Bu
çalışmada, Değerler Eğitimi dersini alan sınıf öğretmeni adaylarının derse
ilişkin görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018
Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi 4. sınıfta
öğrenim gören ve değerler eğitimi dersini alan, 5 kız ve 3 erkek olmak üzere, 8
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ders, ilk 6 hafta teorik ağırlıklı olmak üzere
teorik ve uygulamalı olarak yürütülmüş, diğer 8 haftada ise öğretmen
adaylarının yaparak yaşayarak öğrenmeyi esas alarak hazırlamış oldukları aktif
öğretim yöntem ve tekniklerine dayalı etkinliklerle işlenmiştir. Dönem sonunda
dersi tamamlayan öğretmen adaylarıyla odak grup görüşmesi yapılmıştır. Odak
grup görüşmesinden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde
edilen veriler çerçevesinde, öğretmen adayları değerler eğitiminin önemine ve
toplumların geleceğindeki yerine vurgu yapmaktadırlar. Bununla birlikte değerler eğitimi dersinin
teorik ve uygulamalı bir biçimde yürütülmesi gerektiğini ifade etmektedirler.
Özellikle öğrenciyi aktif hale getirecek öğretim yöntem ve tekniklerinin
kullanılması gerektiği sıklıkla vurgulanmaktadır. Öğretmenlik lisans programında bu dersin ilk
yıllarda özellikle 1.sınıfta okutulmasını da önermeleri dikkate değer bir
bulgudur. Elde edilen veriler doğrultusunda, değerler eğitimi dersini hem
teorik hem uygulamalı olarak alan öğretmen adaylarının bu derse ve dersle
ilgili süreçlere ilişkin önerileri, değerler eğitimi ile ilgilenen tüm
eğitimcilere yol gösterebilir.
The purpose of this study is to determine the primary school teacher candidates’ opinions who take a course of teaching values. The case study technique was used as the main method of the research. The research team consists of 8 teacher candidates (5 females and 3 male) and 4th year students of the Faculty of Education of Nevsehir Hachi Bektash Veli University 2017-2018 academic year. The first 6 weeks of the course were carried out theoretically while the rest 8 weeks were conducted practically which was based on active learning methods and techniques. As a result at the end of the course the focus group consisting of teacher candidates was organized and the data obtained from interviewing focus group was analyzed. Based on that data teacher candidates emphasize the importance of Value training course and its place in the future of society. Moreover they added that value training course should be conducted in a theoretical and practical way at the same time. According to the research this course is advised to be taught to the first year students. The results of this research can be used both who take Value training course and who teaches this course.
Preservice Teacher Values Values Education Focus Group Interview
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)