Today, the reasons why people take part in tourism are constantly changing in line with their desires and needs. In their travels, tourists tend towards souvenirs which will complete their holiday experience in addition to their accommodation, food-beverage and entertainment needs and remind them of their experience during the holiday. In this direction; In this study, the product and store characteristics of travel motivations of indigenous tourists in Istanbul, types of gift items and their effects on purchasing intentions were investigated. In this sense, a study was conducted with 400 local tourists in Istanbul by using the judicial sampling method between February 2018 and April 2018. In the study, related literature was examined and 3 scales were created under the name of intention to purchase with motivations for travel and attitude towards giftware. At the study in which the related analyzes have been accomplished via structural equation modeling; it was determined that travel motivation affected the attitude (store attributes, products attributes and souvenir products) and intention of purchasing.
Tourism Souvenir Businesses Store Attributes Products Attributes Souvenir Product Intention of Purchasing.
Günümüzde insanların turizme katılma nedenleri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sürekli bir değişim göstermektedir. Turistler, seyahatlerinde konaklama, yeme-içme ve eğlence ihtiyaçlarının yanında tatil deneyimlerini tamamlayacak ve kendilerine tatilde yaşadıkları deneyimlerini hatırlatacak hediyelik eşyalara yönelmektedirler. Bu doğrultuda; bu çalışmada İstanbul’daki yerli turistlerin seyahat motivasyonlarının ürün ve mağaza özellikleri, hediyelik eşya çeşitleri ile satın alma niyetleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu kapsamda 2018 Şubat ve Nisan tarihleri arasında, yargısal örnekleme metodu kullanılarak İstanbul’da 400 yerli turist ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ilgili literatür incelenmiş ve seyahat motivasyonları, hediyelik eşyalara yönelik tutum ile satın alma niyeti adı altında 3 adet ölçek oluşturulmuştur. Yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak yapılan analizler sonucunda, seyahat motivasyonunun hediyelik eşyalara yönelik tutum (mağaza özellikleri, ürün özellikleri hediyelik eşya çeşitleri) ve satın alma niyeti üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
Turizm Hediyelik Eşya İşletmeleri Mağaza Çekicilikleri Ürün Çekicilikleri Hediyelik Eşya Çeşitleri Satın Alma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)