Alternatif arayış çerçevesinde kitle turizminden kaçış, bireyleri alternatif turizm türlerine yöneltirken, destinasyonların kalkınması ve tanınması adına da önem kazanmıştır. Böylelikle bölgeye gelen turistlerin bıraktığı döviz ve para ulusal bazda bölgeler arası ekonomik farkı da minimize edecektir. Araştırmanın amacı, alternatif turizm konusunda Ağrı destinasyonunda yaşayan yerel paydaşların görüşleri ve destinasyonun turizm potansiyelinin incelenmesi olup, nitel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri Ağrı destinasyonunda bulunan bazı yerel yönetim temsilcileri, sivil toplum kuruluşları, yerel halk, kamu çalışanları, serbest meslek erbapları ve bazı özel sektör işletmelerinden (girişimcilerden) nitel veri toplama tekniklerinden yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma Ağrı destinasyonunun ekonomi, alt yapı, girişimcilik düzeyi, sosyal yaşam, turizm işletmeleri, yöresel el sanatları, tanıtım-pazarlama bakımından incelemeyi esas almıştır. Araştırma bulgularına göre özellikle; tanıtımın, imaj çalışmalarının, kaliteli turizm işletmelerinin, ulaşılabilirliğin, medya kullanımının, etkinliklerin ve çekiciliklerin arttırılması konularına önem verilmesi ele alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında yerel paydaşlara ve araştırmacılara bazı öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)