Financial literacy is one of the most important issues emerging on the agenda of the economic literature in the aftermath of the 2008 global financial crisis. The lack of financial knowledge of both individuals and institutions play a major role in contributing to the 2008 global financial crisisIn this study, the level of financial literacy of Dumlupinar University’s academic staff was
determined with the help of survey questionnaires. Accordingly, a survey form consisting of 40
questions was developed by using the scales of relevant institutions and researchers. 734 out of 1165
academic staff, working at the University completed the survey for the 2016-2017 academic year out
of which 505 forms were found to be appropriate to assess. All variables in the survey were in
categorical form and the first level was taken as the “reference level”. The obtained data were
analyzed by “binary logistic regression analysis method”. Monitoring economic and financial
developments, the level of knowledge on credit card details, budgeting habit, saving and investment
ability, the level of general knowledge relating to banking regulations, and the knowledge of
calculating the inflation rate and rate of return were among the factors that influence the level of
financial literacy. The dependent variable of the study was, “Do you describe yourself as financially
literate?” 117 academic staff answered this question as “yes” (23.2%) and 388 “no” (76.8%). 51 of
the academic staff, who described themselves as financially literate could be considered as
financially literate while 24 of the academic staff who did not describe themselves as financially
literate could be considered as financially literate.
Financial Literacy Academic Staff Binary Logistic Regression Analysis Dumlupınar University
2008 küresel finans krizinin ortaya çıkış sürecinde, bireylerin ve işletmelerin bilgi eksikliklerinin büyük rol oynadığının görülmesiyle birlikte, finansal okuryazarlık konusu ekonomi dünyasının gündemindeki en önemli konulardan biri olmuştur. Çalışmada, Dumlupınar Üniversitesi akademik personelinin finansal okuryazarlık düzeyi, anket çalışması yardımıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda, konu ile ilgili kuruluşların ve araştırmacıların hazırlamış oldukları ölçeklerden de yararlanılarak, 40 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Anketlerin uygulanması aşamasında, 2016-2017 akademik yılı itibariyle Dumlupınar Üniversitesinde görev yapmakta olan 1.165 akademik personelden 734’üne ulaşılabilmiş, cevaplanan formların 505’i değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Anket formunda yer alan tüm değişkenler kategorik formda olup, ilk düzey “referans düzey” olarak alınmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar destekli bir istatistik programı olan SPSS yardımıyla analize uygun hale getirilerek, “ikili lojistik regresyon analizi yöntemi” ile model tahmini yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Ekonomik ve finansal gelişmelerin izlenmesi, kredi kartı uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyi, bütçe yapma alışkanlığı, tasarruf ve yatırım kabiliyeti, bankacılık mevzuatı hakkındaki genel bilgi düzeyi, enflasyon ve getiri hesabı bilgisi gibi değişkenler, finansal okuryazarlık düzeyi üzerinde etkili faktörler arasında dikkati çekmektedir. Bağımlı değişken” olarak alınan “kendinizi finansal okuryazar olarak nitelendiriyor musunuz?” sorusuna 117 akademisyen “evet” (%23,2), 388 akademisyen “hayır” (%76,8) cevabı verirken, kendini finansal okuryazar olarak nitelendiren akademisyenlerin 51’inin aslında finansal okuryazar olarak değerlendirilemeyeceği, kendini finansal okuryazar olarak nitelendirmeyen akademisyenlerin 24’ünün ise aslında finansal okuryazar olarak değerlendirilebileceği görülmüştür
Finansal Okuryazarlık Akademik Personel İkili Lojistik Regresyon
Diğer ID | JA93TA75ZB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)