BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF “ERZINCAN VALUES EDUCATION PROJECT” ACCORDING TO THE TEACHERS’ VIEWS

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 9, 01.04.2017

Öz

It is aimed to be evaluate the “EDEP” Project according to the teachers’ views. The working group consist of 100 teachers in all grades of schools. A semi-constructed form including open ended question is used for the evaluation. “What is your opinion EDEP Project?, What kind of applications do you use while carrying out the EDEP Project?, What are their pacts of EDEP Project on you?, What are the contributions of EDEP Project on your pupils?, How can you assess the participation of the families in the Project?, What are the manners of your manager for this EDEP Project?, What are you suggestions for developing this EDEP Project? are some question included in the evaluation process. Descriptive analysis is used as a technique for analyzing the data

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2015). Etkinlik Temelli Değer Eğitiminin Öğrencilerin Yardımseverlik Tutumlarına Etkisi. Researcher: Social Science Studies, 2 (3), 17-49.
  • Aydın, M. Z. (2010). Okulda Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış, 6 (18), s.16-19.
  • Aydoğdu F. ve Samancı O. (2016). Çocuklarda Duygusal Gelişim ve İle Başarı Arasındaki İlişkiler. AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 625-633.
  • Balcı, F.A ve Yelken, T.Y. (2013). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 195-213.
  • Baysal, N. (2013). Ortaokul Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öretmenler Yönüyle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Demirhan Iscan, C. ve Senemoğlu, N. (2009). İlköğretim 4. Sınıf Düzeyinde Değerler Eğitimi Programının Etkililiği. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 1-14.
  • Doğanay, A., Seggie, F.N ve Caner, H.A. (2012). A Sample Project on Values Education: European Values Education Project, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2 (3), 73- 86.
  • Güçlü, M. (2015). Türkiye’de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılan Araştırmalar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (38), 720-732.
  • Gürdoğan Bayır, Ö., Çengelci Köse, T. ve Deveci, H. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Değer Eğitimi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 317-339.
  • Izgar, G. (2013). İlköğretim Okulu 8. Sınıf Öğrencilerine Uygulanan Değerler Eğitimi Programının Demokratik Tutum ve Davranışlarına Etkisi. Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kaya, Y., Günay, R. ve Aydın, H. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Drama Yöntemi ile İşlenen Değerler Eğitimi Derslerinin Farkındalık Düzeyi Üzerindeki Etkisi. Sakarya University Journal of Education, 6 (1), 23-37.
  • Kaymakcan, R. ve Meydan, H. (2012). Öğretmenlere Göre Değerler Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği. II. Uluslararası Değerler Ve Eğitimi Sempozyumu, 16-18 Kasım 2012, İstanbul.
  • Kurtdede Fidan, N. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Özen, Y., Güleryüz, K. ve Bulut Özen, H. (2012). İlköğretim 1–3 Sınıf Hayat Bilgisi, 4–5 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerler ve Değerler Eğitiminin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 30, 277-286.
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler Eğitimi Programının 6 Yaş Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Gelişimlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat Bilgisi Öğretiminde Uygulanan Değerler Eğitimi Programının Öğrencilerin Özsaygı Düzeyleri, Sosyal Problem Çözme Becerileri ve Empati Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , Ankara.
  • Yaşar, Ş. ve Çengelci, T. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimine İlişkin Bir Durum Çalışması.. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (9), 1-23.
  • Yıldırım, K. (2009). Values Education Experiences of Turkish Class Teachers: A Phenomonological Approach, Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2011). KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 13 (20), 117-124.

Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 9, 01.04.2017

Öz

Araştırmada, “EDEP”in öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, Erzincan ilinde okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde görev yapan 100 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış bir anket formu kullanılmıştır. Anket formunda; “Değerler eğitimini uyguluyor musunuz?”, “Değerler eğitiminin yararları nelerdir?”, “Değerler eğitiminde ne gibi uygulamalar yapıyorsunuz?”, “Okul idarecilerinin değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik tutumu nasıldır? ve “Değerler eğitiminin daha etkili olması için önerileriniz nelerdir?” şeklinde sorular yer almaktadır. Verilerin analizinde, “betimsel analiz” yöntemi kullanılmıştır

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2015). Etkinlik Temelli Değer Eğitiminin Öğrencilerin Yardımseverlik Tutumlarına Etkisi. Researcher: Social Science Studies, 2 (3), 17-49.
  • Aydın, M. Z. (2010). Okulda Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış, 6 (18), s.16-19.
  • Aydoğdu F. ve Samancı O. (2016). Çocuklarda Duygusal Gelişim ve İle Başarı Arasındaki İlişkiler. AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 625-633.
  • Balcı, F.A ve Yelken, T.Y. (2013). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 195-213.
  • Baysal, N. (2013). Ortaokul Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öretmenler Yönüyle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Demirhan Iscan, C. ve Senemoğlu, N. (2009). İlköğretim 4. Sınıf Düzeyinde Değerler Eğitimi Programının Etkililiği. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 1-14.
  • Doğanay, A., Seggie, F.N ve Caner, H.A. (2012). A Sample Project on Values Education: European Values Education Project, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2 (3), 73- 86.
  • Güçlü, M. (2015). Türkiye’de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılan Araştırmalar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (38), 720-732.
  • Gürdoğan Bayır, Ö., Çengelci Köse, T. ve Deveci, H. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlkokullarda Değer Eğitimi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 317-339.
  • Izgar, G. (2013). İlköğretim Okulu 8. Sınıf Öğrencilerine Uygulanan Değerler Eğitimi Programının Demokratik Tutum ve Davranışlarına Etkisi. Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kaya, Y., Günay, R. ve Aydın, H. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Drama Yöntemi ile İşlenen Değerler Eğitimi Derslerinin Farkındalık Düzeyi Üzerindeki Etkisi. Sakarya University Journal of Education, 6 (1), 23-37.
  • Kaymakcan, R. ve Meydan, H. (2012). Öğretmenlere Göre Değerler Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği. II. Uluslararası Değerler Ve Eğitimi Sempozyumu, 16-18 Kasım 2012, İstanbul.
  • Kurtdede Fidan, N. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2 (2), 1-18.
  • Özen, Y., Güleryüz, K. ve Bulut Özen, H. (2012). İlköğretim 1–3 Sınıf Hayat Bilgisi, 4–5 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerler ve Değerler Eğitiminin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 30, 277-286.
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler Eğitimi Programının 6 Yaş Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Gelişimlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat Bilgisi Öğretiminde Uygulanan Değerler Eğitimi Programının Öğrencilerin Özsaygı Düzeyleri, Sosyal Problem Çözme Becerileri ve Empati Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , Ankara.
  • Yaşar, Ş. ve Çengelci, T. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimine İlişkin Bir Durum Çalışması.. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (9), 1-23.
  • Yıldırım, K. (2009). Values Education Experiences of Turkish Class Teachers: A Phenomonological Approach, Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2011). KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 13 (20), 117-124.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99YC67FN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Aydoğdu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, F. (2017). Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 1-9.
AMA Aydoğdu F. Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. MJSS. Nisan 2017;6(2):1-9.
Chicago Aydoğdu, Fatih. “Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6, sy. 2 (Nisan 2017): 1-9.
EndNote Aydoğdu F (01 Nisan 2017) Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6 2 1–9.
IEEE F. Aydoğdu, “Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, MJSS, c. 6, sy. 2, ss. 1–9, 2017.
ISNAD Aydoğdu, Fatih. “Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6/2 (Nisan 2017), 1-9.
JAMA Aydoğdu F. Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. MJSS. 2017;6:1–9.
MLA Aydoğdu, Fatih. “Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 2, 2017, ss. 1-9.
Vancouver Aydoğdu F. Erzincan Değerler Eğitimi Projesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. MJSS. 2017;6(2):1-9.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155