This study aims to investigate the importance of communication in distance education, tools used, problems, and recommendations in detail with a central focus on the experiences of social studies teachers in communicating with students and parents in the distance education activities carried out during the Covid-19 epidemic process. This research used a phenomenological research design. The sample included 30 social studies teachers working in various schools in Turkey. The data were collected using an interview form and content analysis. The data were examined thoroughly and sorted into categories and codes. According to the results of the study, the sampled social studies teachers held the view that communication is important in achieving the goal in the distance education and sustaining the process effectively and efficiently, while they were communicating with both students and parents through mobile phones, messages, and phone calls for reasons such as teaching, assigning homework, and providing motivation. The social studies teachers also stated that they had a number of problems with both students and parents throughout this process. During teachers‟ communication with students, there were problems arising from parents, the lack of facilities, students themselves, and the deficiencies in the communication process. During the communication with parents, the social studies teachers experienced parent-related problems such as parents‟ workload and the lack of parental motivation for students. Finally, the social studies teachers suggested that infrastructure problems in distance education should be solved, planned and communication should be established.
Distance education Communication Communication in distance education Social studies
Uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrenci ve velilerle iletişim kurma deneyimlerine odaklanan çalışma ile uzaktan eğitimde iletişimin önemi, kullanılan araçlar, sorun ve önerilerin ayrıntılı bir şekilde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenoloji modeli kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubunu Türkiye’de çeşitli okullarda çalışan 30 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin toplanmasında “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubunda yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitimde amaca ulaşmak, süreci etkin bir şekilde sürdürmek için iletişimin önemli olduğu görüşüne sahip olduklarına, ders ve ödev verme, motive etme gibi gerekçelerle iletişim kurduklarına, hem öğrenci hem de velileriyle iletişim kurarken telefon, mesajlaşma ve arama uygulamaları gibi araçlar kullandıklarına ulaşılmıştır. Buna ek olarak sosyal bilgiler öğretmen öğretmenleri bu süreçte hem öğrenci hem de velilerle bir takım sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerle gerçekleştirilen iletişim sürecinde veli, olanak eksikliği, öğrencinin kendisi ve iletişim sürecindeki eksikliklerden kaynaklı sorunlar yaşanmıştır. Çalışma grubunda yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin velilerle gerçekleştirdikleri iletişim süreçlerinde ise daha çok velilerin öğrencileri motive etmemesi, iş yoğunluğu gibi veli kaynaklı bir takım sorunlar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak sosyal bilgiler öğretmenleri uzaktan eğitimde iletişimde alt yapı sorunlarının giderilmesi, iletişimin planlı ve düzenli bir şekilde yapılması gerektiği şeklinde önerileri ileri sürmüşlerdir.
uzaktan eğitim iletişim uzaktan eğitimde iletişim sosyal bilgiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)