BibTex RIS Kaynak Göster

MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 289 - 301, 01.10.2017

Öz

Büyük İslam alimi Ebu Mansur el - Maturidi İslam’ın tevhid akidesini öne çıkarma konusunda önemli adımlar atarak, tevhid akidesini zedeleyen olumsuz iç ve dış etkenleri bertaraf etmeye çalışmıştır. Bu konuda İslam’ın tevhid akidesinin akla ve mantığa en uygun olduğunu belirterek, zaman zaman diğer dinlerin tanrı hakkındaki görüşlerini eleştirmiştir. Maturidi “Kitabu Tevhidinde” özellikle Hristiyanlığın Hz. İsa’ya atfettikleri ilahlık hakkındaki yanlış inançlarını akıl ve mantık kuralları çerçevesinde çürütmüştür. Maturidi bu konuyu “Nübüvvet” bölümünde ele almıştır. Bu bölümde Maturidi Hz. Muhammedin peygamberliğini ele almakta ve nübüvveti reddeden görüşleri ve Hristiyanların İsa’nın tabiatı hakkındaki görüşlerini eleştiriye tabi tutmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65ZD96VY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

B. Murzaraimov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Murzaraimov, B. (2017). MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 289-301.
AMA Murzaraimov B. MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI. MJSS. Ekim 2017;6(4):289-301.
Chicago Murzaraimov, B. “MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6, sy. 4 (Ekim 2017): 289-301.
EndNote Murzaraimov B (01 Ekim 2017) MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6 4 289–301.
IEEE B. Murzaraimov, “MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI”, MJSS, c. 6, sy. 4, ss. 289–301, 2017.
ISNAD Murzaraimov, B. “MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6/4 (Ekim 2017), 289-301.
JAMA Murzaraimov B. MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI. MJSS. 2017;6:289–301.
MLA Murzaraimov, B. “MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 4, 2017, ss. 289-01.
Vancouver Murzaraimov B. MATURİDİNİN EHLİ KİTABA BAKIŞI. MJSS. 2017;6(4):289-301.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155