Bilgi
ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler her alanda olduğu gibi
muhasebe eğitiminde de önemli etkiler meydana getirmiştir. Muhasebe eğitiminde
geleneksel yöntemlerle birlikte bilgi ve iletişim teknolojisi ürünlerinin
kullanımı da giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı; Ağrı İbrahim Çeçen
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) son sınıf
öğrencilerinin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının
derse odaklanmaları ve ilgileri üzerine etkisini incelemek ve daha iyi bir
eğitim-öğretim için izlenmesi gereken yolu belirlemeye katkı sağlamaktır. Bu
amaçla, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ağrı İbrahim Çeçen
Üniversitesi İİBF’de öğrenim gören ve çeşitli muhasebe dersleri alan İşletme,
İktisat, Kamu Yönetimi Bölümü son sınıf lisans öğrencilerine, muhasebe
derslerinde teknoloji kullanımına yönelik tutumu belirlemeye yönelik ölçek ve
derse odaklanma ve ilgi ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler için güvenirlik ve
geçerlilik çalışması yapılmıştır.
Ayrıca, muhasebe derslerinde teknoloji
kullanıma yönelik tutumun derse odaklanma ve ilgi üzerindeki etkisi yapısal eşitlik
modeli ile incelenmiştir.
Muhasebe Eğitimi Teknoloji Kullanımı Faktör Analizi Yapısal Eşitlik Modeli
Developments in information and communication technologies have had important effects on accounting education as in every field. The use of information and communication technology products in accounting education is increasing with traditional methods. The purpose of this study is to analyze the course on the use of technology of the graduate students of Agri Ibrahim University Faculty of Economics and Administrative Sciences (Faculty of Economics and Administrative Sciences), to focus on attitudes and interests to examine and to contribute to determine the path that should be followed for a better education. For this purpose, in the 2017-2018 academic year spring semester, focusing on the scale and the course aiming to determine the attitude towards the use of technology in accounting courses for the graduate students of the Business Administration, Economics, Public Administration Department who study in Ağrı İbrahim Çeçen University and interest scale were applied. Reliability and validity studies were conducted for the scales. In addition, the effect of attitudes towards use of technology and focus on interest in accounting courses were examined with structural equation model.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)