BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süre devam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitim hayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları problemlerin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma deseni olan olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 5 farklı ülkeden (Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda, İsviçre) 7’si kız 3’ü erkek toplam 10 yabancı uyruklu Türk asıllı birey oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Türk asıllı yabancı uyruklu bireylerden elde edilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’deki eğitim süreçlerinde yaşadıkları problemler beş ana tema altında incelenmiştir. Bireylerin yaşadıkları problemlerin, yetersiz bir Türkçe’ye ve farklı bir kültüre sahip olmalarından, iletişim kurmada, uyum sağlamada güçlükler çekmelerinden, akademik anlamda ağır müfredatın, zor sınavların, geldikleri ülkelerdeki kullanılan yöntem ve teknikler ile derslerin çok hızlı bir şekilde işlenmesinden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bireylerin bir kısmının bu süreçte gelecek kaygısı ve başarısızlık korkusu yaşarken bir kısmının da mutlu ve inançlı oldukları görülmüştür. Aynı zamanda bu süreçte bireylerin ailelerinin onlara destek oldukları : öğretmen ve arkadaşlarından bazılarının da onlar için bu süreci daha da zorlaştırdığı ortaya konmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Dündar Bu kişi benim

B. Aksoy

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dündar, H., & Aksoy, B. (2018). Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
AMA Dündar H, Aksoy B. Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. MJSS. Temmuz 2018;7(3).
Chicago Dündar, H., ve B. Aksoy. “Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, sy. 3 (Temmuz 2018).
EndNote Dündar H, Aksoy B (01 Temmuz 2018) Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 3
IEEE H. Dündar ve B. Aksoy, “Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler”, MJSS, c. 7, sy. 3, 2018.
ISNAD Dündar, H. - Aksoy, B. “Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/3 (Temmuz 2018).
JAMA Dündar H, Aksoy B. Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. MJSS. 2018;7.
MLA Dündar, H. ve B. Aksoy. “Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 3, 2018.
Vancouver Dündar H, Aksoy B. Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. MJSS. 2018;7(3).

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155