1973 Cumhuriyet Gazetesi, S: 6.
  • Elmas, H., (2000). Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri. Konya: T.C. Konya İl Kültür Müdürlüğü Yayınları.
  • Berk, N. Ve Turani, A., (1981). Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, İstanbul: Tiglat Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zuhal Başbuğ

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Başbuğ, Z. (2019). Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 201-208. https://doi.org/10.33206/mjss.485467
AMA Başbuğ Z. Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri. MJSS. Ocak 2019;8(1):201-208. doi:10.33206/mjss.485467
Chicago Başbuğ, Zuhal. “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2019): 201-8. https://doi.org/10.33206/mjss.485467.
EndNote Başbuğ Z (01 Ocak 2019) Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 1 201–208.
IEEE Z. Başbuğ, “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri”, MJSS, c. 8, sy. 1, ss. 201–208, 2019, doi: 10.33206/mjss.485467.
ISNAD Başbuğ, Zuhal. “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/1 (Ocak 2019), 201-208. https://doi.org/10.33206/mjss.485467.
JAMA Başbuğ Z. Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri. MJSS. 2019;8:201–208.
MLA Başbuğ, Zuhal. “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 1, 2019, ss. 201-8, doi:10.33206/mjss.485467.
Vancouver Başbuğ Z. Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun İki Eserinde Bulunan Türk Kültürü İmgeleri. MJSS. 2019;8(1):201-8.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155