Bu makalede, plastik sanatlar bölümlerinin
temel atölye derslerinden biri olan Temel Sanat Eğitimi dersinde buluş yoluyla
öğretim yaklaşımının önemi üzerinde durulmuştur. Çağın sanat eğitimi
konusundaki genel yaklaşımı ve uygulanan bazı modeller incelenmiştir. Buluş
yoluyla öğretimin temel prensiplerinin Temel Sanat Eğitimi dersiyle kesişme
noktaları, dersin ilke ve elemanlarının öğretiminde sağlayıcı katkılar ve özgün
tasarımlara yansıma biçimleri üzerinde durulmuştur. Ezberci bir yaklaşım yerine
katılımcı yaklaşımı öneren bu modelle birlikte, eğitimcinin rehberliğinde
hazırlanan sanatsal tasarımların niteliği çalışmanın konuları arasında
bulunmaktadır. Öğrencileri araştırmaya yapmaya, keşfe, sorunlara yaratıcı
çözümler bulmaya yönlendiren, merak uyandıran, yaratıcılığa ortam hazırlayan ve
buluşun önünü açan bir yaklaşım olmasından dolayı yöntemin getireceği faydalar büyük
önem taşımaktadır. Temel sanat
eğitiminin, sanatsal yaratıcılığa sağlayıcı katkı, bu yöntemle birlikte daha
bilimsel bir biçimde ele alınmış ve öğretim aşamasına ne şekilde yansıdığı
irdelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)