Bu araştırmanın amacı
spor lisesi öğrencilerinin girişimcilik yeterliliklerinin incelenmesidir.
Araştırmanın örneklem grubu Trabzon, Rize, Gümüşhane, Ordu ve Giresun illerinde
yer alan spor liselerinde öğrenim gören 398 (Kız=148, Erkek= 250) öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama
süreci 2017-2018 eğitim öğretim dönemi 2. kanaat döneminde tamamlanmıştır. Veri
toplama aracı olarak 2014 yılında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen
“Astee-Girişimcilik Eğitimi için Ölçme araçları ve Göstergeler Geliştirme”
projesi kapsamında geliştirilen “Girişimcilik Yeterlikleri Ölçme Aracı” kullanılmısştır.
Son yıllarda yaşanan istihdam problemleri girişimcilikle ilgili araştırmaların
önemini arttırmaktadır. Spor sektörünün de işşizlik probleminin karşılaşıldığı
alanlardan biri olması nedeniyle bu araştırma, bir mesleki ortaöğretim kurumu
olarak kabul edilen spor lisesi öğrencileri üzerinden yürütülmüştür. Test
sonuçlarına göre erkek öğrencilerin ölçekten almış oldukları puanların kız
öğrencilere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğunu göstermiştir. Lisanslı
olarak spora katılım ve sportif etkinliklere katılım değişkenleri açısından
ölçekten alınan puanlar anlamlı bir farklılık oluşturmazken seçmeli olarak
girişimcilik dersi alan öğrencilerin, almayanlara oranla anlamlı olarak daha
yüksek puana sahip oldukları görülmüştür. Araştırma sonuçları girişimcilik
eğitimine spor lisesi öğrencileri açısından daha fazla önem verilmesinin
gerekliliğini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ek Sayı 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)