BibTex RIS Kaynak Göster

CONSUMERS DETERMINATION OF FOOD-BEVERAGE ADVERTISING ON TV IN RAMADAN

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 621 - 635, 01.04.2018

Öz

Television is one of the most important mass communication tools of our time. Therefore, many businesses are introducing their products and services on television when they are considering the number of people they can reach and are carrying out marketing activities. Food and beverages are one of the most notable product groups among TV advertisements. Businesses use television advertisements intensively to increase their sales

Kaynakça

  • Adams, J., Tyrrell, R., Adamson, A. J. ve White, M. (2012). Effect of Restrictions on Television Food Advertising to Children on Exposure to Advertisements for ‘Less Healthy’ Foods: Repeat Cross- Sectional Study, Plos One, 7 (2), 1-6.
  • Aksungar, F., Eren, A., Ure, S., Teskin, O. ve Ates, G. (2005). Effects of Intermittent Fasting on Serum Lipid Levels, Coagulation Status and Plasma Homocysteine Levels, Annals of Nutrition & Metabolism, 49, 77-82.
  • Aloqla, A. (2016). Ramadan Gathers Us : A Discourse Analysis of Advertisements During The Month of Ramadan, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, The Faculty of the Department of Linguistics, Northeastern Illinois University, USA.
  • Andreyeva, T., Kelly, I. R. ve Harris, J. L. (2011). Exposure to Food Advertising On Television: Associations With Children’s Fast Food and Soft Drink Consumption and Obesity, Economics and Human Biology, 9, 221-233.
  • Asena, Melike Başak. (2009). Gıda Reklamlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin Anneler Tarafından Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • BaHammam, A., Nashwan, S., Hammad, O., Sharif, M. M. ve Pandi-Perumal, S. R. (2013). Objective Assessment of Drowsiness and Reaction Time During Intermittent Ramadan Fasting in Young Men: A Case-Crossover Study, Behavioral and Brain Functions, 1-9.
  • Baklouti, H., Aloui, A., Chtourou, H., Briki, W., Chaouachi, A. ve Souissi, N. (2015). Does Increasing Active Warm-Up Duration Affect Afternoon Short-Term Maximal Performance during Ramadan?, Plos One, February 3, 1-10.
  • Batrinou, A. ve Kanellou, A. (2009). Healthy Food Options and Advertising in Greece, Nutrition & Food Science, 39 (5), 511-519.
  • Boyland, E. J. ve Halford, J. C. G. (2013). Television Advertising and Branding. Effects on Eating Behaviour and Food Preferences in Children, Appetite, 62, 236-241.
  • Bugge, A. B.. (2016). Food Advertising towards Children and Young People in Norway, Appetite, 98, 12-18.
  • Buijzen, M., Schuurman, J. ve Bomhof, E. (2008). Associations Between Children’s Television Advertising Exposure and Their Food Consumption Patterns: A Household Diary–Survey Study, Appetite, 50, 231- 239.
  • Carter, O. B. J., Patterson, L. J., Donovan, R. J., Ewing, M. T. ve Roberts, C. M. (2011). Children’s Understanding of The Selling Versus Persuasive Intent of Junk Food Advertising: Implications for Regulation, Social Science & Medicine, 72, 962-968.
  • Castonguay, J., Kunkel, D., Wright, P. ve Duff, C. (2013). Healthy Characters? An Investigation of Marketing Practices in Children’s Food Advertising, Journal of Nutrition Education and Behavior, 45 (6), 571- 577.
  • Castonguay, J., McKinley, C. ve Kunkel, D. (2013). Health-related Messages in Food Advertisements Targeting Children, Health Education, 113 (5), 420-432.
  • Chapman, K., Nicholas, P. ve Supramaniam, R. (2006). How Much Food Advertising is There on Australian Television?, Health Promotion International, 21 (3), 172-180.
  • Çallı, İçten Duygu. (2014). Etnik Pazarlamada Helal Kavramının Kullanımı “Almanya’da Yayınlanan Gıda Reklamları Üzerine Bir İnceleme”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 43-56.
  • Çevik, Esma Merve. (2011). Gıda Ürünlerinde Kullanılan Tutundurma Yöntemleri Ve Reklamın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Da Fonseca, A. A. F. C. (2010). South African Parents’ Perception of Television Food Advertising Directed at Children, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Business Administration, North-West University.
  • Dickinson, R. (2000). Food and Eating on Television: Impacts and Influences, Nutrition & Food Science, 30 (1), 24-29.
  • Dilber, F. ve Dilber, A. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Gıda Ürünleri Tüketiminde Medyanın Etkisi: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi

Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 621 - 635, 01.04.2018

Öz

Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde tanıtmakta ve pazarlama faaliyetlerini televizyon üzerinden gerçekleştirmektedir. Televizyon reklamları içerisinde en çok dikkat çeken ürün gruplarından biri de yiyecek ve içeceklerdir. İşletmeler, satışlarını arttırmak için yoğun bir şekilde televizyon reklamlarını kullanmaktadır

