Son zamanlarda dünya ülkelerinde en çok tartışılan konulardan bir tanesi de din derslerinin genel eğitim sisteminde yer alıp almaması konusudur. Bu durumu din alanında yeniden yapılanma faaliyetlerinin başlaması ve dinin bütün dünyada yükselen bir değer haline gelmesiyle açıklayabiliriz. Günümüzde, Batı ülkelerinin çoğunda, “Niçin din eğitimi?” tartışması yerine “Nasıl bir din eğitimi?” sorusu üzerinde çalışmalar yapılarak, okulda din öğretiminin farklı modelleri sunulmaktadır. Kırgızistan’da ise, “Niçin din eğitimi?” tartışmaları halen devam etmektedir. Genel eğitim sisteminde din dersinin meşruiyetini ortaya koymak için dinin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklamamız ve okulda din eğitiminin dayanaklarını ve temellerini belirtmemiz lazımdır. İşte bu makalede, Kırgızistan örneğinden hareketle, okulda din öğretiminin insani, toplumsal, evrensel, felsefi ve hukuki temellerini açıklayarak, “Niçin okulda din öğretimi?” sorusuna cevap aramaya çalışacağız.
Kırgızistan din öğretimi okulda din öğretimi din öğretiminin temelleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)