Bu
çalışmada, okul öncesi dönem çocukların çoklu zekâ alanları ile çevreye karşı
tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çocukların çevreye karşı
tutumlarının cinsiyet ve okul öncesi eğitimi alma ve almama değişkenlerine göre
farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelinde
yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle
seçilen Konya ilinin Meram ilçesinde yaşayan toplam 452 çocuktan
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, Teele
(1997) tarafından geliştirilen Göğebakan (2003) ve Özdemir (2006) tarafından
Türkçe’ye uyarlaması yapılan TIMI Teele Çoklu Zeka Envanteri ve Evans ve
diğerleri (2007) tarafından geliştirilen Cevher-Kalburan (2009) tarafından
Türkçe’ye uyarlaması yapılan Çocuklar için Çevre Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-Testi, iki faktörlü anova,
korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre, okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal zekâ alanları ile
çevresel tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetlerine göre çevresel
tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
The research aimed at studying the relationship of pre-school children towards environments environment through multiple intelligences areas. In addition, we investigated whether the attitudes of children towards the environment differed according to two variables: gender and whether children received pre-school education or not. The general survey method was used in this research. 452 children living in the Meram district of Konya Province were selected using a simple random sampling method. The data collection tools were Personal Information Form, TIMI (Teele Inventory for Multiple Intelligences) which was created by Teele (1997) and adapted into Turkish by Özdemir (2006) and Öztürk (2012) and Children’s Environmental Attitude Scale which was created by Evans others (2007) and adapted into Turkish by Cevher-Kalburan (2009) were used as data collection tools. Descriptive statistics, correlation, t-test, regression, two-factor ANOVA were used for data analysis. According to results of the study, there was a statistically positive relationship between children’s interpersonal intelligences and environmental attitudes. No significant difference was found in the attitudes of the children towards environment in terms of gender variable.
Multiple Intelligences Theory Environmental Attitude Pre-School Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)