Kaynakça

  • Adams, J., Tyrrell, R., Adamson, A. J. ve White, M. (2012). Effect of Restrictions on Television Food Advertising to Children on Exposure to Advertisements for ‘Less Healthy’ Foods: Repeat Cross- Sectional Study, Plos One, 7 (2), 1-6.
  • Aksungar, F., Eren, A., Ure, S., Teskin, O. ve Ates, G. (2005). Effects of Intermittent Fasting on Serum Lipid Levels, Coagulation Status and Plasma Homocysteine Levels, Annals of Nutrition & Metabolism, 49, 77-82.
  • Aloqla, A. (2016). Ramadan Gathers Us : A Discourse Analysis of Advertisements During The Month of Ramadan, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, The Faculty of the Department of Linguistics, Northeastern Illinois University, USA.
  • Andreyeva, T., Kelly, I. R. ve Harris, J. L. (2011). Exposure to Food Advertising On Television: Associations With Children’s Fast Food and Soft Drink Consumption and Obesity, Economics and Human Biology, 9, 221-233.
  • Asena, Melike Başak. (2009). Gıda Reklamlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin Anneler Tarafından Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • BaHammam, A., Nashwan, S., Hammad, O., Sharif, M. M. ve Pandi-Perumal, S. R. (2013). Objective Assessment of Drowsiness and Reaction Time During Intermittent Ramadan Fasting in Young Men: A Case-Crossover Study, Behavioral and Brain Functions, 1-9.
  • Baklouti, H., Aloui, A., Chtourou, H., Briki, W., Chaouachi, A. ve Souissi, N. (2015). Does Increasing Active Warm-Up Duration Affect Afternoon Short-Term Maximal Performance during Ramadan?, Plos One, February 3, 1-10.
  • Batrinou, A. ve Kanellou, A. (2009). Healthy Food Options and Advertising in Greece, Nutrition & Food Science, 39 (5), 511-519.
  • Boyland, E. J. ve Halford, J. C. G. (2013). Television Advertising and Branding. Effects on Eating Behaviour and Food Preferences in Children, Appetite, 62, 236-241.
  • Bugge, A. B.. (2016). Food Advertising towards Children and Young People in Norway, Appetite, 98, 12-18.
  • Buijzen, M., Schuurman, J. ve Bomhof, E. (2008). Associations Between Children’s Television Advertising Exposure and Their Food Consumption Patterns: A Household Diary–Survey Study, Appetite, 50, 231- 239.
  • Carter, O. B. J., Patterson, L. J., Donovan, R. J., Ewing, M. T. ve Roberts, C. M. (2011). Children’s Understanding of The Selling Versus Persuasive Intent of Junk Food Advertising: Implications for Regulation, Social Science & Medicine, 72, 962-968.
  • Castonguay, J., Kunkel, D., Wright, P. ve Duff, C. (2013). Healthy Characters? An Investigation of Marketing Practices in Children’s Food Advertising, Journal of Nutrition Education and Behavior, 45 (6), 571- 577.
  • Castonguay, J., McKinley, C. ve Kunkel, D. (2013). Health-related Messages in Food Advertisements Targeting Children, Health Education, 113 (5), 420-432.
  • Chapman, K., Nicholas, P. ve Supramaniam, R. (2006). How Much Food Advertising is There on Australian Television?, Health Promotion International, 21 (3), 172-180.
  • Çallı, İçten Duygu. (2014). Etnik Pazarlamada Helal Kavramının Kullanımı “Almanya’da Yayınlanan Gıda Reklamları Üzerine Bir İnceleme”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 43-56.
  • Çevik, Esma Merve. (2011). Gıda Ürünlerinde Kullanılan Tutundurma Yöntemleri Ve Reklamın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Da Fonseca, A. A. F. C. (2010). South African Parents’ Perception of Television Food Advertising Directed at Children, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Business Administration, North-West University.
  • Dickinson, R. (2000). Food and Eating on Television: Impacts and Influences, Nutrition & Food Science, 30 (1), 24-29.
  • Dilber, F. ve Dilber, A. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Gıda Ürünleri Tüketiminde Medyanın Etkisi: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92VC42GT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Göksel Kemal Girgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Girgin, G. K. (2018). Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 621-635.
AMA Girgin GK. Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. MJSS. Nisan 2018;7(2):621-635.
Chicago Girgin, Göksel Kemal. “Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, sy. 2 (Nisan 2018): 621-35.
EndNote Girgin GK (01 Nisan 2018) Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 2 621–635.
IEEE G. K. Girgin, “Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi”, MJSS, c. 7, sy. 2, ss. 621–635, 2018.
ISNAD Girgin, Göksel Kemal. “Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/2 (Nisan 2018), 621-635.
JAMA Girgin GK. Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. MJSS. 2018;7:621–635.
MLA Girgin, Göksel Kemal. “Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 2, 2018, ss. 621-35.
Vancouver Girgin GK. Tüketicilerin Ramazan Ayında Televizyonlardaki Yiyecek-İçecek Reklamlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. MJSS. 2018;7(2):621-35.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155