Çalışma,
Antalya ilinde ilk ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin çatışma
yönetimi stilleri ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.
Araştırma
evrenini Antalya ilindeki ilk ve ortaokulları yöneticileri, çalışma evrenini
ise Serik ve Manavgat ilçeleri ilk ve ortaokul yöneticileri oluşturmaktadır.
Serik ve Manavgat ilçelerinde 179 resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan okul
yöneticilerinden 241 kişinin katılımı ile araştırma gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Trakya Üniversitesi Benlik Saygısı Ölçeği
(TÜBSÖ)” ve “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada
verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma testi, t-testi,
tek yönlü Anova testi, Tukey testi kullanılmıştır. Anlamlılık testinde 0.05
düzeyi esas alınmıştır.
Araştırma
verilerinin analizi sonucunda yöneticilerinin kullanmış oldukları çatışma
yönetim stilleri ve benlik saygıları belirlenmiştir. Okul müdürlerinin
kullanmış oldukları çatışma yönetim stilleri ve benlik saygısı ölçek değerleri;
yaş, cinsiyet, branş, hizmet yılı, yönetici olarak hizmet yılı, gelir gurubu,
okuldaki öğretmen ve destek personeli sayısı gibi değişkenler arasındaki ilişki
analiz edilmiştir. Bununla birlikte, okul müdürlerinin benlik saygısı ölçek
değerleri ile çatışma yönetim stilleri arasındaki ilişki analiz edilmiştir.
Araştırma verilerinin analizi sonucunda okul müdürlerinin yaş, cinsiyet, branş,
hizmet yılı, yönetici olarak hizmet yılı, lisansüstü eğitim durumu, gelir
gurubu, okuldaki öğretmen ve destek personeli sayısı, yöneticilik ile ilgili
eğitim gibi değişkenler çatışma yönetim stratejileri ile benlik saygısı
arasında farklılıklar bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)