Bu araştırmanın amacı Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) 2014-2018 yılları arasında eğitim yönetimi alanında hazırlanan doktora tezlerini demografik özellikler, konu, yöntem ve öneriler açısından değerlendirmektir. Araştırma sistematik derleme çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın evreni Türkiye ve ABD’de eğitim yönetimi alanında 2014-2018 yılları arasında hazırlanan doktora tezlerinden oluşmaktadır. Türkiye’deki doktora tezleri için örneklem seçimi yapılmamış olup evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya, Türkiye’de eğitim yönetimi alanında hazırlanan 175 doktora tezi dâhil edilmiştir. ABD’deki doktora tezlerinin belirlenmesinde tabakalı örnekleme ile basit tesadüfi örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. ABD’de eğitim yönetimi alanında 1476 doktora tezinin hazırlandığı tespit edilmiştir. %95 güven düzeyi için örneklem 306 olarak belirlenmiştir. Ancak, çalışmanın geçerlik ve güvenirliğini arttırabilmek adına örnekleme 339 doktora tezi dâhil edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre eğitim yönetimi alanında en fazla doktora tezi Türkiye’de 2017, ABD’de ise 2014 yılında hazırlanmıştır. Türkiye’de ve ABD’de hazırlanan doktora tezlerinde en çok örgüt ve örgütsel davranış ile yönetim konuları çalışılmıştır. Tezlerde, Türkiye’de en çok nicel araştırma yöntemi ve örneklem grubu olarak öğretmenler, ABD’de ise nitel araştırma yöntemi ve örneklem grubu olarak yöneticiler tercih edilmiştir. Tezlerde, her iki ülkede de örgüt, örgütsel davranış ve yönetim gibi konular sıklıkla işlenirken eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar gibi konulara çok az önem verilmiştir. Türkiye’de hazırlanan tezlerde pozitivist paradigmanın etkisi açıkça görülmektedir. Her iki ülkedeki tezlerde araştırmacılara yönelik benzer öneriler yapılmıştır.
Yok
Yok
Yok
The purpose of this research is to evaluate the PhD thesis prepared in the field of educational administration in Turkey and in USA between the years of 2014-2018 in terms of demographic characteristics, issues, methods and suggestions. The research was designed as a systematic review study. The universe of the study consists of PhD thesis that prepared in the field of educational administration in Turkey and in USA between 2014-2018 years. For the PhD thesis in Turkey, there was not made sample selection but was tried to reach the entire universe. 175 PhD thesis prepared in the field of educational administration in Turkey are included into the study. The stratified sampling and the simple random sampling methods were used to determine the PhD thesis in USA. It was determined that 1476 PhD thesis prepared in the field of educational administration in USA. The sample was determined as 306 for 95% confidence level. However, in order to increase the validity and reliability of the study, 339 PhD thesis were included into the sample. According to the findings most of the PhD thesis in the field of educational administration in Turkey was prepared in 2017, while in USA was prepared in 2014. The issues most studied in the PhD thesis prepared in Turkey and in USA are the organization and organizational behavior and administration. In the PhD thesis, quantitative research method and teachers as sample group was most preferred in Turkey, while qualitative research method and administrators as sample group was most preferred in USA. In thesis, while certain issues are frequently studied in both countries, it was given little attention to some issues. It can be seen the effect of positivist paradigm in the thesis prepared in Turkey. Similar suggestions have been made for the researchers in the PhD thesis in both countries.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)