According to common perception, the people of Turkey religionized going. However, immorality of society does not decrease complaints. Whereas, the increase in religiosity immoral due to shrink. In this context, Turkey's society of moral development does not follow the increase in religiosity (religiosity, which does not goparallel with the increase). This is problematic articleIn our view, in determining the level of moral "individual pietyincreased"
determinant factor, while the "popularpiety" complementary factors. Turkey in
particular, the timeperiod of observation the dominant factor in determiningpeople's
devout religion more urbanized. After all, Turkey does not increase individual
religiosity, public religiosity is increasing
Bize göre, ahlaki düzeyi belirlemede “bireysel dindarlaşma” belirleyici (dominant)
etken iken, “halk dindarlığı” tamamlayıcı etkendir. Türkiye özelinde, gözlemin
yapıldığı zaman diliminde, halk dindarlığını belirlemede dominant etken dinden
daha çok kentlileşmedir. Sonuçta, Türkiye’de artan bireysel dindarlık değil, halk
dindarlığıdırBize göre, ahlaki düzeyi belirlemede “bireysel dindarlaşma” belirleyici (dominant)
etken iken, “halk dindarlığı” tamamlayıcı etkendir. Türkiye özelinde, gözlemin
yapıldığı zaman diliminde, halk dindarlığını belirlemede dominant etken dinden
daha çok kentlileşmedir. Sonuçta, Türkiye’de artan bireysel dindarlık değil, halk
dindarlığıdır
Diğer ID | JA36FD39BF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)