The purpose of this study is to determine the factors which contribute to subscribers' mobile operator preferences. Primary data was obtained from 454 mobile phone users in Kyrgyzstan via questionnaire. 454 participants consist of 44% Beeline, 36% Megacom and 20% other operator subscribers. The data was analyzed by multinominal logit model in order to test all interrelations of variables in the model. Variables are determined as statistically significant at the level of 10, 5, 1 percent for the companies operating in the GSM market in Kyrgyzstan. According to the findings, demographic characteristics, income level and service quality have significant influence on operator preferences
Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin operatör tercihlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmada birinci el verilerden yararlanılmış olup, veriler, Kırgızistan’da 454 cep telefonu kullanıcısından anket yöntemiyle elde edilmiştir. Dört yüz elli katılımcının %44 “Beeline”, % 36 “Megacom” ve %20 “Diğer” operatörlerin müşterileridir. Verilerin analizinde çok sınıflı (multinomial) logit model denemesi gerçekleştirilmiştir. Kırgızistan’da GSM sektöründe faaliyet gösteren Beeline ve Megacom şirketleri için %10, %5 ve %1 önem düzeyinde istatistiki olarak anlamlı bulunan değişkenler belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, demografik özellikler, gelir düzeyi ve sunulan hizmetin kalitesi operatör tercihinde etkili olduğu görülmüştür
Diğer ID | JA46CG33PE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)