BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION ON SUBLATIVE CODING IN ADVERTISEMENT

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 531 - 539, 01.10.2017

Öz

The meaning production in advertising texts is a subject that is studied intensively. The most interesting part of these studies is the implicit meaning. Studies on the subject are mainly focused on Psychoanalytic literacy and subliminal advertising. Nevertheless, there is no study on the sublation which is one of the basic subjects in interpersonal communication. In this study, it is aimed to make a two-level reading on the selected advertising text. By using semiotic analysis method at the first level, the grammar of the text was revealed and the text at the second level was re-read in the psychoanalytic plane to reveal the sublative coding structure. The findings can help academics working in the field of advertising communications and psychology

Kaynakça

  • Atabek, G. Ş. ve Atabek, Ü. (2006). Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları.
  • Barthes, R. (1993). Göstergebilimsel Serüven. (Çev. M. Rifat ve S. Rifat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2011), Çağdaş Söylenler. (Çev. T. Yücel). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Batı, U. (2013). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bolat, N. (2016). Modern Türkiye’de Feodal Içerikli Dizilerin Yüksek Izleyiciye Ulasmasında Görüntü Tekniklerinin Etkisi: Karagül Dizisi, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 1(2), 69-86.
  • Bolat, N. (2017). Modernleşen Türkiye’de Feodal Dizilerin Görüntü Metni: Kargül Dizisi Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik. (Çev., İ. D. Erguvan Sarıoğlu,). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Çamdereli, M. (2006). Reklam Arası. Konya: Tablet Kitabevi Yayınları.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Yayıncılık.
  • DDB Tribal Berlin (2012). Hedgehog and Fish, https://adsoftheworld.com/media/print/volkswagen_hedgehog_ and _ fish, Erişim tarihi: 01.09.2017.
  • Elden, M., Ulugök, Ö. ve Yeygel, S. (2011). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Erman-Akerson, F. (2005). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Fancher, R. E. (1990). Ruhbilimin Öncüleri. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. M. Küçük). Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Freud, S. (2000). Metapsikoloji. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hegel, G. W. F. (2004-a). Mantık Bilimi. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hegel, G. W. F. (2004-b). Tinin Görüngübilimi. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hockley, L. (2004). Film Çözümlemesine Jungcu Yaklaşım. (Çev. S. Gündeş). İstanbul: Es Yayınları.
  • Kozacıoğlu, G. ve Gördürür, H. E. (1995). Bireyden Topluma Ruh Sağlığı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Oktuğ, Z. (2007). Freud’un kişilik birimleri (id-ego-süperego) ile reklam iletisinin izleyici üstünde yarattığı etkiler arasındaki bağlantı : “Magnum, Kalbim Benecol ve Lösev reklamları üzerine bir araştırma”. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peirce, C. S. (2004). Mantık Üzerine Yazılar. (Çev. H. Yıldız). Ankara: Öteki Yayınları.
  • Saussure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yayınları.

Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 531 - 539, 01.10.2017

Öz

Reklam metinlerinde anlam üretimi yoğunlukla üzerinde çalışılan bir konudur. Bu çalışmalarda en ilgi çekici kısım ise örtülü anlamlardır. Konuyla ilgili çalışmalar, ağırlıklı olarak Psikanalitik okumalar ve bilinçaltı reklamlar üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bununla birlikte, kişilerarası iletişimde temel konulardan birisi olan süblasyon üzerine bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışmada, seçilen reklam metni üzerinde iki düzeyli bir okuma yapmak amaçlanmaktadır. Birinci düzeyde göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılarak, metnin grameri ortaya çıkarılmış, ikinci düzeyde metin Psikanalitik düzlemde yeniden okunarak süblatif kodlama yapısı ifşa edilmiştir. Elde edilen bulgular reklam iletişimi ve ruhbilim alanlarında çalışan akademisyenlere yardımcı olabilecek niteliktedir

Kaynakça

  • Atabek, G. Ş. ve Atabek, Ü. (2006). Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları.
  • Barthes, R. (1993). Göstergebilimsel Serüven. (Çev. M. Rifat ve S. Rifat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2011), Çağdaş Söylenler. (Çev. T. Yücel). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Batı, U. (2013). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bolat, N. (2016). Modern Türkiye’de Feodal Içerikli Dizilerin Yüksek Izleyiciye Ulasmasında Görüntü Tekniklerinin Etkisi: Karagül Dizisi, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 1(2), 69-86.
  • Bolat, N. (2017). Modernleşen Türkiye’de Feodal Dizilerin Görüntü Metni: Kargül Dizisi Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik. (Çev., İ. D. Erguvan Sarıoğlu,). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Çamdereli, M. (2006). Reklam Arası. Konya: Tablet Kitabevi Yayınları.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Yayıncılık.
  • DDB Tribal Berlin (2012). Hedgehog and Fish, https://adsoftheworld.com/media/print/volkswagen_hedgehog_ and _ fish, Erişim tarihi: 01.09.2017.
  • Elden, M., Ulugök, Ö. ve Yeygel, S. (2011). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Erman-Akerson, F. (2005). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Fancher, R. E. (1990). Ruhbilimin Öncüleri. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. M. Küçük). Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Freud, S. (2000). Metapsikoloji. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hegel, G. W. F. (2004-a). Mantık Bilimi. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hegel, G. W. F. (2004-b). Tinin Görüngübilimi. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Hockley, L. (2004). Film Çözümlemesine Jungcu Yaklaşım. (Çev. S. Gündeş). İstanbul: Es Yayınları.
  • Kozacıoğlu, G. ve Gördürür, H. E. (1995). Bireyden Topluma Ruh Sağlığı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Oktuğ, Z. (2007). Freud’un kişilik birimleri (id-ego-süperego) ile reklam iletisinin izleyici üstünde yarattığı etkiler arasındaki bağlantı : “Magnum, Kalbim Benecol ve Lösev reklamları üzerine bir araştırma”. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peirce, C. S. (2004). Mantık Üzerine Yazılar. (Çev. H. Yıldız). Ankara: Öteki Yayınları.
  • Saussure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yayınları.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98AC93UA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Recep Yılmaz Bu kişi benim

Ömer Çakın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yılmaz, R., & Çakın, Ö. (2017). Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 531-539.
AMA Yılmaz R, Çakın Ö. Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme. MJSS. Ekim 2017;6(4):531-539.
Chicago Yılmaz, Recep, ve Ömer Çakın. “Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6, sy. 4 (Ekim 2017): 531-39.
EndNote Yılmaz R, Çakın Ö (01 Ekim 2017) Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6 4 531–539.
IEEE R. Yılmaz ve Ö. Çakın, “Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme”, MJSS, c. 6, sy. 4, ss. 531–539, 2017.
ISNAD Yılmaz, Recep - Çakın, Ömer. “Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 6/4 (Ekim 2017), 531-539.
JAMA Yılmaz R, Çakın Ö. Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme. MJSS. 2017;6:531–539.
MLA Yılmaz, Recep ve Ömer Çakın. “Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 4, 2017, ss. 531-9.
Vancouver Yılmaz R, Çakın Ö. Reklamda Süblatif Kodlama Üzerine Bir İnceleme. MJSS. 2017;6(4):531-9.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155