Bu araştırmanın
amacı, yabancı dil örenen üniversite dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin yaşamış
oldukları öğrenimsel zorlukları belirlemektedir. Araştırma, tarama modelinde
yürütülen betimsel ve nicel bir çalışma özelliği taşıımaktadır. Kırgız-Türk
Manas Üniversitesi yabancı dil hazırlık sınıflarında dil eğitimi alan 495
öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri,
“Kişisel Bilgi Formu” ve “Yabancı Dil Öğrenme Zorlukları Ölçeği (YDÖZÖ)” ile toplanmıştır.
YDÖZÖ, 5 faktör altında toplanmış 29 maddelik beşli likert tipi bir ölçektir.
Ölçeğin KMO değeri 0,937; Bartlett Testi değerlerinin x2=5707,914; sd=406;
p<0,001; Cronbach alpha güvenirlik katsayısı ise 0,923’tür. Veriler üzerinde
aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Anova, Tukey ve korelasyon testi
analizleri yapılmıştır. Fark ve ilişki testlerinin yorumlanmasında p<,05
düzeyi anlamlılık için yeterli kabul edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin
en fazla farklılıklara uyum sağlama faktöründeki zorlukları yaşadıkları;
cinsiyet, anadil, bilinen dil sayısı, ülkelerinde konuşulan dil sayısı, ailenin
Kırgızistan’da yaşıyor olma durumu ve örenim görülecek bölümün niteliği
değişkenlerine göre bazı faktörlerdeki zorlukların yaşanma düzeylerinin anlamlı
düzeyde farklılaştığı belirleniştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)