Bu çalışmanın amacı, sağlık bilimleri alanında eğitim almakta olan öğrencilerin damgalama davranışlarının ölçülmesi yoluyla, damgalama davranışı ve eğitim arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini İstanbul Anadolu Yakası’nda bulunan bir Vakıf Üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 1643 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden 1435 öğrenci ise örneklemini oluşturmuştur. Veriler 2017-2018 akademik yılı, Güz ve Bahar dönemlerinde toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak damgalama davranışını ölçen Akıl Hastalıkları Hakkında Kanaat Ölçeği ve Sosyo-Demografik Soru Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,54±2,37 ve %83,3’ü (n=1196) kadındır. Çalışmanın alt boyutlarında, cinsiyete, bölümlere, sınıflara, “Akıl Hastalıkları ve Ruh Sağlığı” ile ilgili müfredatta ders varlığına, tanıdık hasta varlığına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu çalışmanın sonuçları; Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin psikiyatri hastalarına ve hastalıklarına yönelik tutumlarında olumlu yönde gelişmenin sınırlı düzeyde kaldığını, öğrencilerin reddedici ve dışlayıcı tutumlarının aldıkları eğitime rağmen sürdüğünü göstermiştir. Bu bağlamda söz konusu alanlardaki lisans müfredatlarının “damgalamayla mücadele” konusundaki yeterliliğinin sorgulanmaya açık olduğu görülmüştür.
yok
yok
The aim of this study is to investigate the relationship between stigmatization and education by measuring the stigmatization behavior of students studying in the field of health sciences. 1435 students studying at the Faculty of Health Sciences of a university in Istanbul constitute the sample of the research. The study was conducted between September 2017 and June 2018. To measure stigmatization behavior, Opinions About Mental Illness (OMI) and socio-demographic questionnaire were used. The average age of the students was 20.54 ± 2.37 and 83.3% (n = 1196) were female. Significant differences were found in the sub-dimensions of the study according to gender, departments, classes, and the existence of courses in the curriculum related to Mental Health. According to this study’s results, positive attitude development of the students of Faculty of Health to psychiatric patients and their illnesses remained limited, and that the students' rejection and exclusionary attitudes continued despite the education they received. In this context, it was seen that the undergraduate curricula in the mentioned fields were open to question the ability to fight against stigma.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 4 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)