Günümüzün küreselleşen dünyasında, kurumsal sosyal sorumluluk, markalar açısından bir zorunluluk haline gelmektedir. Toplum vasıtasıyla kazandığını topluma geri vermek ve markanın uygulamalarında kamu yararını göz önünde bulundurma prensibine dayanan kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı, markaların hizmetlerini ve ürünlerini tanıtmalarına, itibarlarını artırmalarına ve marka değerlerini yükseltmelerine aracılık eden önemli bir unsurdur. Bu doğrultuda araştırmanın amacı tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile marka değeri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise kurumsal sosyal sorumluluk algısının, marka değeri üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bu bağlamda, GSM operatörleri sektöründe faaliyet gösteren markanın Konya’daki müşterileri (n=392) üzerinde uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde, tanımlayıcı istatistikler, kurumsal sosyal sorumluluk algısı ile marka değeri arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini ölçmek amacıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde kurumsal sosyal sorumluluk faktörü alt boyutları ile marka değeri alt boyutları arasında pozitif ve orta kuvvette, anlamlı (p=0,000) bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, kurumsal sosyal sorumluluk faktörü alt boyutlarından bazılarının, marka değeri alt boyutları üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Marka Değeri Algılanan Kalite Marka Sadakati Marka Farkındalığı.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)